Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
24/05/12 17:54
Online: 103
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

Wetenschap en Filosofie «    ( 2 / 2 )    »
Stephen Hawking in Leuven

Cotto

Quote door pijlbord

Waarom?

Allez, zéker omdat er in het stadspark een scherm ophing. Als ge dan echt nog in de aula wilt zitten is de boodschap toch gewoon 'jama ik wil Hawking gewoon graag in het echt zien en elk excuus is goed om mijn kansen te verhogen'. Ja, ik snap dat gij die wilt zien in het echt. Net als half Leuven blijkbaar.

to be clear: Ik ben niet naar die lezing geweest/gaan kijken. Uiteindelijk is die Hawking gewoon voor studenten wat pakweg *random amerikaanse superster* is voor idioten. Ik snap die idolatrie niet. Het gaat er mij gewoon om het principe. Het is een openbare lezing, zij hebben evenveel recht op een ticket als een ander. Niet meer, evenveel.

Hawking is brits, niet amerikaans
06/11/11 19:17
pijlbord

Quote door Cotto

Hawking is brits, niet amerikaans

Ge snapt mijn voorbeeld niet he.
06/11/11 19:19
Cotto

ah wow, ja 'k geef toe, 'k heb uwe post nie echt gelezen, 'k zag da gewoon staan

06/11/11 19:26
zwanstnanihe

Quote door FemkeTentacles
Ik zou aan menig 'fysica student' mijn kaartje hebben afgestaan (mocht ik daarvan in het bezit zijn geweest), imo hebben zij meer recht op een zitplaats daar in de aula. Al de rest kan vervolgens gezellig verbroederen in het stadspark en ik begrijp niet goed waarom iemand daar graten in zou zien.

meer recht? Meent gij da? Fuck ik moet hier beleefd blijven he.
06/11/11 20:02
DinosaurKiller

Ik verkoos trouwens zelfs om buiten te staan, dan kon ik ieder gewenst moment vertrekken als het tegenviel of ik me misselijk voelde (heb maagzweer gehad en nog soms last)
Ik zou echt niet binnen gezeten willen hebben.
06/11/11 20:11
zwanstnanihe

Ja nee, ge kunt genoeg van z'n lezingen online bekijken.. wat is het verschil dan met in een park te zitten kijken naar een scherm?

Ik kan ook naar Bob Dylan z'n shows kijken op youtube, of ergens streamen op groot scherm voor alle Dylan fans, maar als hij naar België komt zou ik toch verkiezen om hem live te zien.
06/11/11 20:20
DinosaurKiller

Ik vind uw laatste reactie nogal ambigue? Ge bedoelt dat het voor een lezing geen verschil uitmaakt wat het medium is maar voor een artiest wel als ik het goed begrijp? Daar ga ik dan mee akkoord.

Ik heb dan ook de lezing helemaal niet uitgekeken omdat ik wist dat exact dezelfde op youtube stond maar dan zonder al die pauzes tussen de verschillende slides door de tijd die het hem inneemt om op next te klikken door met zijn oog te bewegen.
06/11/11 20:35
zwanstnanihe

neenee ik bedoel

lezing: in park of thuis op youtube = stom
lezing live: leuk

artist thuis op youtube = stom
artist live: leuk

Lezingen en concerten zijn dus het zelfde in mijn ogen. Die wil je toch liever live meemaken? Aleja, Live als in in dezelfde ruimte met de persoon.
06/11/11 21:04
DinosaurKiller

Ahzo, ja en dat was dan ook de algemene mening, er valt niet over te discussiëren dat men in het algemeen de aula plaatsen veel hoger waardeerde dan de parkplaatsen en daarom ook dat ik de opmerking gaf dat het bij mij anders was en ik daadwerkelijk liever in het park aanwezig was en dat er nog wel zo een minderheid van mensen zal bestaan met dezelfde mening.

Maar bij muziek is het natuurlijk wel sowieso zo dat ik alles liever live meemaak, maar bij optreden is het dan ook het geval dat je elk moment je even kan wegmaken naar wens.
06/11/11 21:22
Lalotj

Studenten fysica voorrang
en mensen als mijn papa
die al zijn boeken hebben gelezen
15/11/11 11:51
FlexYourHead

Quote door Lalotj

en mensen als mijn papa
die al zijn boeken hebben gelezen

lol ik zie mij al op een uitverkocht concert staan "ik mag voor want ik heb al hun cd's beluisterd"

en voor de rest, zie eerste post van zwanstnanihe
16/11/11 21:24
Wakkie

Inhoudelijk stelde die lezing geen bal voor.
Geen reden om bepaalde studenten voorrang te geven.
Het is gewoon een ontzettend slimme, bekende mens, die ondanks zijn ziekte nog steeds leeft. En dat op zich is al een mirakel.
18/11/11 22:56
Lalotj

Quote door FlexYourHead

lol ik zie mij al op een uitverkocht concert staan "ik mag voor want ik heb al hun cd's beluisterd"

en voor de rest, zie eerste post van zwanstnanihe

Dat zijn lezing nu bij nader inzien inhoudelijk weinig nuttig was laat ik even terzijde
Een concert is niet hetzelfde als een lezing. Oh ik ga onnozele parallellen met andere dingen in de samenleving trekken werkt niet.
Waarom zouden studenten fysica niet voor mogen?
Een concert hoef je trouwens niet te snappen
wat Hawking vertelt wel
ik zou er niet heen gaan omdat ik er geen snars van zou snappen en ik vind het dom wanneer anderen dat wel doen gewoon omdat hij bekend is en ze dan achteraf kunnen zeggen "ja die heb ik gezien en daar ben ik heen geweest" terwijl anderen er een pak meer baat bij zouden kunnen hebben i.e. inzichten en dergelijke
dat is geen elitair gezeik
dat is logisch
18/11/11 23:45
Lalotj

En de kwestie hoe bepaald wordt (buiten het volgen van die richting of een diploma hebben erin) welke mensen meer voorrang hebben is niet mijn punt
of ze meer recht hebben ertoe is waar het om draait.
18/11/11 23:58
analekanale

ik vind nie da bepaalde groepen voorrang moeten krijgen bij zo'n lezing. als dat de bedoeling was, hadden ze het wel meer privé gehouden... zeker als 't om stephen fucking hawking gaat
21/11/11 12:58
Vanille

Ik zat bijna front row, woehoew
16/01/12 18:29
«    ( 2 / 2 )    »

Reageer

Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.114998 seconden.