Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
24/05/12 18:26
Online: 131
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

Actualiteit «    ( 4 / 4 )    »
Di Rupo I

FreeHug

Quote door saartje150

Wat bedoel je met belastingen worden berekend op winst voor belastingen?

En in de reportage gaat het wel degelijk om winst, niet om omzet (klopt het dat omzet is hetgeen het bedrijf verkocht heeft zonder loonkosten e.d ervan te trekken?)

... Omzet is omzet he. Dat is de totale som die verdiend is door het verkopen van producten/diensten of uit kapitaal etc. Winst is wat ge hebt na aftrek van alle kosten, waardeverminderingen, etc. Winst is gewoon omzet min kosten. Allé, gewoon. Daar komt het op neer.
07/12/11 19:52
littlesniper

Het is dan toch wel zo grappig dat iedereen bij is dat er een regering is.
Wat brengt deze mee onrechtstreeks geld uit de zakken van mensen halen die elke dag hard moeten werken om rond te komen.
op het nieuws nog maar net 1 van de komende bewijzen geleverd gebruik van een bank word duurder en dan zeggen dat die Italiaanse een goeie is? Waar gaan we dat schrijven?
Mensen die commentaar hebben om Bart de Wever en NVA vertel eens wat er zo slecht is aan zijn programma?
Dopgeld verminderen(logisch wie wilt werken heeft werk en wie dat niet wilt kan nu aan den dop want ja ik krijg dat toch maar)
Index afschaffen vind ik anders ook heel positief u loon stijgt met 2% maar al de rest wat je koopt stijgt mee aja want men verdient meer.
Oke ik ga ze nu niet helemaal goed praten er zijn ook mindere zaken dat heeft elke partij maar volgens mij zitten hier mensen die alleen maar kijken of wij een regering hebben of niet en niet om wat ze beslissen. Die mensen mogen anders mijn belastingbrief en banktarieven en zo betalen ze.
07/12/11 22:03
Freakske

Ergens vind ik het ook normaal dat grote bedrijven meer belastingen moeten betalen. In de praktijk echter, zal dit betekenen dat die bedrijven gewoon naar een ander land verhuizen. Gevolg is een grote werkloosheid in België en ontevreden kiezers.
08/12/11 09:09
zwanstnanihe

Grote bedrijven in België betalen amper vennootschapsbelastingen hoor. Onlangs nog een artikel over gelezen.
08/12/11 12:12
AdrianHealey

Quote door zwanstnanihe
Grote bedrijven in België betalen amper vennootschapsbelastingen hoor. Onlangs nog een artikel over gelezen.

En dan?

Belastingen worden 'vertaald' in hogere prijzen voor consumenten; dus het enige wat je vraagt is hogere prijzen voor consumenten als je hogere belastingenv raagt voor ondernemingen. :/
09/12/11 01:07
Deinviov

Quote door AdrianHealey
En dan?

Belastingen worden 'vertaald' in hogere prijzen voor consumenten; dus het enige wat je vraagt is hogere prijzen voor consumenten als je hogere belastingenv raagt voor ondernemingen. :/

Inderdaad, zelfs als ze 1 euro meer moeten betalen durven ze er u 3 aan te rekenen :p
Iedere vorm van belastingen, als het nu voor bedrijven of personen is, zal de gewone burger moeten betalen..
09/12/11 01:25
zwanstnanihe

Ja ok. Maar de kleine bedrijven betalen dan weer wél veel vennootschapsbelastingen. Lijkt mij niet zo fair? Of wel? Ik ken er weinig van hoor, tbh.
09/12/11 08:33
BanjoBomma

De vennootschapsbelasting werkt met 3 schalen. Alles daarboven zit aan het tarief van 33,99% (inclusief "tijdelijke" crisisbijdrage van 3%)
Kleinere bedrijven gaan zich in de lagere schalen bevinden dus zouden (in theorie) automatisch minder betalen dan grote. Net zoals de personenbelasting.

De oplossing imo is het afschaffen van alle aftrekken zodat het algemene tarief naar beneden kan. Maakt de fiscaliteit veel eenvoudiger en in zekere mate eerlijker (voor zover een schalensysteem eerlijk is uiteraard). Zorgt in theorie ook voor meer bedrijven en jobcreatie (alle andere lasten in België even niet meegeteld natuurlijk)
09/12/11 08:55
zwanstnanihe

Hier is het artikel

Bedrijven met een grote winst voor belastingen betalen nauwelijks vennootschapsbelastingen in ons land, terwijl dat bij kleinere ondernemingen net het...
Lees verder op http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?ar tikelid=DMF20111207_125
09/12/11 10:45
BanjoBomma

Er staat niet bij vermeld dat dat komt door al die aftrekken dat er bestaan zoals Notionele, Investeringsaftrek, octrooi inkomsten etc., alhoewel dat dat de logica zelve is.
09/12/11 11:01
zwanstnanihe

Ja, alweer: ik ken daar hoegenaamd niets van, dus wat ze mij niet vertellen in het artikel, weet ik niet.
09/12/11 11:33
AdrianHealey

Quote door zwanstnanihe
Ja ok. Maar de kleine bedrijven betalen dan weer wél veel vennootschapsbelastingen. Lijkt mij niet zo fair? Of wel? Ik ken er weinig van hoor, tbh.

Daar heb je een punt. Maar dat is een argument om belastingen te herstructureren, en niet gewoon om die van 'grotere' ondernemingen te verhogen.

Nu; vanuit een puur inkomstenperspectief voor de staat moet je ook opletten: belastingsverhogingen kunnen minder inkomsten veroorzaken, als de respectievelijke bedrijven wegtrekken. Dus zo eenvoudig is het allemaal niet - zelfs als je het standpunt inneemt van de staat die zijn inkomen wilt verhogen.

Maar het beste is gewoon een algemene belastingsverlaging, voor iedereen.
10/12/11 11:14
AdrianHealey

Quote door FreeHug
... Jullie weten toch dat belastingen worden berekend op winst he? Weinig belastingen betalen betekent meestal hoge kosten hebben. Waarom denkt ge dat ArcelorMittal geen belastingen heeft moeten betalen? Op dat die op rand van faillissement bengelen.

Ah; interessant. Dat wist ik niet.
10/12/11 11:15
Asrael

Ik weet niet of iemand dit al vermeld heeft maar het is de regering Di Rupo, niet Di Rupo I gezien dat zou betekenen dat er ook een Di Rupo II zal komen... en god bespare ons daarvan!
13/12/11 14:29
FreeHug

Quote door AdrianHealey

Ah; interessant. Dat wist ik niet.

Die krijgen zelfs kweenihoeveel overheidssteun om te kunnen blijven draaien. Dat is pas oplichterij.
14/12/11 18:28
Whatshisname

Grappig hoe mensen van mening zijn dat enerzijds bedrijven bij een belastingverhoging dit doorrekenen aan de burgers, maar anderzijds bij een belastingvermindering de prijzen niet verhogen. Want mensen zijn heel eerlijke en toffe wezens :)
20/12/11 12:00
«    ( 4 / 4 )    »

Reageer

Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.057282 seconden.