| |
|
| Wat geef je een moeilijk publiek te eten? |
Mokeponn
|
Het zit zo, mijn vriend en ik organiseren binnenkort een etentje bij ons thuis om onze ouders aan elkaar voor te stellen. Daar horen ook zijn en mijn broer bij. Uiteindelijk zijn we dus met 9 personen.
Op restaurant gaan zal dus sowieso een dure bedoening worden. Op zich hebben we dit:
Hapje: banaan met stukjes hazelnoot en honing
Aperitief: ?
Soep/voorgerecht: ?
Hoofdmenu: ?
Desserts: tiramisu, chocomousse en appeltaart (allemaal in een kleine verhouding natuurlijk)
met kofffie/thee
Het probleem zit hem dus bij de vraagtekens. Ik heb namelijk een heel moeilijk publiek.
- Mijn stiefvader houdt niet van te zoet, maar wel van pikant. Hij houdt ook niet van melkbereidingen zoals witte saus/kaassaus e.d.
- Mijn vriend zijn vader is vegetariėr, als in noch vlees noch vis. Maar we zouden voor hem sowieso iets apart maken als vleesvervanger.
- Mijn broer en zijn vriendin houden niet van champignons.
- Ik hou niet courgetten, aubergines en pikant.
- Mijn vriend zijn moeder is allergisch aan paprika, maar als we die schillen is dat probleem wel opgelost. (blijkbaar iets in de schil).
- Mijn broer, mijn vriend en zijn broer zijn fervente vleeseters, hoe meer, hoe liever. Mijn broer en vriend eten ook zeer veel.
- Zowel mijn broer als zijn vriendin drinken weinig tot geen alcohol (met het oog op aperitief) maar dingen zoals Bailey's dan weer wel. Onze beiden ouders drinken wel alcohol.
Het moet ook iets zijn waar tijdens het etentje zelf nog weinig bereidingswerk aan is, zodat we niet te veel in de keuken moeten staan.
We dachten al aan lasagne, maar dat heeft mijn broer met zijn vriendin op hun etentje al gemaakt.
Daarna kwam nog stoofvlees en vol au vent uit de bus, maar om voor zoveel frietjes te bakken zien we niet zitten en voor puree/gekookte aardappelen zijn we ook niet te vinden.
We zouden ook spaghetti kunnen maken, maar we willen iets specialer, aangezien mijn ouders elke zaterdag al spaghetti eten.
Dus Noxa, hebben jullie nog ideetjes?
|
14/09/11 00:05
|
pijlbord
|
'Maar om voor zoveel frietjes te bakken zien we niet zitten'
Huh? Wij zijn met negen thuis, zoveel frieten zijn dat niet hoor. Oké, bij ons zijn het vooral kinderen en volwassenen eten iets meer, maar dan nog? Dat maakt ge allemaal op voorhand he. En dan ga ik er al vanuit dat ge geen diepvriesfrieten gebruikt. Voor de rest is daar toch geen werk aan? Gewoon om de tien minuten even rechtstaan om de frieten eruit te halen en een nieuwe lading in te steken.
Edit: Los van dat alles vind ik dat iedereen volwassen is en dus wel in staat moet zijn om iets op te eten waar ze niet direct gek zijn. Allez, dat is toch iets wat wij volwassen verwachten van een vijfjarige, dus zo moeilijk kan dat niet zijn.
|
14/09/11 00:11
|
JuicyLove
|
"eten wat de pot schaft"
|
14/09/11 00:15
|
Mokeponn
|
'Maar om voor zoveel frietjes te bakken zien we niet zitten'
Huh? Wij zijn met negen thuis, zoveel frieten zijn dat niet hoor. Oké, bij ons zijn het vooral kinderen en volwassenen eten iets meer, maar dan nog? Dat maakt ge allemaal op voorhand he. En dan ga ik er al vanuit dat ge geen diepvriesfrieten gebruikt. Voor de rest is daar toch geen werk aan? Gewoon om de tien minuten even rechtstaan om de frieten eruit te halen en een nieuwe lading in te steken.
