Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
24/05/12 17:40
Online: 117
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

Reizen «    ( 1 / 1 )    »
Milaan

MadameJoy

Hallo,
binnen 2 weken vertrek ik naar Milaan voor 3 dagen met een vriendin!
Wij gaan voornamelijk voor te shoppen en veel plezier te maken :)
Maar nu heb ik al op verschillende sites gelezen dat de meeste winkels op zondag en maandag gesloten zijn daar, waardoor we enkel op zaterdag kunnen winkelen.

Weten jullie nog andere leuke dingen om daar te doen?
Ik heb al gehoord van een leuk marktje dat er is op zondag...

Liefst geen musea, kerken, ed.
Het enige culturele dat wij gaan bezoeken is de duomo ;)

Het moeten geen echte activiteiten zijn, leuke cafétjes of tips zijn ook altijd welkom :)

Alvast bedankt!
15/10/11 17:30
pigje

Dat er op zondag in Milaan bijna geen winkels open zijn klopt.
en da's jammer want vooral de platenwinkels zijn mega in alle betekenissen van het woord.
veel meer dan shoppen doe ik er nooit.
zo ben ik nog niet in de scala geraakt dat toch de moeite zou zijn.
als je naar de dom gaat, dan mag je zeker niet vergeten naar het dak te klimmen. Dat kan je via een zijdeurtje aan de kant van de grote winkelgalerij waar je ook eens rustig moet doorlopen. Middenin is er een lichtkoepel met daarrond prachtioge fresoco's en er is daar ook een beroemd café voor het drinken van campari.
Omkomen van honger en dorst zal je niet doen want het wemelt van de kiosken enz waar je iets kunt kopen.
Als je kan, zou je ook op de bovenverdieping moeten geraken van het sjieke warenhuis aan de dom. Dan kan je buiten op een terrasje de bovenconstructie van de dom gedetailleerd begapen en ondertussen iet lekker eten/drinken. Ik weet niet of dat warenhuis op maandag open is.
Ben ook eens naar het planetarium geweest waar ik de hele uitleg over de kosmos in het Italiaans mocht aanhoren :D
Overigens kan je op de luchthaven(s) nog aardig shoppen.

kweenie of dit alles je veel helpt, maar kwens jullie in ieder geval veel plezier :)

groetjes
15/10/11 17:45
JuicyLove

Birgit heeft vorig jaar een jaar in milaan gezeten, die kan u misschien ook wel verder helpen :)
15/10/11 19:57
Nakkeskud

Er is zo'n supercoole winkelgallerij, vlakbij de duomo, ook leuk om rond te wandelen als de winkels niet open zijn. Verder zijn er een heleboel parken, wandelen aan de navigli (geloof ik toch, zijn zo'n kanaaltjes), markten kunt ge makkelijk via internet opzoeken maar die zijn er sowieso in grote getale en makkelijk bereikbaar met metro. Ge kunt ook altijd naar het voetbalstadion gaan, en ik geloof dat er in het voorstadje Monza ook het hele bekende autocircuit ligt... allé dat zijn dingen die ik wel sjiek vind om te bezoeken.

Ik zou misschien toch ook wat cultuur opsnuiven, er zijn wel wat leuke dingen te bezoeken.
15/10/11 21:40
soep

Jup, de Galleria Vittorio Emmanuele is supermooi :)

Wij hebben ook iets superlekker gegeten vlakbij de Duomo: een soort dichtgevouwen focaccia bij een bekend bakkerijtje (Luini) in de Via S. Radegonda. Staat altijd veel volk aan te schuiven, maar de rij gaat tamelijk rap vooruit, en 't is de moeite!

En het ijs is onvoorstelbaar lekker in Italië! Gewoon een gelateria uitkiezen die er een beetje authentiek uitziet, dan zal 't wel in orde zijn.

Ook zeker eens 'aperitivo' doen 's avonds. In de wijk aan de Navigli Grande (Ripa di Porta Ticinese) zijn er overal restaurantjes/cafétjes waar je aan het buffet zoveel mag nemen als je wil, je betaalt gewoon een vast bedrag voor je drankje (meestal rond de 8 euro, maar als je een cocktail neemt, doe je eigenlijk echt een koopje), en dan mag je ŕ volonté eten.

Qua winkels vond ik vooral de Tezenis heel leuk, een Italiaanse lingerieketen, heel goedkoop.

En Parco Sempione is superleuk om gewoon eventjes op je gemak te zitten of te picknicken ofzo...

16/10/11 15:19
OrphanMae

Ik was vorig weekend ook in Milaan, twas leuk maar ik vond de stad tegenvallen. Je moet indd es die opgevouwen pizzatjes bij Luini halen en eens aperitivo gaan doen bij le biciclette. De duomo is ook een aanrader, en de vele parkjes. Ga ook eens uit bij les colonnes, maar 's nachts thuisgeraken met openbaar vervoer = ramp. Winkelen vond ik er niet zo leuk, tis echt zoeken naar betaalbare winkels.. en oja, de 100 %boekjes zijn toffe boekjes, maar die van Milaan suckt echt.. Die oude kerken vond ik wel nog leuk om te zien eingelijk. Wij zijn ook een dagje naar Verona geweest, en dees vond ik schoonder dan Milaan.
17/10/11 14:20
OrphanMae

en laat u ni bedriegen door op te zoeken hoe warm het daar is, bij ons was het zogezegd 25 °C, maar het voelt daar een pak kouder en ook 's avonds koelt het een pak af..
17/10/11 14:21
MadameJoy

Quote door OrphanMae
Wij zijn ook een dagje naar Verona geweest, en dees vond ik schoonder dan Milaan.

Verona lijkt me super! Hoe ben je daar geraakt?
En was je lang onderweg?
17/10/11 14:53
OrphanMae

het is een kleine twee uurtjes vanuit het centraal station van Milaan, het is 22 euro("trage trein" en 2deklas) heen en terug, je kan bv. de trein pakken van 8.30, en daar kan je in een kioskje aan het station een plannetje kopen, echt tof om rond te lopen, die smalle straatjes en gezelligheid die ik miste in Milaan :)
17/10/11 15:03
MadameJoy

En kan je dat dan gewoon in het station zelf doen of is het beter als je die tickets op voorhand al besteld?
17/10/11 15:07
iene

Lekker interessant! Ik vertrek de 31e ook naar Milaan!
17/10/11 16:06
iene

Milaan was bangelijk!
07/11/11 17:55
«    ( 1 / 1 )    »

Reageer

Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.047675 seconden.