| |
|
Miekx3
|
Hallo iedereen,
Hier een leuk idee/recept voor degenen die op de lijn letten!
Het is dus mogelijk om cake/muffins te bakken zonder vetstof = veel minder calorieën.
Je moet gewoon je boter of olie vervangen door... appelmoes! Wel ongezoete appelmoes !zonder stukjes!, anders gezoete appelmoes en minder suiker aan je deeg toevoegen.
Een normaal recept voor een vier vierde cake is:
-4 eieren
-200 gram zelfrijzende bloem
-200 gram boter
-200 gram suiker
Voor de caloriearme cake wordt dit dan:
-4 eieren
-200 gram zelfrijzende bloem
-200 gram gezoete appelmoes zonder stukjes (of 200 gram ongezoet en 200 gram suiker)
-een beetje suiker (50 gram ofzo)
Ik heb gewoon de eieren losgeklopt met een beetje vanillesuiker, gezoete appelmoes er door gemengd en dan losjes de bloem erdoor geschept, zeker niet te veel kloppen! Dan twintig minuutjes gebakken op 180 graden. Ik heb er wel nog een roomkaasfrosting op gedaan (beetje boter, naturel philadelphia en poedersuiker) en een schijfje aardbei erop.
Deze cake mag wel zeker niet te lang gebakken worden, ik vond dat ze echt snel klaar waren bij mij. Ik heb ze daarstraks voor de eerste keer gemaakt, en je smaakt de appelmoes achteraf eigenlijk niet meer. Het smaakt gewoon naar cake, maar dan minder vettig en iets, hoe zal ik het zeggen, taaier, sponsachtiger. Hij brokkelt niet zoals gewone cake, maar dat vind ik net lekkerder Ik raad u wel aan er ofwel een smaakje in te stoppen (cacaopoeder, fruit) of er achteraf iets van (eventueel caloriearme) topping of vulling in/op te doen, om het gemis aan vetstof te compenseren, want dat zorgt in een cake uiteindelijk wel voor de echt lekkere smaak
|
30/08/11 20:59
|
Hanimal
|
da lijkt mij droog
zelfs me boter valt da soms droog uit
|
30/08/11 21:16
|
grover
|
Morgen eens proberen, ik heb nu toch een mini-oventje op kot staan voor een paar dagen.
|
30/08/11 21:19
|
Miekx3
|
idd @ Hanimal, daarmee moogt ge da zeker nie te lang bakken, ze moeten gewoon helemaal 'gestold' zijn, nie goudbruin ofzo, en dan zijn ze nog wel 'sappig' en een beetje confituur ertussen smeren is ook altijd een optie om het wat natter te maken.
|
30/08/11 21:24
|
soep
|
ik maak ze normaal vetarm door een deel van de vetstof te vervangen door yoghurt, maar dan heb je wel een vreeeemde textuur, dus ik ga je appelmoestip zeker eens gebruiken!
|
30/08/11 21:36
|
lean
|
Zeker dat ge die appelmoes achteraf niet meer smaakt? Want ik lust echt geen appelmoes.
|
30/08/11 21:50
|
FreeHug
|
Gebak zonder boter? Dat is lijk seks zonder partner.
|
30/08/11 22:03
|
Hanimal
|
mastrubatie is toch ook ni slecht?
|
30/08/11 22:05
|
Miekx3
|
als het net uit de oven komt ruikt ge wel een soort van zurig appel aroma, maar ik proefde daar toch niks meer van? Ik zou dan wel echt fijne appelmoes gebruiken (zoals die van Everyday), zodat ge zeker geen toevallig brokje appel tegenkomt
|
30/08/11 22:13
|
Hanimal
|
oh van die appelmoes pap jummy
|
30/08/11 22:26
|
Torturedvision
|
Gebak zonder boter? Dat is lijk seks zonder partner. mastrubatie is toch ook ni slecht?
Owned.
|
30/08/11 23:31
|
gregorsamsa
|
en toch heeft FreeHug gelijk!
|
30/08/11 23:43
|
FreeHug
|
Owned.
Ik volg niet. Het is ondertussen toch al even geleden, maar volgens mij is seks nog altijd een originele star wars trilogie beter dan masturberen.
|
30/08/11 23:59
|
Viscera
|
Ge moet gewoon niet overdrijven in hoeveel ge van uw gebak (en andere dingen) eet en dan is al dat gezever over 'op de lijn letten' niet nodig. Gezond eten is wat telt en vetstoffen hebde ook nodig. En natuurlijk voldoende beweging.
Volgens mij is da echt ni lekker, mja ge moogt nooit zeggen da ge iets ni lust voordat ge het geproefd hebt e
Ma 'k ben toch eerder geneigd om ne goeie klomp boter in mijne pot te zwiere in de plaats van appelmoes.
|
31/08/11 00:02
|
FreeHug
|
De volgende gezondheidshype, varkensniertjes bakken in appelmoes ipv boter en mosterd.
|
31/08/11 00:05
|
FreeHug
|
Lever in kiwisap koken.
|
|
FreeHug
|
Chateaubriand gesmoord in citroenjenever ! ! ! !
|
|
pijlbord
|
Oh god nu heeft mijn brein een link gemaakt tussen masturbatie en appelmoes.
|
31/08/11 04:22
|
Leeeeeen
|
iejoew appelmoes
|
31/08/11 08:38
|
| |
|