| |
|
| Melancholia (Lars Von Trier) |
Brainfart
|
Vreemd dat deze nog geen eigen topic heeft! 't Is één van Von Trier's "makkelijkste" films, en ergens was ik niet zeker van de cast (Kiefer Sutherland en Kirsten Dunst) maar ik was er toch wel gerust in. Dit is een film de ge moet zien in de cinema; het begin en einde zijn gewoonweg verbluffend, en heel de film pakt u echt bij uw nekvel vast. Ook al sluipt er een constante depressieve, onheilspellende sfeer op de achtergrond door de film, en weet ge dat de film "slecht" gaat aflopen, ge zijt echt blij dat ge hem hebt gezien. Prachtig hoe de film ook door uw hoofd blijft spoken, gebeurt toch wel zelden.
Nog fans?
|
22/09/11 23:32
|
MMetamorphosis
|
damn ja, die was goe! Op het einde zit je daar toch echt een minuut met u mond open, or was that just me?
|
22/09/11 23:37
|
Wat
|
Alex Sarsgard en vader. Nuff said.
Maar serieus, damn idd! In lange tijd nog zo'n film gezien die ik ni direct als 'cliché' afschreef. We hebben die film derna nog keilang nabesproken. Echt, wow.
|
22/09/11 23:39
|
dandylullaby
|
Europa is toch ook een 'makkelijke' film?
|
22/09/11 23:43
|
MetalGirl
|
ha ik zocht nog iets om te gaan zien morgen en dit zegt mij meer dan al de rest dat ik in het programmaboekje zag. spelen ze die eigenlijk nog?
|
22/09/11 23:44
|
zwanstnanihe
|
zeker van plan om hem te zien. kheb hoge verwachtigen.
|
23/09/11 00:06
|
Brainfart
|
Europa is toch ook een 'makkelijke' film?
Goh ja ik bedoel makkelijk eerder in de zin van het te verkopen aan de gemiddelde cinema-ganger (is dat een woord?) en niet echt qua inhoud: een bekende deels Amerikaanse cast, deels sci-fi/rampenfilm etc., savvy?
|
23/09/11 00:47
|
whynot2000
|
Hmm, komt niet in grote belgische cinemazalen?
|
23/09/11 01:37
|
BattleJayRoyale
|
Hij heeft al in Kinepolis gedraaid. Een dikke maand toch. Mss draait hij nog in sommige.
|
23/09/11 02:24
|
Hopeless
|
Die speelt inderdaad in Kinepolis. (nog steeds in Leuven). Wat vreemd is, Von Trier voor het grote publiek. Ach ja, ik heb gehoord dat hij te melig is, te veel sterretjes en helemaal niet zo goed.
|
23/09/11 10:52
|
Brainfart
|
O_o Zeker dat ze het niet over The Notebook hadden ofzo? Melig... Komaan zeg.
|
23/09/11 11:13
|
Morthagg
|
Ja, was wel okay. Ik kon er me wel niet van los maken dat waar de film om draaide en de climax gewoon niet mogelijk was, wat me wel wat stoorde. Maar goed, het was alleszins zeer indrukwekkend, en als ik probeer om even de praktische bezwaren aan het plot van de film te vergeten, was het best cool. Er waren ook een paar momenten in de film die ik niet vond passen of die in mijn mening me wat uit de film deden 'vallen'.
Best goed dus, maar zo geweldig vond ik hem ook niet.
Ik heb hem een maand geleden in de UGC in antwerpen gezien trouwens.
|
23/09/11 12:34
|
Brainfart
|
Welke praktische bezwaren dan? 't Is perfect mogelijk dat we over een maand opgeslokt worden door een planeet! Maarja, het is ook wel even hard mogelijk dat Coldplay tegen die tijd een death metal album maakt... Soit, ge kon de inhoud toch op voorhand ergens lezen? ^^
|
23/09/11 12:44
|
Morthagg
|
Edit: euh, SPOILERS
Neenee, ik bedoel eerder dat wanneer een 'planeet' (iets van die grootte is eigenlijk geen planeet) van die grootte op ons afstevent we allang dood zijn voor die tegen ons botst. Zoals ergens in de film gezegd word, dat ding neemt uw atmosfeer mee enzo (wat die blijkbaar alleen doet als ze naast ons vliegt, maar niet als ze vlak tegen ons zit). Om maar niet te spreken van het feit dat niks van de wereld voorzorgen neemt en dat de wetenschappers ernaast zitten, maar een obscure conspiracy-theory site het wel juist heeft. Allee, dat zijn allemaal van die kleine dingen die me wat uit de film halen omdat dat de plot nogal teniet doet, en die heb ik eigenlijk bij élke rampenfilm, of die nu van de Lars is of van iemand anders.
|
23/09/11 14:26
|
Leeeeeen
|
'k zou die wel eens willen zien
|
23/09/11 16:07
|
onandodemo
|
Na Antichrist was ik te gechoqueerd.
|
23/09/11 16:51
|
Ayel
|
Ik vind hem heeeel goed. Het hele eerste deel (huwelijkscene) kon ik echt lekker achteruit hangen en ontspannen. Af en toe de neiging om Kirsten Dunst op haar aangezicht te slaan, maar voor de rest zeer rustige sfeer. Het tweede deel vond ik minder, maar nog steeds echt goed.
|
23/09/11 18:58
|
Nakkeskud
|
Nog niet gezien helaas, kijk er wel al lang naar uit dus deze week nog proberen ergens mee te pikken. Grote fan van Von Trier dus hoop dat deze ook bevalt.
|
24/09/11 21:24
|
milkmind
|
dikke fan up in heyaa
wagner ftw!
|
26/09/11 11:11
|
| |
|