| |
|
| Natuur van slag door abnormaal warme herfst |
Torturedvision
|
In Gent (in het citadelpark) stonden de narcissen ook al in bloei 2 weken terug.
Ook zijn er nog steeds veel muggen bij mij thuis, maar zijn ze ook passiever dan in de zomer.
|
01/12/11 13:40
|
VoMiCa
|
't is écht niet de eerste keer dat we zo'n zachte herfst hebben, verre van zelfs. Binnen een week of 2 zal't al wel een pakske frisser worden. Gene paniek dus, het einde van de wereld is pas volgend jaar.
|
01/12/11 13:44
|
TheeMetRum
|
In Itegem is alles in orde, allez, ik heb toch van niks last, ik heb zelfs net mijn vliegenraam onder mijn bed gelegd wegens overbodig.
|
01/12/11 13:44
|
mawy
|
onze husky's verliezen hun wintervacht al.. echt niet goed
|
01/12/11 13:59
|
hleenipeen
|
In het park voor mijn deur zitten 18 baby eendjes. 'T is maar de vraag hoe lang ze nog gaan leven deze tijd vant jaar.
|
01/12/11 14:07
|
Morthagg
|
Wel, ik heb nu nog steeds last fan fruitvliegen, ze zijn zelfs precies erger dan twee maanden geleden.
Maar mijn kamer is verwarmd, dus dat kan er ook wat mee te maken hebben.
Maar zo ongelooflijk warm is het toch niet? Ik heb al warmer geweten, en het heeft al gevroren. Het enige wat abnormaal is aan deze herfst is dat er zo bitter weinig regen valt, niet dat het 'warm' is, lijkt mij.
|
01/12/11 14:52
|
Lalotj
|
verschuiving van de seizoenen, juni had zowat alle zonneschijn afgesnoept van juli en augustus
|
01/12/11 14:57
|
zwanstnanihe
|
't Zijn inderdaad geen record temperaturen ofzo, maar dat er nog steeds zoveel wespen zijn vind ik wel frappant. Er zijn er toch normaal nooit in november? En ze zijn boos. Misschien zit ik met een nest ergens en zijn ze bij ons aan het overwinteren. Fuck, ik slaap niet meer.
|
01/12/11 15:05
|
Jepense
|
Vriendin van mij zit ook nog met een wespennest.
|
01/12/11 15:08
|
Korsakov
|
Kheb vorig weekend een boom gezien, waar roze bloesems aan stonden, terwijl de andere bladeren er nog aan het verkleuren waren/afvielen.
Beetje absurd.
Maar ik denk niet dat het uitzonderlijk is, 't geen wat we nu meemaken.
|
01/12/11 16:59
|
MetalGirl
|
ik heb alleen last van de muggen.
Maar ik herinner mij dat een paar jaar terug wij in november nog buiten op het terras hebben gegeten en dat de week erna er een paar centimeter sneeuw lag. Er gaan nu ook al geruchten de ronden dat het een hele strenge winter gaat worden. Als in -25 °c. Zolang het niet te veel regent (sneeuw mag altijd) maakt het mij allemaal niet zoveel uit wat voor weer het is.
|
01/12/11 18:14
|
Morthagg
|
Heb ik net gezegd dat het abnormaal weinig regent voor de tijd van het jaar, is het vandaag opeens al heel de namiddag aan het regenen..
|
01/12/11 18:43
|
Csilla
|
er zijn rhondondendrons aant uitkome
|
01/12/11 18:44
|
josxhetxduffexei
|
Ach, 't is gewoon allemaal compensatie voor de voorbije 2 jaren, toen was het onnozel koud en lag er belachelijk veel sneeuw
|
01/12/11 18:45
|
MetalGirl
|
er zijn rhondondendrons aant uitkome
o nee dat is niet goe. Dat wilt zeggen dat die nog meer zaad gaan verspreiden en er zijn er al te veel van.
|
01/12/11 18:49
|
Justpurrrfect
|
Ik merk er niets van. Zolang het niet vriest en sneeuwt ben ik blij.
|
01/12/11 19:02
|
Csilla
|
o nee dat is niet goe. Dat wilt zeggen dat die nog meer zaad gaan verspreiden en er zijn er al te veel van. hoezo te veel ?
|
01/12/11 19:08
|
MetalGirl
|
dat zijn exoten die hier oorspronkelijk niet thuishoren en die kei hard woekeren omdat in der tijd iedereen dat in zijn tuin heeft gezet. en door dat die zo groot zijn nemen die veel plaats en licht weg van andere planten. Daar komt nog is bij dat er hier geen beesten zijn die dat op eten dus die dingen verdwijnen ook niet.
|
01/12/11 19:16
|
Csilla
|
ah zo, heb ik weer iets bijgeleerd ^^
|
01/12/11 19:19
|
| |
|