| |
|
Effaaa
|
Saus maak ik van verse tomaten en paprika die ik eerst even rooster in de oven samen met uiringen en look.
Ik bak dan het gehakt in de pan ( soms doe ik eerst een droge marinade bij het vlees ) met olijfolie tot het mooi goudbruin is meestal met champignons erbij en ik blus da wa met rode wijn (soms ook wel eens met vodka, is best lekker wel)
Dan stoof ik daar de groentjes verder bij en voeg ik nog gewoon verse tomaten toe die ik op voorhand gekruid heb + ik bestrooi ze ook met suiker ( verse tomaten die ge pas hebt gekocht zijn wa zuur )
Meestal begin ik er 's morgens aan en laat het de hele dag op een zacht vuurtje staan, wel goed in de gaten houden en vocht bijdoen als da nodig is.
Pasta maak ik zo vaak mogelijk zelf, poepsimpel om te doen, geen pastamachine niks.
Het maken van farfalle (strikjes) en papardelle en dunnere "sliertjes" is echt ni moeilijk en ravioli of tortellini ook ni.
Zelf uw (ciabatta)brood maken is ook altijd nice derbij.
En inderdaad, ni gewoon een klets saus bovenop uw pasta gooien, zet wa saus apart en doe dan uw pasta bij de rest in de pan/pot. Dan kunt ge der nog altijd wa saus over doen.
En voor ik het vergeet, ik doe soms wa parmezaan in de saus, is ook heel lekker!
Klinkt yummie !
|
03/11/11 14:47
|
Wakkie
|
Uw saus niet apart van uw pasta serveren, maar de saus in een pan maken en daar de al dente pasta bijdoen, die even samen laten doorwarmen zodat het een mooi geheel vormt. Ons idee van pasta en saus apart serveren, of in 2 laagjes op elkaar, is helemaal fout in de ogen van de Italianen.
Ook eens proberen zelf pasta te maken, da's echt nie zo moeilijk, gewoon even basisreceptje op internet opzoeken. Tagliatelle/papardelle kunt ge perfect maken zonder pastamachine: ge rolt da deeg uit, dan rolt ge da (nie te strak) op als een worst, kleine ringetjes van snijden, die uiteenhalen en dan hebt ge linten pasta! Da moet ook veel minder lang koken dan gedroogde pasta.
Best ook geen passata ofzo uit brik gebruiken maar zelf tomaten pellen en stoven, veeel lekkerder! Ook gebruiken italianen zelden room in hun sauzen (carbonara bijvoorbeeld).
Ik raad u zeker het programma 'pepe's pasta' aan, die afleveringen en recepten staan allemaal op de site van Njam, we hebben daar toch al een paar winnertjes mee gehad!
Pepe's pasta heerst!
Hoe simpel is het om iets zelf te maken...bloem, water/ei, zout, olijfolie en gaan.
Tomaten, basilicum, zout, peper, olijfolie,... en gaan.
Puur puur puur en oh zo lekker.
|
03/11/11 20:21
|
mrsmurf
|
Zoveel moeite voor wa spaghetti?!
Nee, bedankt
|
06/11/11 20:52
|
Reageer
Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen
| |
|