| |
|
ThaCitroz
|
Ik heb een tijdje geleden plugs besteld uit Amerika, 1 paar ter waarde van 30 euro.
Nu heb ik een rekening aangekregen van 68 euro.
Niet van het bedrijf waar ik de plugs besteld heb maar van Fed-ex en de staat.
20 euro voor verzending en een envelop (terwijl ik al shipping betaald had, dacht dat dat daarin zat?)
en nog eens 48 euro voor import van de staat?
Hoe kunnen ze nu zoveel vragen voor iets dat zo goedkoop is en amper iets weegt?
Is dit een fout volgens jullie? Heeft iemand hier meer ervaring mee, die taxen?
Ik heb namelijk al superveel online besteld dat veel duurder is en daar heb ik NOOIT een rekening van na gekregen. Komt nog eens bij dat dit een cadeau was, dikke zever dat ik dan mijn eigen cadeau meer dan dubbel mag gaan betalen aan taxen. Rage rage rage.
|
09/11/11 19:35
|
Jilltheripper
|
De douane mag daar belasting op heffen, das schandalig maar ni veel aan te doen vrees ik :/
Normaal staat er bij international shipping dat ge de regeltjes van uw plaatselijke euh autoriteiten of wat is dat moet raadplegen voor ge voor verrassingen komt te staan.
|
09/11/11 19:43
|
Luanda
|
ik bestelde vroeger ook heel veel,
en als k mij ni vergis, moet ge als het de waarde heeft van onder de 150 euro, enkel 21 procent btw voor betalen. als de waarde lager is dan 50 (denk ik!) helemaal niks, en indien hoger dan 150 euro btw + invoer.
kdenk da dees wel een fout is... zeker als het verstuurd werd als cadeau, dan moet ge al helemaal niks betalen.
bel naar de klantendienst?
|
09/11/11 19:44
|
MalleSander
|
Die rekening kan goed zijn, dan nog zou ik het eigenlijk niet betalen. Zeker niet als de waarde 30 euro was. Zou die brief gewoon weggooien en laten voor wat het is haha
|
09/11/11 19:44
|
ThaCitroz
|
Die rekening kan goed zijn, dan nog zou ik het eigenlijk niet betalen. Zeker niet als de waarde 30 euro was. Zou die brief gewoon weggooien en laten voor wat het is haha
ja lijkt mij ni slim. Mijn vriend woont in Noorwegen en had da ook gedaan, kreeg de maand erna dezelfde brief met dubbel van het bedrag op
En ik ga contact opnemen denk ik ja, is zotveel geld. Wou gewoon even zien of dit een fout kon zijn (kon het hopen he) Is gewoon omdat ik al zoveel hier heb aangekregen van veel meer waarde dat het nogal als een (onaangename) verassing komt
|
09/11/11 19:46
|
Hanimal
|
kheb al vaak dingen besteld via etsy, warnerbrosshop en van 30stm site.
enkel bij warnderbross kreeg ik ook ineens zo'n brief van fed ex. twas wel ni zoveel. kheb da gwn betaad, ma kvond da ni kunnen, aangezien ge al voor verzending hebt betaald
|
09/11/11 19:51
|
HaroldSaxon
|
helaas loopt ge dat risico bij alles buiten de europese unie dat duurder is dan 22 euro. Valt niks aan te doen. Dat dat een cadeau is is geen enkele garantie, aangezien daar uiteraard constant misbruik van wordt gemaakt en dingen als cadeau worden verstuurd puur om douanekosten te vermijden, (dus in feite is dat cadeaugedoe zinloos aangezien ze daar toch niet naar kijken).
|
09/11/11 20:03
|
Followmehome
|
Douane suckt zoooo hard. Bij mij hebben ze 10 euro aangerekend en bij vriendinnen van mij 60 euro... voor hetzelfde product! Als je buiten europa koopt moet je best onder 22 euro blijven anders heb je er 21% btw mogelijk op + kosten die de douane maakt om je pakketje te openen. Invoerrechten moet je normaal enkel betalen als je boven de 150 euro zit dus da's wel vreemd dat er import staat.