Edit: Los van dat alles vind ik dat iedereen volwassen is en dus wel in staat moet zijn om iets op te eten waar ze niet direct gek zijn. Allez, dat is toch iets wat wij volwassen verwachten van een vijfjarige, dus zo moeilijk kan dat niet zijn.
Ja ok, maar wij hebben een hele kleine ketel, dus dan moeten we sowieso eentje vragen aan zijn/mijn ouders. Niet dat dat een reuzeprobleem is, maar dan is de verassing eraf. + Ik vind frieten zo een beetje ordinair om zo te geven.. Alleja, ik wil niet hautain overkomen ofzo, maar op het etentje gaat mijn mama bekend maken dat ze gaat trouwen met mijn stiefvader, en dan wil ik niet gewoon frieten geven, snap je?
Maar we houden die keuze uiteraard als we niets anders vinden.
Dank je allesinds
Weet je iets voor de overige vraagtekens misschien?
|
14/09/11 00:18
|
Mokeponn
|
Ik wil het de vegetariėr en mijn broer niet aan doen
|
14/09/11 00:19
|
pijlbord
|
Voor die soep kunt ge gewoon een normale groentensoep maken, zonder vlees/champignons/aubergines/al de dingen die ge daar opnoemt en dan zal iedereen wel tevreden zijn zeker? Soep hoeft gewoon lekker te zijn, niet direct superspeciaal ofzo.
En als hoofdgerecht een wok? Een versie met vlees en een versie zonder? Dan hebt ge wel twee pannen nodig maar zelfde voorbereiding voor beide gerechten ipv iets speciaal maken voor die ene vegetariėr.
|
14/09/11 00:21
|
KissTheGun
|
Wij hebben overtlaatst met ne hoop vriendinnen een etentje gedaan, waaronder 2 vegetariėrs, ne fervente vleeseter, eentje op een streng dieet en eentje met allergie. Wij hebben dan wraps gemaakt. Heel veel verschillende soorten groenten, vlees, vleesvervangers, kaas, verschillende sauskes (van mayo tot zure room tot een pestoke tot blabla). We hadden zo 'n soort gourmetding op tafel gezet om vleeskes in warm te maken (die waren eerst al wel ne keer voorgebakken) en evt champignonnen en paprika, .. in te bakken en de wraps op op te warmen. Da was supergezellig, iedereen eet wat 'm lust en het is lekker. Klinkt ni superfancy, maar dat hoeft ook ni altijd?
Wat wij ook veel eten is wok met rijst, met en zonder kip. Of wok met curry kokos saus, mmm.
'k vind da ge het uzelf ook zo moeilijk gaat maken .. Ik zou gewoon eerst wat kleine hapkes op tafel zetten, en dan een hoofdgerecht en evt een dessertke. Of zelfs gewoon enkel klein hapkes. KLAAR. Dat zijn uw ouders maar he. Als ge gaat beginnen met een hapke, voorgerecht, hoofdgerecht, ... moet ge ook zien dat dat op elkaar is afgestemd enzo.
|
14/09/11 00:24
|
Morthagg
|
Cheezy Chicken Pot Pie
Eyy, ik vind dat er alvast goed uitzien? Je kan voor ieder een aparte portie maken en voor de vegetariėr een aparte vegetarische versie. Iets dat je wat op voorhand kan maken en gewoon in de over schuiven. Ovenschotels doen het toch altijd goed.
Recept is in het Engels, dus het is handig als je een maatbeker hebt die ook rekent in cups.
"Kaytucky" Chicken
Ja, ik ben in mijne kip. Dit recept zelf al gemaakt, superlekker en plezant. Misschien niet zo praktisch om voor zo veel man te maken, maar je kan ook weer gewoon in de oven steken. Ja, ik hou van dingen die uit de oven komen. Kan je serveren met patatten, rijst, slaatje, weetikveel. Wel alleen voor de niet-vegetariėrs, misschien kan je er een soort vegetarische optie voor vinden.. geen idee hoe though.
Avocado Shrimp Tostadas
Plezant net omdat je zo veel volk hebt, je kan je mensen zelf hun dingetjes laten samenstellen als je wilt, dan kan iedereen zijn eten aanpassen aan zijn noden en behoeften, en het is plezierig. En jij hebt minder werk.
