Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
24/05/12 18:12
Online: 127
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

Internet «    ( 8 / 8 )    »
Waar woon jij? (google streetview)

pijlbord

Man overdrive, Wat zit gij nog op het internet te doen gast? Moet gij niet ergens in de bossen zitten jagen op herten met een puntige stok ofzo. Om het vlees dan te braden in uw grot. Allez, tenzij dat vuur een te moderne uitvinding is die u te afhankelijk maakt van zoiets basaal als gekookt vlees natuurlijk.
25/11/11 21:18
overdrive

Wa is u probleem, ge kent mij niet eens. Ge weet niet eens van welke technologie ik wel kan genieten, sorry dat ik streef naar zelfstandigheid. 't Is vrijdag, let go of it.
25/11/11 21:23
pijlbord

Sorry, ik denk wel dat uw doelstellingen nobel zijn ze. Ge komt gewoon over als zo'n hysterische mens die perfect goeie uitvindingen moeten afkraken op basis van een soort ongegronde angst. Ge kent ze wel, de mensen die vaccinaties afdoen als een manier van de overheid om ons allemaal te controleren of de mensen die dachten dat sneller dan 25 km/uur gaan uw gezicht zou doen smelten etc.
25/11/11 21:26
REQUIEM

Wanneer je inzoomt op het huis zelf, staat er zelfs geen meer :(
25/11/11 21:28
Ypsilon

Quote door overdrive
Ik vind het gewoon absurd dat mensen het nog opnemen voor Google terwijl ze zelf de dupe zijn/worden van hun keuzes

Ik heb absoluut niet het gevoel dat ik de dupe ben geworden van google, enkel omdat mijn voorgevel te vinden is op het internet. (en dan hebben we het over de normale situatie, niet de onbedoelde uitzonderingen)

Quote door overdrive
Kennis is macht, Google weet veel over ons en wij te weinig over Google.

Algemene dooddoener. Wat wil je dan trouwens weten over google ? Er valt evenveel/weinig van te vinden als van veel andere grote bedrijven. Ieder bedrijf met veel klanten/gebruikers en goede investeringen en metingen weet veel over ons. Zeker voor een bedrijf als google is dat normaal, want ze handelen nu eenmaal in informatie.

De supermarkt waar ik een klantenkaart heeft weet veel over mij. Zelf de gast die om de hoek in een frituur werkt, weet redelijk wat over mij. Hij weet wat ik graag bij mijn frieten eet en hoe laat ik meestal eet, dat weet zelfs google niet eens. macht, macht !

Quote door overdrive

Over die satellietbeelden van de daken zijn ook veel klachten gekomen, vooral van bedrijven, gevangenissen is deze informatie best zo moeilijk mogelijk te verkrijgen.

Iedereen die echt informatie wil over gevangenissen, kan die ook zonder google verkrijgen. Er zijn zoveel manieren om aan info te geraken over alles. Er is volgens mij nog geen enkele gevangenis-ontsnapping gebeurt die niet zou gebeurd zijn als google niet bestond. Het is echt onmogelijk om een gevangenis onzichtbaar te maken, dus iedereen die de moeite doet om er over te vliegen met een fototoestel, kan aan de nodige info geraken. Er zijn wel al ontsnappingen gebeurd met gehuurde of gestolen helicopters, dus als ze zo'n moeite doen om effectief een ontsnapping te regelen, dan is het geen probleem om moeite te doen om zoiets voor te bereiden.

Quote door overdrive

Een grote misvatting lijkt me dat makkelijker is beter is, ja ge kunt nu eenvoudig uwe weg bekijken voor je naar een nieuwe plek gaat. Maar gaat ge dan uw weg ook beter vinden als de realiteit blijkt af te wijken van het plaatje? Ge verleerd uw plan te trekken, ik zie de mens liever als individu dan volgzaam schaap.

Ik ben een groot voorstander van google maps en streetview, omdat het me al heel goed geholpen heeft om bv een reis naar Lissabon te organiseren. Ik heb maandenlang regelmatig virtueel 'rondgelopen' in die stad ook al was ik er nog nooit geweest. Ik heb er echt mijn weg leren vinden, allerlei locaties en gebouwen leren kennen die ik misschien had overgeslagen als ik enkel wat reisboekjes had genomen. Toen ik effectief in die stad was aangekomen, kon ik me effectief heel goed oriënteren en wist ik waar alles lag. Ja, op één plein werd er gewerkt en was er een omleiding die niet in google streetview stond getoond. Denk je nu dat ik verdwaasd heb staan staren naar dat bord en begon te panikeren van 'oh nee, google streetview heeft me niet gewaarschuwd hiervoor, wat moet ik nu doen!'. Echt niet, juist omdat ik er mijn weg heb leren kennen, kon ik makkelijk op de bestemming geraken waar ik wilde zijn, ondanks een omweg.

