| |
|
lamacore
|
Je hebt het misschien al wel op facebook of internet in het algemeen gezien: De serie gebaseerd op Robert Kirkman's The Walking Dead, over een groepje overlevenden na een zombie apocalyps. Helaas enkel op AMC te zien en dus niet in België.
Wie op noxa kijkt naar deze serie en op welke manier kijk je dan? En wat is je algemene indruk van de serie?
|
24/10/11 11:10
|
DinosaurKiller
|
Ik kijk zoals ik elke serie kijk, downloaden.
Het eerste seizoen was supervet, deze week eens aan het tweede beginnen want dat is vorige week gestart.
|
24/10/11 11:13
|
lamacore
|
Waar download je die dan? Ik kijk ze meestal online (megavideo). het tweede seizoen lijkt spannender dan het eerste, kheb episode 2 net gezien. Cliffhanger.
|
24/10/11 11:15
|
Daav
|
Dieje cliffhanger van het 2e seizoen premiere...fuck. Meesterlijke serie. De enige niet comedy dinge die ik volg en zeker de enige Zombie shit die verder gaat dan gewoon gore. Dat het de comic ni volgt is spijtig, maar boeit me weinig.
|
24/10/11 11:19
|
lamacore
|
Heeft er iemand eigelijk de webisodes al gezien? Over bicycle girl?
|
24/10/11 11:35
|
filiberke
|
Die eerste aflevering van seizoen 2 was echt geniaal, kan al nie wachten om straks naar Episode 2 te zien, en AMC staat tegenwoordig echt wel voor kwaliteit, dit en Breaking Bad zijn voor mij zonder twijfel één van de betere tv series aller tijden.
|
24/10/11 11:36
|
lamacore
|
Episode 2 is weeral nice. Alleen meer gepraat, en vrij weinig zombies. En een enorme cliffhanger. Mr ik ga ni spoilen.
|
24/10/11 11:37
|
nimmegeers
|
Seizoen 1 gezien en gisteren episode 1 van S2. 't Is eens leuk dat er een serie is over zombies in plaats van altijd zo'n korte films waar de cliché dingen in gebeuren. Al komt dat in de serie ook wel voor.
|
24/10/11 11:43
|
zwanstnanihe
|
schijnt goed te zijn ja, echter nog niets van gezien.
|
24/10/11 12:19
|
LadyOfFlowers
|
ik ben er wel nieuwsgierig naar, mijn collega's hebben niets dan lof erover
|
24/10/11 12:23
|
xAWARRIORSMINDx
|
Ik verwachtte er meer van. Desalnietemin vette serie.
|
24/10/11 12:45
|
VampireBlood
|
Grote fan ik heb er nog nooit iemand iets slecht over horen zeggen eigenlijk.
Mijn enige vrees is dat het té Amerikaans wordt (helemaal het begin van de eerste aflevering van seizoen 2 was er al een beetje over naar mijn zin). Het voordeel van een serie is sowieso wel dat het accent per aflevering kan worden verlegd (naar de relaties, de gore, beslissingen, nieuwe ontdekkingen enz.), terwijl in zombiefilms alles in anderhalf uur moet worden gepropt & dan moeten er vaak interessante of leuke dingen worden uitgelaten, terwijl ze nu echt wel tijd genoeg hebben om alles er in te verwerken Het is op zich best een realistische serie ook, er valt veel uit te leren (moest het ooit zo ver komen) :' )
|
24/10/11 12:56
|
FlyingMonkeyMaster
|
Ik heb de eerste comic hier liggen. Die vond ik goed, dus ik verwacht ook wel dat de serie de moeite is. Maar helaas nog niet de kans gehad om het te bekijken.
|
24/10/11 13:57
|
bitethecurb
|
ik kom hier net toevallig op een site waar je verschillende series kunt bekijken, alsook walking dead.
maar mag ik die link hier posten of niet? (te lui om al die forumregels te bestuderen) anders pm ik de link wel!
|
24/10/11 15:44
|
PoundingSense
|
Ik moet straks de 2e aflevering nog kijken maar ik vind het nog wel cava..
Er zijn betere series maar het is wel eens leuk. En ja, ook ik download die gewoon
|
24/10/11 16:21
|
BlackTongue
|
Ik kijk er ook naar! Fantastische serie. Ik zit wel nog maar aan seizoen 1, ik kijk via den digibox, op foxlife.
|
24/10/11 17:18
|
theHeretic
|
Ik volg de reeks al enkele jaren (de comics), dus mijn kijk op de serie is niet de meest neutrale. Seizoen één had zijn (zeer) goede momenten, maar over het algemeen was ik redelijk teleurgesteld. Pover acteerwerk van sommige acteurs en het verhaal dat toch wel zeer hard wordt aangepast met momenten. Heel dat gedoe met het CDC komt dus niet voor in de comics en was ook helemaal niet interessant in de tv-serie zelf. Maar ik zeg het, misschien waren mijn eisen iets te hoog.