Wat je ook kan doen is een shitload aan pizzadeeg kopen en iedereen zijn eigen minipizza's laten maken. Al weet ik nu niet of dat plezant is voor ouders en dergelijke.. Maar toch, ge ziet maar.
Ik hoop dat dit op iets trok.
|
14/09/11 00:32
|
Morthagg
|
Broccoli-wortelsoep is lekker, btw. Gewoon google'n, al die recepten zijn goed eetbaar. Met soep kan je niet veel verkeerd doen he.
|
14/09/11 00:33
|
Nakkeskud
|
Fondue of gourmet.. of bbq als 't warm weer is. Dan kunt ge uw eigen vleesjes/visjes/vervangers kiezen. En dan kunt ge salades, wat rijst en/of pasta en sausjes erbij maken naar ieders keuze.
|
14/09/11 00:40
|
MetalGirl
|
wow ofwel heb je een veel eisende familie of wel leg je voor jezelf te veel eisen op.
mijn ouders zouden al blij zijn als ze mochten komen eten en content zijn met quiche of een of ander boeren gerecht.
Wat jij wil doen zou bij ons al kerst zijn. Of gaat ge die mensen vertellen dat ge u verloofd hebt?
|
14/09/11 00:43
|
MetalGirl
|
haja gourmet is wel een heel goei plan. dat doen wij met nieuwjaar ook altijd omdat mijn moeder dan niet heel de tijd wil staan koken. en omdat wij ook allemaal grote viesneuzen zijn.
|
14/09/11 00:44
|
Jolene1
|
Buffet? Zelfs nemen wat je wil
|
14/09/11 01:26
|
MetalGirl
|
een buffet voor 9 man? dan zit je ofwel met gigantisch veel overschot of met veel te weinig van sommige dingen. dan kan je net zo goed voor iedereen iets apart maken lijkt me
|
14/09/11 01:30
|
Jolene1
|
Ja of zoiets als met die Wraps hierboven.
Of wok, groentjes apart, rijst/noodels apart, vlees apart en (pikante) saus apart.
|
14/09/11 03:03
|
MMetamorphosis
|
wraps is idd een goed idee. Of je maakt rijst/pasta met een paar verschillende soorten groenten en kip en een vleesvervanger ofzo. Plenty of options ook. Google bvb.
|
14/09/11 03:19
|
Delacroix
|
Ja ok, maar wij hebben een hele kleine ketel, dus dan moeten we sowieso eentje vragen aan zijn/mijn ouders. Niet dat dat een reuzeprobleem is, maar dan is de verassing eraf. + Ik vind frieten zo een beetje ordinair om zo te geven.. Alleja, ik wil niet hautain overkomen ofzo, maar op het etentje gaat mijn mama bekend maken dat ze gaat trouwen met mijn stiefvader, en dan wil ik niet gewoon frieten geven, snap je?
Maar we houden die keuze uiteraard als we niets anders vinden.
Dank je allesinds
Weet je iets voor de overige vraagtekens misschien?
Lol, het draait daar toch eigenlijk om u 2 he, om u en uw vriend, en dan gaat uw mama dat zeggen terwijl uw mama en stiefvader de ouders van uwe vriend niet kent? Ik vind dat best raar haha.
|
14/09/11 07:53
|
Sober
|
Spaghetti met geschilde paprika's? & een pot saus apart voor de veggie. En dan zet je tabasco op tafel.
- geen paprika
- pikant
- veggie
|
14/09/11 09:46
|
passievrucht
|
Zelfgemaakte pizza's? Je kunt er verschillende maken (de pikante, de vegetarische,...) en dan eet iedereen van elk een stuk van alle pizza's waar hij/zij zin in heeft?
|
14/09/11 10:34
|
LolitaDoll
|
Ik ga akkoord met passievrucht. Pizza maken is echt niet zo moeilijk, en je gooit er gewoon voor iedereen op wat hij of zij wilt
|
14/09/11 10:58
|
| |
|