| |
|
| Wat geef je een moeilijk publiek te eten? |
Vierge
|
Je kan inderdaad wokken op z'n thais. basissaus met groentjes maken (verschillende groentjes die iedereen dan wel lust), scampi's of vlees apart bakken en pepertjes en allerlei sausadditieven op tafel zetten zodat iedereen z'n eigen potje kan kruiden en aanpassen zoals ie wil Zo staat het in thailand ook meestal op de tafel
|
14/09/11 11:30
|
Perversion
|
Amai zeg, zo'n gedoe. Bon, ik vind wok heeelemaal niet lekker dus daar zou ge bemij al niet mee moeten afkomen. Maar als dat iets wat uw gasten wel ligt lijkt dat me wel een goed idee. Die pizza's ook maar als gij frieten te ordinair vindt zullen pizza's waarschijnlijk ook niet goed zijn.
Ge kunt ook gewoon veel verschillende hapjes maken (van die dingen voor in de oven enzo) en dan daarna een hoofdgerecht en dessert in plaats van gesukkel met soep en voorgerechtjes.
|
14/09/11 11:42
|
gregorsamsa
|
Hapje: banaan met stukjes hazelnoot en honing
vreemd aperitiefhapje. da's iets wat ik eerder als dessert zou verwachten. er is ook een reden waarom zoetigheden pas na de maaltijd gegeven worden
|
14/09/11 11:58
|
Effaaa
|
Doe desnoods gratin dauphinois
|
14/09/11 12:58
|
Vierge
|
ohja, wat ik een keileuk dessert vond ooit: loempia met banaan en daar dan ijs en chocoladesaus bij
|
14/09/11 13:41
|
Whoopass
|
Vijf woorden: pasta pasta pasta pasta pasta. Kunt ge zoooooveel variaties mee maken. Ge zult wel iets vinden dat iedereen lekker vindt! En ahja, ik ben gewoon ne megagrote pasta-addict... Om nom nom.
Je kan ook mini-pizzatjes als hapjes geven, he. Met voor iedereen wat wils erop. Slaat echt bij iedereen aan. Mijn mama maakt dat vaak klaar als hapje.
Een coupe Baileys is anders ook wel geniaal lekker! Gewoon wat bollen vanille-ijs en een scheut Baileys erbij, met desnoods nog wat chocoladesaus. Mijn neef heeft een ijssalon en maakt zelf Baileys ijs. Misschien moet je eens rondhoren of er bij u in de buurt ook iemand is die dat maakt?
|
14/09/11 14:32
|
soep
|
chili con carne, en dan gewoon een potje apart maken voor de veggie... is supersimpel + degene die van pikant houden kunnen nog zelf bijkruiden op hun bord!
En dan opdienen met van die tortilla's of rijst
|
14/09/11 14:57
|
KissTheGun
|
Vijf woorden: pasta pasta pasta pasta pasta. Kunt ge zoooooveel variaties mee maken. Ge zult wel iets vinden dat iedereen lekker vindt! En ahja, ik ben gewoon ne megagrote pasta-addict... Om nom nom.
Je kan ook mini-pizzatjes als hapjes geven, he. Met voor iedereen wat wils erop. Slaat echt bij iedereen aan. Mijn mama maakt dat vaak klaar als hapje.
Een coupe Baileys is anders ook wel geniaal lekker! Gewoon wat bollen vanille-ijs en een scheut Baileys erbij, met desnoods nog wat chocoladesaus. Mijn neef heeft een ijssalon en maakt zelf Baileys ijs. Misschien moet je eens rondhoren of er bij u in de buurt ook iemand is die dat maakt?
Waaaaaar is da ijssalon?
|
14/09/11 15:17
|
Mokeponn
|
vreemd aperitiefhapje. da's iets wat ik eerder als dessert zou verwachten. er is ook een reden waarom zoetigheden pas na de maaltijd gegeven worden
Das een aperitiefhapje dat we in Turkije hebben leren kennen, echt lekker en heel snel klaar
|
14/09/11 15:28
|
Whoopass
|
Waaaaaar is da ijssalon?
