Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
24/05/12 18:02
Online: 107
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

Culinair «    ( 1 / 1 )    »
zandkoekjes

sylfetje

Hallo,

Morgen is het chiro en ik en mijn medeleiding zouden graag bakken met onze afdeling.
We zouden (simpeldersimpel) graag zandkoekjes maken.

Nu heb ik geen idee hoeveel koekjes ik uit de recepten op internet kan halen.
Dus vroeg ik mij af: iemand enig idee hoeveel ik van alles nodig heb om een 100tal zandkoekjes te maken?

En daarbovenop nog: in sommige grote koekendozen zijn er zandkoekjes met suiker vanboven op.
Is dat voor je het zandkoekje in de over steekt: wat eigeel op smeren en dan kristalsuiker op strooien? Of hoe doe je dat?

Bedankt!!
12/11/11 15:11
cone

ik heb gisteren suuuuuuuperlekkere koekjes gebakken met erbovenop kaneel en suiker ( dat was gewoon kristalsuiker en kaneel ondereen mengen en dan net voor ge die in de oven steekt, die mengeling erover strooien)

amai die waren echt lekker :D ( ik had er 40 ofzo, ik zal het eens gaan zoeken )
12/11/11 15:27
cone

mijn recept was
1 vanillestokje ( ik heb vanillesuiker gebruikt 1 zakje )
175 g koude boter
200 g suiker
1 el slagroom
250 g tarwebloem
1 tl kaneel

hmm, nu krijg ik weer zin om ze te maken

12/11/11 15:29
MetalGirl

dat hangt er vanaf hoe groot ge uw koekjes maakt he.
ik kan u alleen de tip geven om zeker die optijd uit de oven te halen. Ook al zijn die nog een beetje zacht. Anders gaan die steen hard zijn als ze afkoelen. Dus ge moet ze eruit halen wanneer het deeg vanbinnen niet meer lopend is maar nog wel wat zacht.
staat in 'ons kookboek' geen recept? want daar staat altijd bij voor hoeveel dat is
12/11/11 15:41
sharo

eigeel opsmeren doe je alleen bij zachte luxe.. niet bij koekjes.
Koekjes worden vanzelf bruin aangezien er ei in zit..
suiker erop doen vind ik niet lekker..
je kan als ze gebakken zijn bv. 1 kant in gesmolten chocolade dompelen.

12/11/11 15:46
sylfetje

niet dat ik direct kan terug vinden...
12/11/11 15:46
cone

In mijn recept zit geen ei, en is van de oude kaartjes van den bond :) de voorloper van 'ons kookboek' zeg maar, en de titel is zandkoekjes. Inderdaad de eerste keer had ik die wel wat lang laten inzitten en dan waren die steenhard :p ma de tweede keer niet
12/11/11 15:48
Decembers

ik maak ze met 125g zelfrijzende bloem, 50g suiker, 80g boter, een beetje zout en een zakje vanillesuiker.
En ik heb dan toch een 20-30 koekjes. Ik heb er wel nog nooit suiker op gedaan. En ja ze er zeker op tijd uithalen, als ze nog wat zacht zijn.
12/11/11 19:22
xRauwrr

We hebben dat laatst ook gedaan met onze kabouters, zie vooral dat ge ze niet laat aanbranden want dat is ECHT een drama dan :p
Maar ze vonden het heel leuk om te maken (en daarna de goeie op te eten)
12/11/11 19:25
JulieAndrews

UND keine eier!

als het zandkoekjes moeten zijn
12/11/11 19:35
osculum

@ cone: hoe lang moesten die in de oven?
12/11/11 22:51
Aspen

De (kristal)suiker doe je erop voor je de koekjes in de oven steekt, niet na het bakken.
Bij zandkoekjes doen ze dat met water, niet met eigeel.
Zanddeeg is op zichzelf al "ruw" deeg dat snel hard bakt, met een laagje eigeel zou je helemaal steenharde koekjes hebben :s

Zoals Metalgirl al zei: Hangt vd grootte van de koekjes af, hoeveel stuks dat je uit je recept krijgt,
en idd op tijd uit de over halen, als ze nog niet helemaal hard zijn.

Je kan trouwens ook zandkoekjes maken met geconfijt fruit in verwerkt, of chocolade inderdaad.
13/11/11 04:37
sylfetje

Bedankt Aspen! :D
15/11/11 18:00
«    ( 1 / 1 )    »

Reageer

Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.070966 seconden.