Ze hebben die vriendin ook kosten laten betalen op de verzending dat terwijl ze al verzendkosten had betaald maar blijkbaar is dat maar tot aan de grens... ze zullen wel altijd iets vinden de zeveraars.
|
09/11/11 20:11
|
Hanimal
|
het is heel moeilijk om onder de 22 euro te blijven e
een juweel of kleren koste makkelijk al 20 euro minstens en dat zonder verzendingskosten
|
09/11/11 20:14
|
JonasIsInThaHouse
|
Nja, onder de 22euro proberen blijven . (bestel regelmatig dingen in china, opsplitsen a volonté, leve free shipping xD)
Tja, regels zijn nu eenmaal regels.
|
09/11/11 20:22
|
Justpurrrfect
|
Ik bestel bijzonder veel dingen op Ebay, nog nooit last van gehad. Om eerlijk te zijn, ik vind het wel schandalig. Ik vind verzendingskosten sowieso al niet leuk (maar ja, die moeten er nu eenmaal zijn, da's logisch), mochten ze dan nog extra geld vragen...
|
09/11/11 20:34
|
Hanimal
|
ik vertrouw ebay ni
|
09/11/11 20:46
|
Torturedvision
|
Ik heb dat ooit ene keer meegemaakt en ik heb honderden cd's, tshirts, dvd's whatever al gekocht via ebay, e-shops, online distro's whatever... dat was een heel pijnlijk moment, maarja, gewoon betaald.
Dat maakt ge eens mee, gelukkig komt dat niet te vaak voor.
|
09/11/11 21:00
|
bootparty
|
Ik heb 2 jaar terug skimboards gekocht, ongeveer €380 omgerekent.
Aan de deur een factuur van €630, plezant is iets anders!
|
09/11/11 22:16
|
Followmehome
|
Ik zou het niet erg vinden mocht het voor iedereen en altijd gelijk zijn maar nu is het precies een lotje uit de lotterij "heb ik geluk of niet" :/
|
09/11/11 22:27
|
onandodemo
|
Valt weinig aan te doen denk ik, daarom bestel ik nooit iets uit Amerika.
|
09/11/11 23:36
|
RomahRandomness
|
Inderdaad, onder de 22 euro proberen te blijven he! Maar ik bestel liever dingen dan uit china enzo. Behalve nagellak en makeup, dat bestel ik wel uit amerika, omdat bijvoorbeeld OPI wat hier 15 euro kost, daar met verzendkosten bij naar hier maar 5 euro is! Dusja.
|
10/11/11 00:25
|
Morthagg
|
Dat is wel zot.. Allee, ik heb onlangs een T-shirt uit Amerika besteld. Dat ding kostte 15 dollar, en dan +8 dollar verzendingskosten ofzo (wel de traagste verzending, maar op een of ander wonder toch op 1 week aangekomen ipv 2 of 3), en dat was alles.
|
10/11/11 01:23
|
Kirstenhe
|
Hoe groter uw pak is uit de VS, hoe groter de kans dat ze het tegenhouden. Laat het aanduiden als 'gift' en laat uw waarde verlagen tot onder $20. En zorg er ook voor dat er geen factuur in uw doos steekt, dan heeft de douane geen enkel idee hoeveel gij ervoor hebt betaald.
|
10/11/11 01:42
|
ThaCitroz
|
Hoe groter uw pak is uit de VS, hoe groter de kans dat ze het tegenhouden. Laat het aanduiden als 'gift' en laat uw waarde verlagen tot onder $20. En zorg er ook voor dat er geen factuur in uw doos steekt, dan heeft de douane geen enkel idee hoeveel gij ervoor hebt betaald.
het waren plugs van 6mm in een envelop.. 20 euro van de kosten komen van fed-ex terwijl ik al verzendkosten heb betaald via het bedrijf zelf, maar toch vroeger die nog 10 euro voor ne envelop en nog geld voor vliegtuig vanuit Denver...
|
10/11/11 12:14
|
| |
|