| |
|
marikskaNL
|
ik was ook lid van eci. Ik had mijn adres gewijzigd helaas niet doorgekomen ofzo. resultaat: brief van het incasso bureau
|
18/11/11 21:51
|
pijlbord
|
ik was ook lid van eci. Ik had mijn adres gewijzigd helaas niet doorgekomen ofzo. resultaat: brief van het incasso bureau
Blijkbaar hadden ze uw adres toch wel he, hoe kwam ge anders aan die brief van het incassobureau?:' )
En als ge nu gaat zeggen 'de nieuwe bewoners hebben die doorgestuurd' dan vraag ik me af waarom ze de eerdere facturen niet naar u gezonden hebben. Anyway lijkt ECI me niet de schuldige in dit verhaal.
|
19/11/11 01:35
|
Geelvis
|
Maar ECI is helemaal geen oplichting? Dat concept is oersimpel. Ge wordt lid en ge moet minstens 4x per jaar iets kopen om te kunnen blijven genieten van enorme kortingen. Veel duidelijker kan het niet worden.
Nogmaals, waarom ben je lid van een boekenclub als ge niet minstens 4 boeken per jaar koopt. (of cd's, games, dvd's want dat verkopen die ook).
Het gaat hier toch om straatverkopers die rechtuit liegen in uw gezicht? Die mensen van ECI hebben ook op straat gestaan. Mij hebben ze ooit aangesproken, ik kon dan verschillende boeken/dvd's krijgen aan een korting en ook enkele zaken gratis, dat was een eenmalige actie en dus zonder lidmaatschap. Hoewel ik meermaals heb gevraagd of daar echt geen lidmaatschap aan vast zou hangen, heb ik dat natuurlijk toch niet gedaan. Achteraf hoorde ik dat heel veel mensen het wel deden, en dus vastzaten aan dat lidmaatschap dat ze eigenlijk niet wilden. (Zie dat topic over ECI.)
|
19/11/11 09:25
|
pijlbord
|
Het gaat hier toch om straatverkopers die rechtuit liegen in uw gezicht? Die mensen van ECI hebben ook op straat gestaan. Mij hebben ze ooit aangesproken, ik kon dan verschillende boeken/dvd's krijgen aan een korting en ook enkele zaken gratis, dat was een eenmalige actie en dus zonder lidmaatschap. Hoewel ik meermaals heb gevraagd of daar echt geen lidmaatschap aan vast zou hangen, heb ik dat natuurlijk toch niet gedaan. Achteraf hoorde ik dat heel veel mensen het wel deden, en dus vastzaten aan dat lidmaatschap dat ze eigenlijk niet wilden. (Zie dat topic over ECI.)
Snorry, dat die ook van die verkoopstechnieken gebruiken kon ik niet rieken uit uw verhaal he.
|
19/11/11 14:34
|
Geelvis
|
Snorry, dat die ook van die verkoopstechnieken gebruiken kon ik niet rieken uit uw verhaal he.
Inderdaad, vandaar mijn link naar dat ander topic.
|
19/11/11 17:37
|
Ayel
|
Over dat filmpje bij Volt over DDF : wie gaat er nu zeggen ah begin van een gesprek hoeveel die verdient? Dat vind ik een beetje zever. Mensen die verbaasd zijn dat die straatverkopers niet beginnen met "Hallo! Mijn naam is Ladieda, ik werk voor Oxfam en verdien 10 euro per uur om hier te staan!". Dat is vreemd...
Filmpje : "de mensen moeten er eerst naar vragen...". Ja, lijkt me logisch?
Anyhew, ik heb gewerkt voor DDF. Na een paar dagen wel ontslagen omdat mijn spirit ontbrak en ik dus nauwelijks mensen kon overtuigen. Ik stond daar ook puur voor het geld (dat verdient redelijk goed zeh) en vond het zeer beschamend om mensen zo te pushen. Van de paar dagen die ik daar stond heb ik ook geleerd dat oude mensen en buitenlanders het snelst geld geven. Ik vond het vreselijk om geld van mensen te vragen die 1) al weinig geld hebben of 2) niet echt weten waarover ge het hebt. Het enthousiasme van het merendeel van die mensen is uiteraard ook gefaked . "Halloo! Hebt u eventjes tijd voor de geweldige organisatie Oxfam!?" En achter uw rug is dat van "djezes christ hoe lang moet ik hier nog staan?" en om dan na hun werk boodschappen te gaan en niks van Fairtrade te kopen ofzo.
Ik ben al bij al dus geen fan van DDF'ers, maar ik krijg ook niet echt de indruk dat die liegen. Er zullen er een paar zijn die liegen, maar het merendeel DENK ik niet. Ge kunt dat ook heel makkelijk opzeggen zonder extra kosten. Kheb zelf ook een tijdje gestort voor Amnesty. Ik had daar op een dag geen goesting meer in. Ga naar www.kbc.be, duw op een paar knopjes et voila, nooit meer voor gestort.
Proximus.. da's een andere zaak . Maar het is ondertussen wel al algemeen geweten dat ge een abonnement niet zomaar kunt opzeggen.. Dus bij deze : niet meer geloven he mannekes!
|
19/11/11 20:40
|
miesje
|
Als ik verkopers aan mijn broek heb van proximus of mobistar of dergelijke lieg ik gewoon net zo hard terug: 'oh nee geen probleem, ik heb een gsm van het werk' en dan moet je hun uitleg niet horen
|
21/11/11 12:33
|
marikskaNL
|
Blijkbaar hadden ze uw adres toch wel he, hoe kwam ge anders aan die brief van het incassobureau?:' )
En als ge nu gaat zeggen 'de nieuwe bewoners hebben die doorgestuurd' dan vraag ik me af waarom ze de eerdere facturen niet naar u gezonden hebben. Anyway lijkt ECI me niet de schuldige in dit verhaal.
Het zat zo ik woonde in Breda, ging op buitenlandse stage en daarom stond ik weer ingeschreven bij de gemeente waar mijn ouders wonen. Ik had een adreswijziging verstuurd met daarop het adres van mijn ouders. Normaal krijg je zo'n bericht als je iets moet kopen, no problem ik lees genoeg boeken. als je niks bestel dan krijg je zo'n pakketje thuis. Dit heb ik allemaal niet ontvangen. Toen ik terugkwam heb ik gebeld met eci en daar hadden zo blijkbaar nog steeds mijn adres in Breda. En heb ik toen verzet naar het adres van mijn ouders. Maargoed ik heb het bedrag betaald en er gelijk mee gestopt ik koop wel boeken in propere boekenwinkels of via bol.com
Oh en heb nog wel mijn oude huisbaas gebeld hierover maar hij vertelde mij dat ik niks had ontvangen maar die vent geloof ik toch niet want dat was een geldjood.
|
24/11/11 19:51
|
Bonesy
|
Capitalisme whii
|
26/01/12 18:25
|
Reageer
Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen
| |
|