Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
24/05/12 17:48
Online: 115
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

Instrumenten «    ( 1 / 1 )    »
Impedantieverschil tussen head en cabinet

DEADBEATYOUTH

Er zijn uiteraard betere kanalen om mijn vraag te stellen (muziekfora, muziekwinkels,...) maar zelfs op muziekfora spreken ze mekaar regelmatig tegen en ik geraak dit weekend pas in een muziekwinkel.

Anyway, mijn vraag: ik speel bas in een band en gebruik daarvoor een Hartke HA3500 head door een Hartke VX410. We zijn onlangs verhuisd naar het repetitiekot van onze nieuwe gitarist, en ik mag daar zijn Ampeg-basscab gebruiken, wat mij heel wat over-en-weergesleur bespaart. Nu is mijn cab (die VX410) een van 400 watt bij 8 ohm, en staat er op de Ampeg (zo'n 8x10-koelkast, het exacte type weet ik niet) 4 ohm.

In de handleiding van mijn head (de HA3500) staat dat hij 350 watt levert bij 4 ohm en 250 watt bij 8 ohm. Op mijn head staat er echter geen schakelaar of iets dergelijks om tussen de beide impedanties te wisselen. Ook in de handleiding wordt daar niks over gezegd. De enige aanduiding van impedantie op mijn head zelf zijn twee speaker outputs waar telkens '8 ohm' bijstaat (zie bijvoorbeeld deze afbeelding ).

Betekent dat dus dat ik zonder problemen mijn head kan aansluiten op die Ampeg van 4 ohm zolang ik niks aan die tweede speaker output koppel? Of wil dat zeggen dat mijn head 4 ohm levert wanneer ik twee speakers van 8 ohm (bijvoorbeeld een VX410 en een VX115) aansluit?
26/10/11 10:34
weird021

Wat ik begrijp uit de manual, is dat als ge em op een 4Ohm cab aansluit hij 350W levert en als ge om op een 8Ohm aansluit hij 240W levert, zoals ge zegt. Dus ik vermoed dat ge em gewoon kunt aansluiten.

edit* Op pagina 6 van de manual staat duidelijk dat ge em gewoon kunt aansluiten MAAR bij 4Ohm moet ge op zen minst 600W deronder hebben.
26/10/11 17:53
core2x

Wat ik het eerste dacht was het volgende: indien je 'n fullstack zou gaan gebruiken (2cabs van 8ohm/stuk) dan is de totale impedantie 4ohm. En bij 4 ohm = 2 cabs zou het dan nog 350 watt leveren. Nu ik trek weird021 zijn opzoekwerk niet in twijfel, dus hij zal wel gelijk hebben.
27/10/11 08:20
DEADBEATYOUTH

Dat was dus ook wat ik eerst dacht. Maar ik heb een andere versie van de handleiding gevonden waar hetzelfde in staat als wat weird021 zegt. Intussen heeft iemand van Key Music me dat ook kunnen bevestigen. Bedankt!
27/10/11 09:18
eatenbyasandwich

Waarom op zijn minst 600 watt eronder? :s
31/10/11 02:53
«    ( 1 / 1 )    »

Reageer

Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.047286 seconden.