Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
24/05/12 18:22
Online: 129
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

Literatuur «    ( 2 / 2 )    »
Franse boeken

diem

ik zie dat ge secundair onderwijs studeert
heb in't vijfde middelbaar "on n'est pas sérieux quand on a dix-sept ans" moeten lezen
genre bracke, simpel maar niet slecht.
05/12/11 22:44
astrozombie138

Rousseau, du contrat social, al moet dat u wel interesseren.
05/12/11 22:45
lastdayofmagic

Le grand Meaulnes van Alain Fournier is wel aangename literatuur
de fabels van Lafontaine ook zoals reeds gezegd werd
Moderato cantabile van Marguerite Duras vond ik ook aangenaam om te lezen
en L'Ève future van Auguste Villiers de L'Isle-Adam
Candide van Voltaire is ook plezant
05/12/11 22:46
lastdayofmagic

en de verhalen van Guy de Maupassant zijn inderdaad vrij toegankelijk zoals manontjeh al aanhaalde
05/12/11 22:47
Tacoontjeuh

sowieso Houllebecq! met elementaire deeltjes, was echt een prachtig verhaal
06/12/11 00:04
Hopeless

Lees Sartre, lees Camus (als ge er van houdt, natuurlijk). Amélie Nothomb is erg toegankelijk en makkelijk te lezen. Als ge (heel) goed frans kunt: lees Yourcenar. En als ge graag wat "bah" hebt, lees Houellebecq (en spreek het dan juist uit)
06/12/11 09:42
Stormtrooper

dankuwel iedereen (:
06/12/11 19:52
LolitaDoll

Elle s'appelait Sarah :)
06/12/11 20:28
hugsanir

Het enige Franse boekje dat ik ooit las, en me zelfs ontroerde was 'Un été pour mourir' van Lois Lowry.
06/12/11 21:30
lottersaurus

Amélie Nothomb vond ik schijt.

Le petit Nicolas natuurlijk. Ze gaan die zelfs verfilmen/hebben ze verfilmd
07/12/11 18:26
manontjeh

Quote door hugsanir
Het enige Franse boekje dat ik ooit las, en me zelfs ontroerde was 'Un été pour mourir' van Lois Lowry.

Ik vrees dat het geen Engels-in-vertaling zal mogen zijn...

Sommige mensen raden wel rare dingen aan, als ze in een Franse richting in het hoger onderwijs vragen om 10 Franstalige werken te lezen zou ik nu niet direct afkomen met '''literatuur''' als 'Elle s'appelait Sarah' of 'On n'est pas sérieux quand on a dix-sept ans' :p
07/12/11 20:11
Twinkelding

Dan moet de richting maar een lectuurlijst aanbieden he... Als ze gewoon zeggen 'lees tien Franse boeken', dan lees je toch gewoon wat je wil.
08/12/11 17:22
Stormtrooper

Eigenlijk moeten we Franse boeken lezen voor adolescenten/volwassenen
08/12/11 17:25
Bulgur

Quote door astrozombie138
Rousseau, du contrat social, al moet dat u wel interesseren.

toch liever Emile als het Rousseau moet zijn
08/12/11 21:54
littlexbastard

Heb vorig jaar 'No et moi' gelezen. Niet moeilijk om te lezen, geen slecht verhaal.
Amelie Nothomb misschien ook wel?
10/12/11 12:50
analekanale

Parfum :)
28/12/11 10:11
analekanale

en: Amélie Nothomb - Stupeur et tremblements (ofzoiets)
29/12/11 20:03
«    ( 2 / 2 )    »

Reageer

Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.063711 seconden.