| |
|
VamosALaPlaya
|
Onlangs verscheen er een artikel in de Morgen over reality-tv. Sommige mensen zien reality-tv als uitlachtv, wat niet zo fijn is voor mensen die in de serie gevolgd worden. Maar wat vinden jullie van reality-tv? Is het verschil met vroeger groter? Durven jullie wel al eens tweeten over bepaalde programma's? Wat vinden jullie van sommige deelnemers zoals een Lesley-Ann Poppe?
artikel de Morgen
|
21/11/11 10:32
|
Morthagg
|
Ik heb geen twitter en ik verdoe mijn tijd niet met naar zo'n programma's te kijken.
Voila.
|
21/11/11 10:39
|
Snowwhite
|
Dikke zeik, die reality. Ik heb zelfs mijn kabel afgezegd omdat er toch niks deftigs meer op tv is.
|
21/11/11 10:45
|
zwanstnanihe
|
Denk dat die anti verhalen ook wel wat overdreven zijn. Er wordt gezegd dat ze in bv expeditie robinson eten krijgen als er niet gefilmd wordt enzo, dat lijkt mij nu ook niet echt plausibel.
Maar bon, het blijft televisie he, ze verdraaien veel zodat alles spectaculairder lijkt.
|
21/11/11 10:53
|
BanjoBomma
|
Ik heb geen twitter en ik verdoe mijn tijd niet met naar zo'n programma's te kijken.
Voila.
Idem.
De kleine fragmenten die ik er van zie (busted!) is inderdaad uitlach-tv. Hoe ge het ook draait of keert. De mensen die in de serie gevolgd worden weten waaraan ze beginnen. Er zijn al zoveel reality-series uitgekomen dat ze het nu toch mogen beseffen dat het uitlach-tv is. (Man Bijt Hond is trouwens ook uitlach-tv imo, maar dat terzijde)
Het is spijtig maar zulke idiote programma's zullen blijven komen als er idioten blijven kijken, om welke reden dan ook.
De bekendheid van Poppe wordt mooi samengevat in South Park: Bebe's Boobs Destroy Society
|
21/11/11 10:59
|
JulieAndrews
|
Maak jezelf niets wijs, zelfs in het nieuws krijg je amper "reality" te zien.
Het meest "echte" dat je op tv kunt zien zijn wss van die live sport uitzendingen, waar ik nooit naar kijk.
|
21/11/11 11:09
|
nimmegeers
|
Ik haat reality-tv, maar ik kijk ook al een aantal jaren geen tv meer, en dat is precies terecht als ik eens kijk hoeveel reality er is bijgekomen.
|
21/11/11 11:49
|
Forehead
|
soms is uitlachtv echt heerlijk (jersey shore, tienermoeders) ma soms gaat het er ook los over, zoals lachen met mensen waarmee iets scheelt (holland in tha hood, da K3 meiske in superfans...), dus kheb ter zowa een dubbel gevoel bij.
ma ik stel mij toch serieus vragen over de mensen die daar doelbewust aan meedoen en bij hun volle verstand zijn, uzelf belachelijk maken voor gans vlaanderen lijkt mij nie echt op te wegen tegen de kleine vergoeding die ge daar krijgt.
|
21/11/11 11:53
|
Hanimal
|
reality is helft van den tijd toch opgezet spel, of er word zo geknipt en geplakt in de beelden da er situaties ontstaan
|
21/11/11 11:57
|
NeedAMiracle
|
Ik heb overlaatst een interview gelezen over iemand die achter de schermen van programma's zoals temptation island enzo werkte (ze heeft er een boek over geschreven ook,ik kom even niet op de naam), en die zei dat ze 's morgens opdrachten kreeg met wat voor beeldmateriaal ze 's avonds moest terugkomen. Zij moest dus alles uitlokken. Reality is dat dan niet meer echt he.
edit: het is Barbara Kuipers
|
21/11/11 13:08
|
Nakkeskud
|
Uiteraard is reality-tv 90% van de tijd uitlach-tv. En dat heeft niet alleen te maken met het feit dat de bedenkers van zulke programma's harteloze monsters zijn (wat waarschijnlijk wel zo is) maar ook met het feit dat er gewoon ontzettend veel debielen zijn om uitgelachen te worden.
Zouden ze dergelijke mensen tegen zichzelf moeten beschermen? Een klein aantal van die groep misschien wel.
Voor de rest lig ik van zo'n gezeik echt niet wakker. Zoals iedereen weet is veel informatie die je via TV krijgt niet waar, maar als je dat met die instelling kunt bekijken en relativeren valt dat heus mee. En sorry ja, ik was één van die mensen die letterlijk bijna in d'r broek piste toen ik zag die iemand een Willy Sommers-kamer had.
|
21/11/11 13:21
|
JonasIsInThaHouse
|
"reality" = geen reality.
Alles is scripted, elke zin, elke woord.
Zeg dat nog eens opnieuw, doe dit, doe dat.
Zelfs programma's als "de stip" gaan voorkauwen wat en hoe mensen zich moeten uitdrukken.
reality bestaat niet.
|
21/11/11 13:27
|
winrar
|
reality tv is awesome.
|
21/11/11 13:56
|
Justpurrrfect
|
Die mensen die gevolgd worden weten, als ze toch iet of wat verstand hebben, wel waaraan ze beginnen.
|
21/11/11 13:58
|
JulieAndrews
|
"Uitlach-tv" wat een mop.
Het enige "uitlach" eraan is wss dat de makers ervan hartelijk lachen als ze zien hoeveel idioten entertainment vinden in hun programma's a la "jersey shore". En er dan ook nog voor betalen.
|
21/11/11 14:05
|
FlyingMonkeyMaster
|
Soms hoop ik uit het diepste van mijn hart dat dat niet echt is.
Maar aan veel van die dingen ziet ge nogal de geforceerdheid ervan. Dus op da vlak volg ik JonasIsInThaHouse helemaal.
|
21/11/11 14:52
|
Wat
|
I love it!
Echt, mijn leven is gewoonweg vele rijker door reality. Der is nix zo leuk als met een groep vriende wa realityseriekes te zien op kot. Liefst met een drinking-game.
BIG BIG LOVE!
|
21/11/11 15:01
|
zwanstnanihe
|
Ik zal maar niet beginnen over intellectueel snobisme zeker? Maar bon ja, 't is niet dat ik er wel fan van ben ofzo.
|
21/11/11 15:22
|
Followmehome
|
Ik kijk naar reality tv : tienermoeders, astrid in wonderland, topmodel, exotische liefde, oh oh cherso
Jaja, is gewoon zalig hersenloos naar tv kijken dat moet kunnen.
|
21/11/11 16:02
|
diem
|
Alsof die mensen die daar aan meedoen altijd zo slimpies zijn.
Kijk naar man bijt hond. Dat is intellectueel dan weer wél verantwoord om naar te kijken. Terwijl de mensen die daarop komen (rubriek "het dorp" e.d.) nog het meest uitlachbaar zijn.
|
21/11/11 16:34
|
| |
|