| |
|
Hanimal
|
Hoi,
ik hoop dat een aantal mensen mij misschien wat tips kunnen geven ofzo,
het gaat als volgt
ik werk nu al 3jaar bij Blokker en ja het werk dat ik daar verzet en als ik hoor hoe mijn bazin me soms prijst over dat ik iedereen meekrijg en doorwerk en.... dan vind ik dat mijn loon daar niet aan voldoet.
en opslag vragen dat gaat in zo'n groot bedrijf niet zomaar
maar daar gaat het hier niet echt over.
Ik zoek al enige tijd werk als koerier. pakjes rondbrengen, bij de post misschien brievenbussen leegmaken, medicijnen leveren aan apothekers, zulke dingen. geen camioneur
nu vind ik op internet niet al te veel terug, of ik weet niet goed op wat ik moet zoeken.
vaak moet je een rijbewijs C of CE hebben en ik bezit enkel een rijbewijs B. of je moet al koerierervaring hebben.
De vraag:
Hebben mensen hier ervaring met zulk werk en kan je me misschien een bedrijfsnaam geven dat zulk werk kan aanbieden, en ja ik weet da Fedex, DHL en DPD zulke bedrijven zijn en die sites hou ik in het oog. maar misschien nog andere?
Dank u aan de vriendelijke mensen die me even op weg willen helpen
|
22/11/11 12:27
|
Freakske
|
Ik denk dat je in die branche best als zelfstandige werkt. Ge moet da wel zien zitten natuurlijk
|
22/11/11 12:44
|
Elisje
|
UPS (ben je misschien niet zoveel mee, maar is het enige dat ik kan bedenken )
|
22/11/11 12:44
|
zwanstnanihe
|
Inderdaad er zijn er veel die dat als zelfstandige doen. Het is natuurlijk niet iets dat je moet doen zonder 2 keer nadenken, maar als je echt die richting uit wil gaan is het zeker de moeite om dat eens uit te tjekke die shizzlewizzle.
peace out neger
|
22/11/11 13:54
|
Hanimal
|
op zelfstandige basis zie ik niet direct zitten. toch niet om het zelf op te richten
|
22/11/11 14:07
|
bitethecurb
|
TNT is ook nog een koeriersbedrijf.
|
22/11/11 14:56
|
Safie
|
febelco die brengen medicijnen rond en daar moet je enkel een gewoon rijbewijs voor hebben voor zover ik weet
|
22/11/11 16:41
|
kipknot
|
Ik heb jaren vakantiewerk gedaan bij een groothandel in vis en mosselen en tot 3,5 ton heb je enkel een rijwbewijs B nodig. En dat kan al tot vrij grote cammionetten gaan. Dus met een B zit je wel vrij secuur.
|
22/11/11 18:02
|
dandylullaby
|
wie komt er op kantoor over de vloer... DHL, TNT, DePost, UPS en die rijden lijk maniakken over de parking
|
22/11/11 18:45
|
jowallesgoedmetmijwe
|
Dat is de droomjob.. wat rondkarren dikke muziek op daarmee dat er bijna geen openstaande vacatures voor zijn
|
22/11/11 19:09
|
ViciousMistress
|
Mijn stiefpa is zelfstandig koerier geweest bij ne mens die allemaal zelfstandigen onder zich had. En die reden dan voor DHL.
|
22/11/11 20:26
|
Relatief
|
Ik heb gehoord dat Gé als zelfstandige koerier alle klote routes krijgt die onmogelijk zijn binnen u werkuren te doen
|
22/11/11 21:03
|
MalleSander
|
Zo zal het niet werken, dat is regio gebonden.
|
22/11/11 21:28
|
okapi
|
fedex is miiiiiiiiiiiiiiiiiiiine als die een openstaande vacature hebben gaan ze naar mij bellen, PECH
ik ben ondertussen al een jaar aan het solliciteren voor koerier bij alle soorten bedrijven, maar ge moet voor de meeste bedrijven dus zelfstandig rijden aka met uw auto. aangezien dat mijn auto ni verzekerd is voor tijdens werkuren (wel heen en terug) kan ik da ni riskeren om zelfstandig te gaan werken bij een bedrijf. het is echt verduiveld moeilijk om ergens binnen te geraken zonder ervaring in de koerierdienst én ge moet uw rijbewijs toch al ff hebben want ik heb het mijne nu drie jaar en ze doen nog altijd alsof ik met een voorlopig rond rij..
maar ik hoop voor u dat ge er iets in vindt, en mij dan mailt zodat ze mij ook aannemen :3
|
22/11/11 22:50
|
okapi
|
op zelfstandige basis zie ik niet direct zitten. toch niet om het zelf op te richten
zelfstandig betekent ni da ge een heel bedrijf zelf op moet richten he :' )
da betekent da gij uw eigen auto moet gebruiken en een btw-nummer moet aanvragen enzo
|
22/11/11 22:52
|
Hanimal
|
Voor fedex moete frans kunne. En mn vriend is toen hij apotheekassistent deed op bedrijfsbeozke geweest in febelco en zilke koerieres die medicijne lever moete blijkbaar minstens 25 zijn. En ja me B moogde tot 3,5 ton ma mazo secuur zitte ni me B ze. Als ge de vacatures zie ist C en CE.ma idd een redelijk gewilde job. En na wa ik op wa fora heb geleze is zelfstandig echt kut. Dagen van 16u, ambetante routes. Enfin bedankt voor de tips so far
|
22/11/11 23:40
|
descent
|
Probeer eens bij CWS-Boco, dat zijn die met hun vuilbakskes etc. van op toiletten (cinema's, café's, ...). Als er geen koeriersfunctie tussen hun vacatures openstaat kan je nog altijd spontaan solliciteren.
Succes!
|
23/11/11 13:07
|
| |
|