| |
|
| Ik denk dat ik gehackt ben. |
Luanda
|
Enkele minuten geleden,
Sprak een vriendin tegen me op facebook. Ze zei dat ze daarjuist foto's had gezien van een vriendin van haar op msn en dacht mij daartss gezien te hebbe. ik vroeg wie die persoon was, en ze stuurde een link door. die link verwees me door naar de website van 'msn' om mij aan te melden. Ik voelde al aan dat er iets raar was, want ik was al aangemeld op hotmail, dus ik zou sowieso al doorvermeld moeten geweest zijn. Die 'vriendin' stelde mij gerust dat het iets apart was. Toch voelde die site 'anders' aan. Ik zei om te lachen of ze van plan was om mij te hacken, ze lachte dit weg. Ik probeer me aan te melden, maar het lukt niet. Dit doe ik drie keer. Dan zeg ikt egen die vriendin dat het niet lukt. ze gaat plotseling offline. hmm vreemd natuurlijk
ik was al van in het begin nogal argwanend en ik had nog gelijk ook.
Blijkt dat die vriendin (waar ik heel goed mee overeenkom) is gehackt .
het is te zeggen, haar oud facebookprofiel (dat eigenlijk verwijderd is), is gehackt.
Deze persoon deed zich dus voor als haar door ook de foto en aparte achternaam aan te passen. Ik ben hier natuurlijk in getrapt omdat ik dacht dat zij dat was.
Deze fucking no-lifer heeft nu blijkbaar mijn wachtwoord van mn e-mailaccount. Da's allerminst aangenaam want zo kan die ook mijn fb-account hacken enz...
Op het moment dat ik besefte dat ik in de val ben getrapt, heb'k zo snel mogelijk het wachtwoord van mn hotmail veranderd.
Kan het dat ik 'te laat' ben? :/ En hoe zoekt ge hackers op? Kan ik daarmee naar de politie gaan ofzo? Deze hacker was sowieso nederlandstalig en kende mn vriendin blijkbaar ook, daar ga ik vanuit vanwege de naam in de 'msn-link' .
Help?
Gelieve enkel serieuze commentaar te geven, want ik vind het echt echt echt niet cool
|
16/09/11 00:51
|
winrar
|
De politie gaat eens goe me u lachen, en voor de rest moete maar beter naar uw links kijken die ge krijgt, zelfs als ist een vriendin.
En als ge uw hotmail wachtwoord hebt veranderd, doe dat dan ook met uw geheime vraag enzo
|
16/09/11 00:58
|
Luanda
|
ja kheb net mn geheime vraag ook veranderd.
ma is er ni zo een speciaal soort 'politie' dat juist kijkt naar hackers enzo? ik dacht daar van gehoord te hebben.
|
16/09/11 01:01
|
winrar
|
Ja, maar die kijken nie naar zulke prutskes, ze hebben meer werk me kinderpr0n en echte diefstal van bankaccounts bvb
|
16/09/11 01:02
|
nimmegeers
|
Wat winrar zegt inderdaad.
Stappen die ik zou doen: wachtwoord veranderen, antwoord op geheime vraag veranderen, 2e e-mailadres waar ge uw wachtwoord naar kunt laten sturen veranderen indien dit ingesteld stond, of veranderen indien er een ander staat.
Alles met hetzelfde wachtwoord van wachtwoord veranderen.
Also: check uw verzonden e-mails enz misschien eens om te kijken of die persoon geen mails van u heeft verzonden naar zichzelf waarin wachtwoorden staan van andere websites. (Je weet wel, die mails waarin staat wat uw wachtwoord is na registratie)
En desnoods ook allemaal die wachtwoorden veranderen.
|
16/09/11 01:07
|
Luanda
|
hmm okay spijtig want dit voelt echt aan als een inbreuk op mijn privacy. maar goed
|
16/09/11 01:11
|
Luanda
|
kheb net mijn verzonden mails na gekeken. En de laatste mail heb ik zelf nog verstuurd.
pfff
bedankt voor de hulp nimmegeers
|
16/09/11 01:12
|
nimmegeers
|
hmm okay spijtig want dit voelt echt aan als een inbreuk op mijn privacy. maar goed
Dat is op facebook zitten op zich al!! Oké sorry, dat moest eruit. :'D
Vergeet niet dat verzonden mails ook kunnen verwijderd worden hé.
|
16/09/11 01:19
|
Luanda
|
Hmm welja,
we zijn er snel achter gekomen wie die hacker hier is. ik heb mooi een paar dreigementen gestuurd naar haar en ik hoop dat ze van mijn fucking paypalaccount af blijft
|
16/09/11 01:23
|
Kendcc
|
als iemand mij zo ne link doorstuurd maakt nie uit wie, ik doe da nooit mijn wachtwoord intypen ofzo
|
16/09/11 01:45
|
Luanda
|
haha nee idd
Ma 'k zeg het, kwas echt nog argwanend. ma ik was redelijka fgeleid (kwas een spelletje aant spelen op mn ipod touch), en vertrouwde haar blindelings dan maar. twas ook gwn omdat'k redelijk nieuwsgierig werd over die foto's waar ik mss ook tss zou gestaan hebbe... snapte?
achja ik hoop dat ze sterft in eenzaamheid
|
16/09/11 01:50
|
PoundingSense
|
'mooi een paar dreigementen gestuurd naar haar' I so lol'd
|
16/09/11 09:34
|
MetalGirl
|
als dat echt een super goei vriendin is dan merk ik dat wel als er iemand anders in die haar plaatst typt. toch zeker als ge daar wel vaak met chat.
|
16/09/11 09:34
|
psychonynfuzzz
|
Ik heb net hertzelfde aan de hand gehad. Mijn fb was overgenomen als zowel mijn hotmail.
Ik heb toen via hotmail mijn eigen moeten bewijzen dat dat wel degelijk mijn msn is. Dit wijst zich uit op de site hoe jij dit ook moet doen.
En voor fb heb ik vrienden mij moeten laten identificeren en daarna kon ik hem terug krijgen.
|
16/09/11 09:35
|
DinosaurKiller
|
Als ge de identiteit weet is het wel mogelijk om klacht in te dienen indien gewenst. Pvke is snel opgesteld.
|
16/09/11 10:00
|
MetalGirl
|
voor een pvke moet ge wel eerst kei lang in de wachtzaal zitten en er gebeurt toch niks met.
|
16/09/11 10:05
|
Reageer
Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen
| |
|