Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
24/05/12 17:47
Online: 110
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

Actualiteit «    ( 2 / 2 )    »
Mensen zijn minder gewelddadig dan ooit

Matva

Quote door MalleSander

Eerste alinea, akkoord. Tweede niet zo, die wetten zelf zijn achterlijk, en ge ziet duidelijk dat niemand ook maar ene moer erom geeft, dat ziet ge vaker in die landen, dat mensenlevens en vooral dierenlevens gewoon een pak minder zijn.

Achterlijke wet of niet, ze IS er wel. En achteraf in een rechtszaak zeggen van: "ja maar die wet is toch achterlijk" pakt helaas niet, en al zeker niet in zo'n landen.

On topic: Hoera! En nu gedaan met "waar gaat de wereld naartoe" gezever plz?
24/10/11 22:56
Ypsilon

Quote door Hanimal
mensen zijn beschaafder geworden, niet verdraagzamer. en zullen frustraties sneller voor zichzelf houden en is goe vloeken ipv een barfight te houden

Inderdaad, beschaafder, niet verdraagzamer.

Wat ook meespeelt is de verbeterde gezondheidszorg. In de middeleeuwen kon een messteek tijdens een barfight veel dodelijker zijn, gewoon door de veel grotere kans op infecties en slecht genezende wonden in de maanden daarna. Iedereen is zich ook veel beter bewust van de legale consequenties als je slachtoffers veroorzaakt tijdens zo'n gevecht. Dat is een teken van beschaafdheid, niet van verdraagzaamheid. Maar zelfs dan blijft de conclusie dat er veel minder gemoord wordt, veel minder doden en zware slachtoffers vallen, etc etc. Toestanden zoals de 'executie' van Kadhaffi zijn onzichtbare pixels op die lijn, zelfs de vele doden tijdens WW1 en WW2 zijn vreemd genoeg niet meer dan relatieve pieken die niet boven de vele doden van alles tijdens de middeleeuwen komen. (op een gelijkaardige grafiek dan van dat artikel, maar dan met alle relatieve doden per periode van 5 jaar vanaf vroege midddeleeuwen tot nu)
24/10/11 23:52
Hanimal

niet overal op de wereld zijn ze al, hoe moet ik het zeggen, verder geëvolueerd. da de arabieren hun volk nog zo middeleeuws behandelde moeten zij weten.
maar ik heb het even op de zeer westerse wereld.
ok als ze in de complex tegen u lopen zijn er nog steeds mensen die een barfight beginnen maar da zijn randmongolen.
Maar in het algemeen ja beschaafder en zoals ypsilon zeggt, mss voorzichtiger omdat de doorsnee mentaal stabiele mens weet wa de gevolgen zijn

en misschien zijn er minder vermoorde mensen dan in de middeleeuwen, maar komaan daar werde vermoord voor nix. " gij keek naar mij wuve, die gaat er vanacht aan"
worden er ook minder mensen vermoord als 10-20 jaar geleden?
ma in deze tijd sterven er dan weer meer mensen door verkeer, die grafiek wil ik wel eens zien in vergelijking me de middeleeuwen
25/10/11 08:58
DeManMetDeHoed

Quote door MalleSander
Beschaafder? Lol waar zit gij met uw gedachten, kijk die filmpjes eens van hoe ze khadaffi gevangen genomen hebben, is dat beschaafd? :D

Of dat filmpje van dat kleutertje daar in China...

Ik denk dat de mensheid nog nooit in zo'n laag dieptepunt als nu heeft gestaan, persoonlijke mening.

Anekdotisch bewijs is echt het beste soort bewijs van de wereld, goed bezig!
25/10/11 10:29
Justpurrrfect

Quote door Hanimal
en misschien zijn er minder vermoorde mensen dan in de middeleeuwen, maar komaan daar werde vermoord voor nix. " gij keek naar mij wuve, die gaat er vanacht aan"

Ah se, iemand die blijkbaar persoonlijk in de middeleeuwen heeft geleefd.
25/10/11 10:46
zwanstnanihe

Zo ging dat er echt niet aan toe hé in de meedeleeuwen :' ) Fuck zeg krijg het schijt van dit topic
25/10/11 11:34
DeManMetDeHoed

In de middeleeuwen zat er wel achter elk bosje struikgewas een of andere snoodaard die met alle plezier zijn dolk op uw nek zette, teneinde u uw geldbuidel vol zilveren en gouden munten afhandig te maken. Die buit zou hij dan besteden aan gerstenat en meisjes van plezier in de lokale herberg.
25/10/11 12:33
Koeny