Seizoen twee ga ik in elk geval weer bekijken. Ik hoop alleen dat hun eventuele aanpassingen nu minder drastisch gaan zijn, want de comics hebben zeker potentieel om een verdomd goede (zombie)serie te maken.
|
24/10/11 17:37
|
Aemilia
|
Ik lees de comics. En de serie vind ik vrij slecht als je die daarmee vergelijkt. Als je het bekijkt zonder de comics gelezen hebben, veronderstel ik dat het best meevalt.
Het geeft een totaal andere kijk weer op een zombie apocalyps, wat wel leuk en origineel is. Maar in de series is de verhaallijn veel meer uitgediept en worden ook belangrijke details weggelaten. Personages veranderen of volledig weglaten terwijl ze belangrijk zijn in het verhaal, dat snap ik niet goed. Voor mij lijkt het verhaal totaal anders te lopen dan in de comics, maar het gaat ook zo vreselijk traag.
Ik denk wel dat ik het tweede seizoen ga bekijken, maar ik ben toch serieus teleurgesteld in de serie. Misschien omdat er zoveel fuzz errond was, dat mijn eisen veel te hoog waren. Ze konden zo veel meer uit de comics halen.
|
24/10/11 20:14
|
Whoopass
|
Ik heb de comics in bezit en verslindt ze elke keer weer opnieuw. Kan ze echt blijven lezen.
De serie vind ik ook écht goed. Ik begrijp dat er mensen zijn die teleurgesteld zijn dat de serie de comcis niet helemaal volgt, but simply... I couldn't care less. Ik vond het knap. Ik hou van de filmstijl, de personages kregen me helemaal mee. Andrew Lincoln als Rick Grimes past zo goed, vind'k. Ik ben het dan ook helemaal niet eens met de stelling dat het acteerwerk maar povertjes was (buiten de duffe kop van Lori dan). De laatste aflevering van seizoen 1 met de CDC vond'k wat minder, maar dan nog.
Seizoen 1 is/was ook een pilotseizoen. Men had helemaal niet verwacht dat het zo'n succes zou zijn, daarmee dat er ook maar 6 episodes zijn en er voor sommigen wat verhaal ontbreekt.
Ook waren er mensen teleurgesteld over aflevering 1 van seizoen 2. 'Te weinig zombies.' And I was liek' Whut???'. Daar drààit het hem net om, om het leven en overleven van de personages. Als je graag veel zombies ziet kan je beter naar Dawn of the Dead kijken, denk ik dan. Ik ben verzot op zombies en op apocalyptische shit, en kan The Walking Dead (ondanks het zogezegde weinige aantal zombies) echt goed smaken, ik ben zelfs een echte fan geworden sinds ik de comics ben gelezen, en nog meer sinds'k de serie heb gezien. Deels ook omdat ik me de wereld ongeveer zo inbeeld moest het ooit tot een zombieapocalypse komen.
Ikzelf vind het heerlijk als men de tijd neemt om zich naar een plotwending toe te werken!
Ik probeer trouwens altijd met een neutrale gedachte en geen verwachtingen naar een serie of film te kijken. Dat levert uiteindelijk de minste teleurstellingen op. Maar ik blijf erbij: fan van TWD comics én serie van zodra ik het in mijn vizier kreeg.
Vergeet ook niet dat wanneer je effectief een reeks gaat verfilmen men rekening moet houden met andere details. Een comic schrijven en tekenen kan je niet vergelijken met een scenario maken voor de serie ervan. Believe me. Ik zou het trouwens ook redelijk lame hebben gevonden als ze effectief braafjes de verhaallijn in de comic zouden gevolgd hebben. *SPOILER ALERT* Shane laten doodgaan in seizoen 1 zou veel negatieve reacties opgewekt hebben aangezien de onwetende (niet-comic-lezende) kijker het personage al helemaal in de groep heeft geplaatst en hoogstwaarschijnlijk met hem meevoelt. Hem laten leven zorgt voor meer conflict tussen Rick, Lori, Shane en zelfs Carl, en dat is iets wat mensen graag zien. Film kan je dus echt niet vergelijken met een boek, of comic in dit geval. De regels liggen altijd net ietsje anders.
|
24/10/11 22:34
|
lamacore
|
Helemaal eens met Whoopass
|
24/10/11 22:57
|
| |
|