Ben ik nu een volgzaam schaap, omdat ik de handigste middelen gebruik die tot mijn beschikking staan ?

Nee, het gaat om hoe je leert omgaan met die middelen. Domme mensen gaan nog altijd domme dingen doen met nieuwe technologie. Slimme mensen leren het op een slimme manier gebruiken voor hun eigen voordeel (niet dat ik mezelf nu zo slim durf te noemen, dat is het punt niet).
Quote door overdrive
We denken niet meer na, leren niet meer na te denken over die dingen.

We krijgen toegang tot meer informatie, en misschien is dat een uitdaging, maar het is geen obstakel. We leren juist omgaan met die nieuwe informatie en we leren nieuwe oplossingen bedenken voor oude problemen. We verbeteren er ons eigen leven mee als het ook maar even kan. Dat hebben mensen altijd al gedaan de voorbije duizenden jaren.

Quote door overdrive
Het is makkelijk een korte termijnoplossing toe te juichen maar uiteindelijk wordt ge er alleen maar afhankelijker van. En uit die afhankelijkheid valt een serieus centje te slaan.

En wat exact maakt van google maps of streetview zogezegd een korte termijn oplossing ? Denk je dat dit soort dingen binnen een paar jaar volledig gaat verdwijnen ? Natuurlijk zal google er een centje uitslaan, maar niet via onze afhankelijkheid. Wel via de praktische voordelen die hun informatie biedt. Doelgerichtere reclame, integratie met immo kantoren en reisbureaus, dat soort dingen. Ze bieden iets bruikbaars aan, en er wordt van gebruik gemaakt. Als je dat al afhankelijkheid noemt ...

25/11/11 21:40
overdrive

Kom ik over als hysterisch omdat ik mijn visie uitgebreid argumenteer?
Ja ik vrees Google, maar niet omdat ze volgens mij een boosaardig bedrijf zijn. De opslag van al die informatie en de inventarisatie ervan brengen gewoon ook een slechte kant mee.
Ik haal die gewoon aan, hou mij niet bezig met nonsens te verzinnen omdat ik zogezegd een xenofoob ben.
En ik ben ook niet van de samenzwerings-/complottheorieën, ge gaat veel te kort door de bocht om mij hier zo te profileren.
Geen zin om hier weer een spelletje overtreffertje te spelen.
25/11/11 21:45
overdrive

Wow ik heb hier precies veel meer haren doen rechtstaan dan ik zou willen.

at Ypsilon nu: Nee jij voelt je niet de dupe maar hoerenlopers bijvoorbeeld al wel, of jij of ik vind of dat pech is is niet de vraag, er zijn dus al direct gedupeerden en daar had ik het over. En ik zelf haat bijvoorbeeld reclame en zoals je in uw laatste hoe-zal-ik-het-noemen zegt: ja reclame gaat zich individualiseren, dit brengt voordelen en nadelen mee.
Mensen gaan steeds meer in een vakje worden gestopt, ze krijgen te zien wat ze willen zien en dingen die je niet wilt zien zijn af en toe wel noodzakelijk om toch te bekijken. Al is het maar om een heldere kijk op de wereld te hebben. Daarom dat ik ook graag over zaken als dit discussieer op dit forum.
Ook wil ik weten wanneer ik input geef voor gepersonaliseerde reclame, bijvoorbeeld niet als ik over fascistische organisaties of wapens iets opzoek, louter uit nieuwsgierigheid.

Wat ik wil weten over Google? We weten niet in welke manier Google ons beïnvloed, al dan niet indirect. Dit gaat over veel dingen dus ik ga er niet verder op in. Ik wil gewoon weten welke invloeden van waar komen (niet in ieder geval natuurlijk). En ook zoals ik eerder zei wil ik weten welke informatie ze bijhouden, of ze wel een goed beeld van me hebben als ik via Google allerlei gevoelige informatie op zoek terwijl ik me er in het echte leven helemaal niet mee bezig hou. En naar wie die informatie gaat.

