| |
|
| dieren versus dementerende oudjes. |
MMetamorphosis
|
Das ni mijn ogen sluiten. Das onvoorwaardelijke moederliefde. Vooral omda mijn mammie enorm ENORm veel heeft gedaan en opgeofferd voor ons. Dak dan later haar pis ga moete opkuisen of met haar agressie te maken zal hebbe als ze weer in de war is, da neem ik der gerust bij. of zoals een normale persoon zou doen, een verpleegster inhure die elke dag langskomt.
En please ni zeggen dak der geen idee van heb. Da komt enorm betuttelend over, en guurl/booy, das hier echt ni nodig.
Het ding is, ik heb nooit gezegd da ik da nie zou doen voor mijn moeder of da gij da nie zou doen voor u moeder of da die die het topic gestart heeft,... enz enz. Het ding is gewoon, of ge dat nu wilt of niet, het IS wel iets waar ge rekening mee moet houden en het vraagt veel tijd. En een hond vraagt ook tijd. Da's gewoon mijn punt. Ik vind het idee van op bezoek gaan met die hond bij de oma dan wel weer leuk. Ge weet zeker dat uw hond in goede handen is, ge beseft zelf dat ge ervoor zult mogen zorgen en uw oma/moeder heeft er ook iets aan.
|
26/10/11 22:21
|
FreeHug
|
Door die titel wil ik een dementerend oudje met een pissed off gans zien vechten.
|
28/10/11 19:08
|
Partlyneon
|
Door die titel wil ik een dementerend oudje met een pissed off gans zien vechten.
Die gans wint, flawless victory.
|
29/10/11 23:38
|
KissTheGun
|
Er is een onderzoek geweest en daaruit bleek dat de band met dieren positief is voor mensen met dementie. Dan gaan ze minder snel achteruit, en dit en dat. Vandaar ook dat er in sommige rusthuizen een dier wordt gehouden (gelijk ne vogel, ne hond, geitjes, ...)
Of iemand die dement is, ook effectief voor diene hond kan zorgen is natuurlijk wel een andere zaak. Nu is ze nog maar beginnend, maar wat als ze zwaarder begint te dementeren? Ik heb al veel van die menskes naar hun bord eten zien staren omdat ze gewoon ni wisten wat ze daarmee moesten doen, die dus ni beseften dat dat voedsel diende om op te eten. Als ge dat dan zegt, maken die wel de klik, maar dan weten ze nog niet hoe ze dat moeten opeten. Want waarvoor ligt dat bestek daar, wat is dat? Dus de vanzelfsprekendheid van ne hond eten geven en dit en dat, laat dat al maar vallen.
Langs de andere kant bent gij maar schoondochter, en kunt ge u best uit zo'n zaken houden. Dementie is een gevoelig onderwerp, dus gaat u daar ni te hard in moeien. Als ze dat menske ne hond / kat geven, zullen ze ook wel beseffen wat de gevolgen zijn zeker?
|
30/10/11 08:56
|
pittaman
|
Wat ze bij ons soms met de katten deden was die constant eten geven (soms nogal héél vreemde combinaties welke een kat normaal gezien nooit zou opeten). Met als gevolg dat dat eten daar blijft liggen etc ...
Ik zou dat persoonlijk niet overwegen. Bij beginnende dementie gaat dat nog wel, maar later zijn die sowieso niet in staat om voor een dier te zorgen, aangezien ze ook niet in staat zijn om voor zichzelf te zorgen. En los van hoe snel het allemaal gaat blijft het waarschijnlijk dat dat punt tijdens het leven van dat dier er zal komen.
Langs den andere kant kan je je er misschien op voorzien het dier te verhuizen wanneer het niet meer gaat.
