| |
|
Levitated
|
ik vind acid eigenlijk maar saai
(nu leverik toch een bijdrage aan dit topic)
|
21/09/11 01:32
|
Paradiseofrave
|
acid is per definitie niet saai vanwege de 303 cult
|
21/09/11 10:02
|
zwanstnanihe
|
druuugggssss
(om toch ook maar een bijdrage te leveren)
|
21/09/11 10:29
|
Torturedvision
|
'k vind acid wel chille muziek op bepaalde momenten, maar over het algemeen toch iets té trippy voor mij.
Ben enkele keren naar acid feestjes geweest en als ge dan een van de weinigen zijt die zich beperkt tot alcohol... nuja, 't was wel amusant..
|
21/09/11 14:09
|
makeNOISEnotWAR
|
^ damn merci om da te zegge, ik ken niks van dieje muziek maar da is bangelijk
|
21/09/11 17:33
|
FreeHug
|
Nu heb ik zin in een acidfeestje, md en acid met een lachgaskickstarter
Stomme
|
21/09/11 20:37
|
Takemeintoyourskin
|
303 + 808/909 = Acid House
emulator + goedkope kick = Acid trance
|
21/09/11 22:31
|
ellesdee
|
^ damn merci om da te zegge, ik ken niks van dieje muziek maar da is bangelijk das dus de acidcore kant op. lot more where that came from ze (: you're welcome
|
22/09/11 03:37
|
Brainfart
|
Dude, da's verre van acid trance.
|
22/09/11 21:52
|
Brainfart
|
Buiten Emmanual Top (een beetje, want de meeste nummers van hem zijn wel droger) vind ik niet echt dat er tot nu toe iets represantief is voor acid trance .
Het "probleem" met acid trance is is dat er niet echt artiesten bestaan die alleen maar die stijl hebben, maar meestal hun wortels hebben in acid (house), techno, trance, of soms zelfs goa trance (hoewel dat laatste wel omgekeerd is; goa is veel complexer). Ge moet dus op zoek naar nummers in plaats van artiesten. Ik ken ook geen enkel album waar alleen maar acid trance op staat (zelfs de 'Distance To Acid Trance' niet, staan soms ook meer house en techno-achtige schijven op). Op zich is acid trance ook niet zo'n groot of populair genre geweest, ik heb de indruk dat het nu zelfs meer geapprecieerd wordt, allez qua vraag/aanbod toch. ^^
Kind Of Intelligence - Pulsation
Spect R - This Is Acid
Union Jack - Cockroach
Synthetic Progress - Acid Future
Bassline Baby - Stud Stunner !
Cores – Argon Part 1
En dit is pure goa trance, maar ge hoort wel de acidische roots:
Mama Indica - Talking Souls
Hiscore - Identify : ZOTSTE acidlijn dat ge in uw muzikaal leven gaat tegenkomen op 4:50, op plaat snijdt het gewoon door uw lichaam heen *waar is die kwijlsmiley*!
|
22/09/11 22:27
|
Brainfart
|
303 + 808/909 = Acid House
emulator + goedkope kick = Acid trance
Geen idee waar ge dat vandaan haalt, acid trance is van begin jaren '90, dus uw optelling van 303 + 909 geldt hier ook voor hoor.
|
23/09/11 12:41
|
Takemeintoyourskin
|
nah gewoon qua groove enzo vind ik house veel vetter. Acid klinkt voor mij echt goedkoop, maar niet op de toffe manier dat house soms goedkoop kan klinken
En die trance kick is toch echt een typisch geluidje dat niet uit een Roland komt?
|
24/09/11 10:29
|
Brainfart
|
House en acid house in de jaren '80 is toch bijna hetzelfde? Allez ik kan me niet inbeelden dat ge de oude house klassiekers niet goed vindt gewoon omdat er een acidlijn in voorkomt. Het is trouwens maar zo goedkoop als de artiest het wil he, ik vermoed dat ge gewoon niet veel goeie acid kent. ^^
Praktisch elke kick dat ge hoort in elektronische dansmuziek is gemaakt of gesampled uit een 909. Trance is trouwens niet begonnen met Tiësto he, het bestaat ook al meer dan 20 jaar (toen en nu zijn er ook al substijlen) en klonk toen ook veel anders, rauwer, en uiteraard vooral analoog.
|
24/09/11 14:08
|
ThisxIsxIt
|
brain, ik zeg er toch ook bij van zover ik er na luister vin ik da soort wel oke
ik vat het breed op
|
24/09/11 20:59
|
| |
|