| |
|
Sober
|
Hallo !
Ik ben op zoek naar boeken over superhelden (geen strips/comics) in de aard van Spiderman. Liefst in het Nederlands. Het mag cliché zijn (het ontdekken van de krachten, de wereld willen redden, geliefden worden gekidnapt/gedood door een superslechterik, de wereld redden).
|
10/09/11 20:21
|
Sober
|
Het mogen ook superheldinnen zijn!
|
10/09/11 20:21
|
Hanimal
|
de onsterfelijke reeks vind ik wel goed
|
10/09/11 20:25
|
Knives
|
'scott pilgrim vs the world'-comics
moét ge echt gelezen hebben want die zijn firetrucking awesome.
|
10/09/11 20:29
|
nimmegeers
|
Ik ben op zoek naar boeken over superhelden ( geen strips/comics) in de aard van Spiderman.
Niet duidelijk genoeg?
Also: ik vind dit precies nog een interessant topic, misschien heb ik dan nog eens een reden om een boek te checken. Ik zou dan wel liefst enkel Engelstalige boeken willen.
|
10/09/11 20:32
|
pijlbord
|
In slachthuis vijf van Vonnegut kan het hoofdpersonage door de tijd reizen, dat is een superkracht. Al denk ik niet dat het de stijl is die gij zoekt
|
10/09/11 20:35
|
Sober
|
In slachthuis vijf van Vonnegut kan het hoofdpersonage door de tijd reizen, dat is een superkracht. Al denk ik niet dat het de stijl is die gij zoekt
Niet wat ik zocht, maar wel wat ik es graag zou lezen!
|
10/09/11 20:37
|
Knives
|
oepsie ik leg altijd meteen de link naar scott pilgrim als ik 'superheld' hoor
coz he is awesome
|
10/09/11 23:46
|
SingleSweety
|
Eragon (gaat over ne jongen die een drakenei vind)
the chronicles of narnia, alle 7 verhalen (niet echt cliché, maar wel leuk & spannend om te lezen !)
|
10/09/11 23:52
|
Epifyt
|
Zoiets als de Grote Vriendelijke Reus
Ooit heb ik dit wel eens gelezen:
Helden - HUGHES-HALLETT, L.
Verlossers, verraders, supermensen: een geschiedenis van heldenverering
ISBN: 9789029563543
maar dat is niet wat je zoekt denk ik
En voor de rest de klassieke Griekse dingen zijn vaak heldenverhalen (zoals odysseus) maar dat lijkt me ook niet wat je zoekt?
|
11/09/11 10:05
|
CommonExistence
|
Watchmen... Maar dat is dan weer een graphic novel...
|
11/09/11 11:04
|
LadyOfFlowers
|
Het zijn geen superhelden maar wel goeie fantasy: de boeken van Charlaine Harris, the sookie stackhouse novels. Die boeken liggen aan de bais van True Blood.
Ik lees ze in het engels maar ondertussen zijn ze ook in het nederlands te verkrijgen.
|
11/09/11 11:07
|
whynot2000
|
Carrie van Steven King. Een gepest meisje dat ontdekt dat ze telekinetische krechten heeft en wraak wilt nemen.
Mathilda van Roald Dahl. Zelfde idee maar dan niet zo spooky.
|
12/09/11 03:32
|
tjoeketjoeke
|
The Stand
The Dark Tower
beiden van Stephen King
en beiden ook in comic versie al zijn de boeken natuurlijk beter
het zijn wel kleppers waar je een tijdje zoet mee bent.
|
12/09/11 16:16
|
Sober
|
Carrie van Steven King. Een gepest meisje dat ontdekt dat ze telekinetische krechten heeft en wraak wilt nemen.
Mathilda van Roald Dahl. Zelfde idee maar dan niet zo spooky.
Carrie, gezien en gelezen. & Mathilda is pure nostalgie
|
13/09/11 21:50
|
Reageer
Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen
| |
|