In Itegem! Redelijk doenbaar vanuit Bonheiden (stiekem uw profiel gecheckt, en ge woont misschien 10 minuten van mij so it's doable!).
|
14/09/11 15:36
|
pijlbord
|
Over baileys ijs: Ik drink dat eigenlijk nooit maar ik heb ooit een drankje aangeboden gekregen van enkel baileys in de blender met ijsblokjes en ik moet toegeven dat dat ongelooflijk lekker was. En makkelijk te maken ook, want naar mijn herinnering is dat echt niks anders dan baileys en ijsblokjes in de blender.
|
14/09/11 16:59
|
saracore
|
Geen idee, maar shit uw "hapje" klinkt zo awesome lekker.
|
14/09/11 20:32
|
FreeHug
|
Spaghetti en pizza zijn altijd een hit.
|
14/09/11 20:38
|
lean
|
Echt he, PASTA! Maak een paar sauzen en biedt bijvoorbeeld 2 soorten pasta's aan? Er bestaan heus andere dingen dan gewoon spaghetti en gewoon bolognaise-saus ze .. :' ) Ik sta daar echt altijd versteld van dat vrienden alleen dat als "pasta" kennen. Aja en koop deftige pasta, geen Panzani - rommel dus.
|
14/09/11 20:40
|
Invidia
|
Jama bij pasta hebde dan dat vleesprobleem he? Want onder 'fervente vleeseters' versta ik: megagrote lappen biefstuk enzo
Tenzij die geen probleem hebben met wat gehakt of spek in de pasta.
Ale, persoonlijk vind ik dat ge u alleen best kunt aanpassen aan die veggo en die paprika-allergie. Voor de rest zeg ik: eten wat de pot schaft. Ge kunt voor de pikant-lovers wat extra sambal oelek op tafel zetten ofzo. En van 1x geen kilo vlees per persoon gaan die mannen niet dood.
|
15/09/11 11:37
|
Whoopass
|
Jama bij pasta hebde dan dat vleesprobleem he? Want onder 'fervente vleeseters' versta ik: megagrote lappen biefstuk enzo
Ale, persoonlijk vind ik dat ge u alleen best kunt aanpassen aan die veggo en die paprika-allergie. Voor de rest zeg ik: eten wat de pot schaft. Ge kunt voor de pikant-lovers wat extra sambal oelek op tafel zetten ofzo. En van 1x geen kilo vlees per persoon gaan die mannen niet dood.
Ge kunt grote stukskes vlees in de saus doen?
|
15/09/11 16:10
|
lean
|
Ah ja just! Alhoewel, wij hebben zo'n saus met ossobuco in (voor de smaak) en dan eet mijn papa dat altijd ook nog op, voila! Maar dat duurt wel lang om te maken, dus das weer niet goed haha dedju!
|
16/09/11 22:35
|
Invidia
|
Ge kunt grote stukskes vlees in de saus doen?
Nu stel ik mij zo lekker halfbloederige stukken vlees bij de pasta omnomnom
|
19/09/11 22:15
|
Lobmans
|
Met mensen die vegetarisch of allergisch zijn daar moogt ge rekening mee houden. Maar met mensen die het een of ander niet lusten/niet graag hebben, vind ik niet dat ge rekening mee moet gaan houden want dan kunt ge op den duur niets meer klaarmaken. Een volwassen persoon moet nu eenmaal in staat zijn ook eens iets te eten wat hij minder graag lust.
|
26/09/11 18:59
|
Wakkie
|
Het is wrs al te laat, maar me zo'n hapje moet ge nooit beginnen
Zoet + zoet + zoet als start?
Bye honger.
|
18/10/11 09:08
|
Reageer
Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen
| |
|