Dat vind ik persoonlijk een goed idee.
|
30/10/11 17:29
|
UltraPhere
|
Er zijn genoeg verhalen over oudere mensen die hun beest laten omkomen van de honger of verwaarlozing, en dat dan nog terwijl ze, zoals hier staat, heel d'n dag binnenzitten & eigenlijk niks anders te doen hebben dan met dat beest bezig te zijn. Maar daar is eigenlijk niks mee gezegd, want ik ken genoeg mensen die hun dier vierkant links laten liggen en net niet laten doodgaan van d'n honger.
|
31/10/11 14:55
|
Whoopass
|
Ik was aant volgen tot ge zei da uw ouders een 'last' worden op den duur. wa een ondankbaar mens zijt gij.
Als er IETS met mijn ma zou zijn, dan zou ik en mijn siblings nog ni eens twijfelen om ons mammie in huis te nemen. En dan boeit mij da gene kak da ik of mijn partner het te druk zou hebben. God, die eeft mijn pamper ververst toen ze zelf midden in haar carrier zat, het minste dak dan kan doen is haar EN haar hond in huis te nemen om ervoor te zorgen da ze wa stabiliteit zou hebben. Da is wa een familieband inhoudt.
Kvind da dus echt enorm schandalig da daar een forumonderwerp aan wordt versmeten, terwijl da zelfs ni eens iets is waar ge over zou MOGEN zagen.
En nu volgt de wijze uitspraak die mijn mama altijd tegen mijn broer en mij zegt: 'Geen enkel kind heeft gevraagd om er te zijn. Als het ooit slecht gaat met mij verwacht ik niet dat jullie uw hele gezinsleven overhoop halen puur en alleen omdat ik uw pampers heb ververst en voor u heb gezorgd tot ge alleen zijt gaan wonen.' En voilà, dat is gesproken. Uw ouders hebben er (normaal gezien) voor gekozen om u op de wereld te laten komen. Als er iets met hen of één van hen gebeurt waardoor ze niet meer voor zichzelf kunnen zorgen, kan niemand daar iets aan doen. 't Is niet dat dat een bewuste keuze is. Maar ik vind dat gij nu efkes te fel uit uw slof schiet. Ik begrijp maar al te goed dat er mensen zijn die die last niet op zich willen nemen. Maar dat wil nog niet zeggen dat ge uw vader of moeder gaat verwaarlozen en negeren. So chill the fuck down, will ya? :/
Wijze woorden, en dat wil niet zeggen dat mijn broer en ik twee lafzakken zijn die onze mama in de steek zouden laten. Wij zouden voor haar door het vuur gaan, maar in huis halen? Nein. En dat wil ze zelf ook helemaal niet. Heeft niks met een 'goeie familieband' te maken... Ik vind dat zo fout wat gij nu zegt. Da's echt neerkijken op mensen die dat niet zien zitten, en hard. En beweren dat ge dan geen goeie band hebt en ze u in feite niet veel kunnen schelen. Goed bezig denk ik dan.
|
03/11/11 22:30
|
Whoopass
|
Das ni mijn ogen sluiten. Das onvoorwaardelijke moederliefde. Vooral omda mijn mammie enorm ENORm veel heeft gedaan en opgeofferd voor ons. Dak dan later haar pis ga moete opkuisen of met haar agressie te maken zal hebbe als ze weer in de war is, da neem ik der gerust bij. of zoals een normale persoon zou doen, een verpleegster inhure die elke dag langskomt.
En please ni zeggen dak der geen idee van heb. Da komt enorm betuttelend over, en guurl/booy, das hier echt ni nodig.
Proficiat met je mammie, maar er zijn wel meerdere mensen met zo'n moeder. Dat hoort gewoon bij de status 'moeder'. Elke moeder doet veel en offert veel op voor haar kinderen. Uitzonderingen niet meegerekend. Gij doet echt alsof wij, diegenen die daar anders over denken, een slechte moeder hebben ofzo... Dat komt alleszins zo over. En 't zou fijn zijn moest je dat op een andere manier zeggen.
|
03/11/11 22:38
|
Morthagg
|
All the way mee met Whoopass hier eigenlijk.
|
03/11/11 22:43
|
zwanstnanihe
|
Jup Whoopass verwoordt het goed. En veel beleefder dan ik ooit zou kunnen.
|
07/11/11 11:21
|
ikbenlara
|
cultuurverschilleke pakt.
|
07/11/11 18:31
|
Wat
|
Hmm, ok. Aangezien ik u ni heb gequote, neemt dan gwn aan da ik het ni tegen u had. Aangezien ge bij mijn weten (maar kben dan ook een slechte lezer) negers hebt gezegd da uw ouders een 'last' zijn.
kben het vrijwel eens met alles wa ge hebt gezegd.