En da's oprecht tof voor u dat streetview u veel heeft geholpen, ik ben dan ook niet tegen streetview maar ik stel me wel vragen bij het online zetten van het programma terwijl er zo veel dingen ook volgens hun zelf terecht moeten veranderen. Het is trial and error en ook erg effectief, ik hoop gewoon dat ze er ook werk van maken al de problemen aan te pakken en er inderdaad een ultieme tool van te maken. Maar het steekt toch als ik hier en daar mensen hoor zeggen dat het een "perfect programma" is.

Dat van "we denken niet meer na" heb je wel gelijk in, ik moet geen medelijden hebben met schapen die in een meer rijden omdat de GPS dat zegt. En die brok informatie kan erg behulpzaam zijn maar ook weer niet altijd (soms moeten dingen gewoon snel gaan, ook daar heeft Google een oplossing voor en tjah you roll with it or you don't)
25/11/11 22:08
nimmegeers

Quote door overdrive
Google weet veel over ons en wij te weinig over Google.

Humo gelezen ofzo?

Also: alles wat gemaakt wordt is om het ons makkelijker te maken? Als u dat niet aanstaat dan hebt ge pech hé. Wat moeten we doen... niets meer uitvinden? Zijt gij zo ene die tegen evolutie is? Allez, zo lijkt het precies wel.
25/11/11 23:09
overdrive

Ja Humo gelezen, ik had dat wel door toen ik dat schreef maar ik volg het onderwerp al wat langer.
En nogmaals ik ben helemaal niet tegen de ontwikkeling van zulke technologie, ik sluit dan ook niks uit als ik zeg "ik ben dan ook niet tegen streetview maar ik stel me wel vragen bij het online zetten van het programma terwijl er zo veel dingen ook volgens hun zelf terecht moeten veranderen.".

26/11/11 01:12
winrar

Quote door zwanstnanihe

Wow, wow, wow, WOW, WOW. I don't like what you're implying here. Modeltreinen zijn zalig.

seconded
26/11/11 02:46
EndlessxStory

Ik woon in e straat die niet te zien is op google streetview :D haha. Blijkbaar zijn er redelijk wa strate die ni kunne bekeke worde
26/11/11 18:46
KTD

Bij mij staat er een huis voor :(
28/11/11 13:29
analekanale

ik vind dieje Google Streetview eigenlek best wel een slechte 'uitvinding' :) ik heb het er is over gehad met vrienden en we zijn tot de conclusie gekomen dat inbrekers wel een fieldday hebben met google streetview. vakkundige badass motherfuckers zien met een enkele foto hoe ze een raam moeten opendoen en met nog wat pech, herkennen ze de locatie.
inbreuk op de privacy noem ik dat. way to go, google.
04/12/11 15:19
nimmegeers

Als ge het topic had gelezen dan had ge geweten dat het dikke zever is en dat die daarvoor geen Google Streetview nodig hebben. Als ze ergens voorbij rijden zien ze dat dus ook... dus wat maakt het uit dat ze 't online ook kunnen zien? Dat ze niet buiten moeten komen om wat rond te rijden? Maar dat is dan ook alles?
Trouwens die foto's zijn van zoveel jaren terug, dus als ze min of meer wat nadenken dan checken ze het daar sowieso eerst eens uit in 't echt om te zien hoe het echt is.

Trouwens locatie herkennen? Het is google streetview... dan weet je toch waar het is ? :' )
04/12/11 15:28
drumsandguns

In onze straat is het herfst/winter, in de straat die aansluit op de onze is het vollebak zomer. :D Maar dat is wss omdat ze daar eerst niet door konden door wegenwerken.
Oh en van die ramen en inbrekers, kom zeg, probeer eens in te zoomen op de meeste huizen, eer ge bij het raam zijt is dat zo troebel dat ge niet eens meer ziet dat da een raam is.
06/12/11 23:38
Vierge

Hehe, wij waren alvast nog niet aan het renoveren en de tuin bij m'n schoonouders was maar pas aangelegd.
13/12/11 09:01
root

haha dit is zoiets als "ik schrijf een telefoonboek, mag ik jou nummer?"
13/12/11 16:30
Vierge

Onze buurvrouw heeft haar huis laten 'wissen'. Grappig zicht seg, zo'n blur in't midden van't beeld...
04/01/12 11:58
«    ( 8 / 8 )    »

Reageer

Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.111261 seconden.