Quote door Hanimal

ma in deze tijd sterven er dan weer meer mensen door verkeer, die grafiek wil ik wel eens zien in vergelijking me de middeleeuwen

Per jaar sterven er in België 700 mensen op 11 miljoen in het verkeer. Ik ben vrij zeker dat er percentueel nooit minder mensen stierven in het verkeer.
25/10/11 12:48
rivulet

Quote door Korsakov
De menselijke natuur zal doorheen de jaren niet veranderd zijn

25/10/11 14:57
jowallesgoedmetmijwe

komt omdat de mensheid sneller dan ooit tevreden is terwijl ze denken kritisch te zijn.
25/10/11 16:43
kipknot

Quote door Hanimal

In de middeleeuwen was de risicofactor verkeer er niet waaraan mensen konden sterven. Maar wees gerust, er waren genoeg andere risicofactoren waardoor je vroegtijdig het loodje kon leggen. En ik denk niet dat verkeer iets te maken heeft met de vorm van gewelddadigheid die hier bedoeld wordt. Tenzij je enkel de mensen rekent die moedwillig iemand overhoop rijden, carmageddon toestanden enzo (hoe cool is carmageddon trouwens?)
25/10/11 20:01
FlyingMonkeyMaster

De link met verkeersongevallen gaat me toch ook wat verloren.
En voor wat het waard is: Vroeger mss minder verkeersongevallen, maar wel genoeg mensen die in de plaats gewoon stierven door het aanslepen van het vliegend schijt of een snotvalling. I'm just sayin'.
25/10/11 21:00
Takemeintoyourskin

ja, allemaal goed en wel, ik praat niet over een eerdere tijd zoals gij aangeeft, maar over NU.

Ja, maar TOEN was ook ooit NU.
26/10/11 00:39
AdrianHealey

IK weet niet zeker of er nu meer mensen sterven door 'verkeer'.

Nu sterven er ongeveer 500 mensen per jaar door verkeersongelukkin in België.

Denk je dat er vroeger niemand iemand onder een paar terecht kwam? Overvallen en gedood werd op reis?

26/10/11 10:13
ikbenlara

http://www.fabula.org/actualites/r-muchemble d-une-histoire-de-la-violence_25633.php ik heb een keer dit boek moeten lezen.
daarin stond iig al dat geweld op een historisch laagtepunt zit. enzo.
mensen werden echt wel vermoord omdat ze voor een raam van een dame pissen, of voor de algemene lol.

dark ages he.
26/10/11 10:47
NoMoreHeroes

seg lode, ge hebt niet op mijn vraag geantwoord
26/10/11 15:04
zwanstnanihe

de dark ages waren niet zo dark als iedereen denkt hoor, lara.
26/10/11 18:38
ikbenlara

zeg dat tegen meneer muchembled de geschiedkundige.
26/10/11 21:06
Umleitung

Quote door AdrianHealey
IK weet niet zeker of er nu meer mensen sterven door 'verkeer'.

Nu sterven er ongeveer 500 mensen per jaar door verkeersongelukkin in België.

Het waren er ooit, in de jaren 1970, meer dan 3000, terwijl er toen minder verkeer was dan nu.
30/11/11 09:14
AdrianHealey

Quote door Ypsilon

Inderdaad, beschaafder, niet verdraagzamer.

Wat ook meespeelt is de verbeterde gezondheidszorg. In de middeleeuwen kon een messteek tijdens een barfight veel dodelijker zijn, gewoon door de veel grotere kans op infecties en slecht genezende wonden in de maanden daarna. Iedereen is zich ook veel beter bewust van de legale consequenties als je slachtoffers veroorzaakt tijdens zo'n gevecht. Dat is een teken van beschaafdheid, niet van verdraagzaamheid. Maar zelfs dan blijft de conclusie dat er veel minder gemoord wordt, veel minder doden en zware slachtoffers vallen, etc etc. Toestanden zoals de 'executie' van Kadhaffi zijn onzichtbare pixels op die lijn, zelfs de vele doden tijdens WW1 en WW2 zijn vreemd genoeg niet meer dan relatieve pieken die niet boven de vele doden van alles tijdens de middeleeuwen komen. (op een gelijkaardige grafiek dan van dat artikel, maar dan met alle relatieve doden per periode van 5 jaar vanaf vroege midddeleeuwen tot nu)

Dit.
09/12/11 01:14
«    ( 2 / 2 )    »

Reageer

Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.055950 seconden.