Ik kijk ook ni neer op mensen die hun ouders/grootouders/... in een tehuis 'steken' (ik kan nu ni echt op een mooiere verwoording komen). Ik ergerde mij gewoon aan het feit dat het woordje 'last' werd gebruikt.
Zoals ik heb aangegeven, ben ik me er wel degelijk van bewust dat het een heel moeilijke beslissing is, en dat er (uiteraard) rekening moet gehouden worden met de partner/gezinssituatie/uw eigen vrije tijd/...
Nogmaals, ik heb niemand aangevallen (buiten dan mss de topicstarter, tot die de situatie had uitgelegd), twas gewoon eventjes mijn gevoel uiten op een vrij kordate (mss zelfs groffe) manier.
Mijn excuses.
|
07/11/11 19:56
|
Whoopass
|
Hmm, ok. Aangezien ik u ni heb gequote, neemt dan gwn aan da ik het ni tegen u had. Aangezien ge bij mijn weten (maar kben dan ook een slechte lezer) negers hebt gezegd da uw ouders een 'last' zijn.
kben het vrijwel eens met alles wa ge hebt gezegd.
Ik kijk ook ni neer op mensen die hun ouders/grootouders/... in een tehuis 'steken' (ik kan nu ni echt op een mooiere verwoording komen). Ik ergerde mij gewoon aan het feit dat het woordje 'last' werd gebruikt.
Zoals ik heb aangegeven, ben ik me er wel degelijk van bewust dat het een heel moeilijke beslissing is, en dat er (uiteraard) rekening moet gehouden worden met de partner/gezinssituatie/uw eigen vrije tijd/...
Nogmaals, ik heb niemand aangevallen (buiten dan mss de topicstarter, tot die de situatie had uitgelegd), twas gewoon eventjes mijn gevoel uiten op een vrij kordate (mss zelfs groffe) manier.
Mijn excuses.
Ik zeg het he, het was vooral de manier waarop je dat nogal fel zei. Dat komt echt niet goed over. Heb'k ook in mijn post gezegd.
Maar hey, fijn dat je dit eventjes post! Verduidelijking, I like it.
|
07/11/11 20:00
|
zwanstnanihe
|
Ouders verzorgen kan dan ook perfect een last zijn. Net zoals kinders verzorgen een last kan zijn. Enige verschil is dat wij er niet voor gekozen hebben, zij wel. (als het geen ongelukske was ofzo blabla)
Waarom gaat dat er niet in bij u?
|
08/11/11 10:06
|
MMetamorphosis
|
tjah, dan zijn we maar allemaal onrespectloze mensen ipv just realistic people zeker :' ) Nee serieus, ik wil u wel eens zien werken in een woon- en zorgcentrum vol demente mensen.
|
12/11/11 20:59
|
Justpurrrfect
|
Zo, de hond heeft een spuitje gekregen, want de oma kon het pissen en kakken niet meer aan.
|
14/12/11 20:15
|
Morthagg
|
Dus die madam heeft iets meer dan een maand een nieuwe hond gehad, en dan hebben ze die doodgedaan?
|
15/12/11 14:02
|
Justpurrrfect
|
Jup. Blijkbaar was hij nu te oud om terug naar het asiel gebracht te worden. Blijkbaar wou niemand hem hebben. Blijkbaar was het dan een goed idee om hem te laten inslapen.
|
15/12/11 15:26
|
Morthagg
|
.. Damn.
Ja, ik denk dat ge daarmee dan een goed antwoord hebt op uw topic, he.
|
15/12/11 15:33
|
Reageer
Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen
| |
|