Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
24/05/12 17:21
Online: 102
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

Literatuur «    ( 1 / 3 )    »
boekteleurstellingen

Justpurrrfect

Naar aanleiding van het topic 'filmteleurstellingen' mogen de boekteleurstellingen hier tentoongesteld worden.
Welke boeken wou je tijdens het lezen tegen de muur gooien? Welke boeken lieten je literair onbevredigd achter? Wat was de grootste teleurstelling?

30/08/11 11:29
Justpurrrfect

Mijn topper is Tirza, omdat dat het enige boek is dat ik tijdens het lezen in brand wou zetten. Dat boek is zeer afstandelijk geschreven, je wordt er niet in meegezogen en geen enkel personage krijgt uw sympathie. Kutboek. Dan American Psycho. Ik had een hele enge thriller verwacht, bleek dat gewoon een overwegend saai boek te zijn, vol met beschrijvingen, en heel af en toe een ontzettend gruwelijke moord. Kutboek. De klokkenluider van de Notre-Dame vond ik ook heel erg teleurstellend. Ik vind de Disneyfilm ge-wel-dig en ik had het boek zelfs nog beter verwacht. Bleek dat de meeste personages zich niet ontwikkelden (Esmeralda is een stom en naïef kind en blijft een stom en naïef kind, Phoebus is een arrogante en onverantwoordelijke player en blijft dat ook) en ook de schrijfstijl was mijn ding niet. Ook De vliegeraar was teleurstellend, ik had eerst de film gezien (die was nog goed), maar het boek vond ik véél te sentimenteel, over-the-top en slecht geschreven.
30/08/11 11:29
Jaikalymaa

Twilight was wel zalig.

The catcher in the rye, dat was pas pure bagger.
30/08/11 11:31
Epifyt

Ik vond psycho en klokkenluider heel goed maar dat is een ander topic :) . Het laatste slechte wat ik met moeite heb gelezen is Baudolino van Eco, te hoge verwachtingen na de roos zeker? En de da vinci code vond ik indertijd ook behoorlijk slecht maar dat is gewoon niet men type lectuur. Nu zoek ik wel eerst wat op voor ik een boek aankoop dus veel slechts lees ik niet :D

30/08/11 11:35
underdogworldstrike

Toch wel Everything is Illuminated van Jonathan Safran Foer.
Road Trip + Oorlogsdrama met een zwaar getormenteerde saus erover werkt gewoon niet.
De film was maar het boek werd ik echt gruwelijk ambetant van.

Dan Brown en Herman Brusselmans heb ik de aanhangers ook nooit van begrepen
30/08/11 11:41
Wat

In de boekenvoordeel hebben ze van die historische boeken liggen ala Dan brown. Ik had ze allemaal gekocht met het idee da die superchill gingen zijn. Wa ne zever!

Hrt Sixtijns complot en dergelijk (als ik me ni vergis, ik zit opt werk, en die boeken liggen hier niet voor mij). Maar zoiezo :s Ik was echt teleurgesteld.

Die lezen ni vlot, vol fouten, totaal ni boeiend. :(

Ook zat er eens een boekje bij D Humo van Dimitri Verhulst, Nopes, ni mijn doen.
Millenium-trilogie (gekregen vant lief, zou ik zelf nooit kopen), niet boeiend.

Aeneis van Vergilius, nopes.
Mein kampf, nopes.
(maar ik had daar gwn enorm veel van verwacht, en die verwarde mij)

Geef mij maar Dean Koontz, stelt nooit teleur.
30/08/11 11:53
manontjeh

Ik studeer Engels en hoewel literatuur mijn ding niet zo is (ik ben een van die zeldzame taalkundefreaks) vond ik dat het toch eens tijd werd om wat klassiekers te gaan lezen. Ik dacht dat 'Gulliver's Travels' van Jonathan Swift wel leuke vakantielectuur zou zijn. Man, hoe ongelooflijk saai.
30/08/11 11:53
stagnation

ik heb onlangs nog een boek van dean koontz gelezen, en dat vond ik anders wel redelijk teleurstellend...
30/08/11 12:20
Fernando

Meester! van blijkbaar een of andere bekende kerel die ik eigenlijk totaal niet kende, en 'enkele korte notities over tropische vlinders' van John Murray
is het eerste dat in me opkomt, de rest zal ik nog wel bedenken
30/08/11 12:22
Nakkeskud

Overkomt me eigenlijk niet zo vaak, omdat ik vaak op voorhand wel weet of het me zal liggen of niet. Poëziebundels daarentegen...
30/08/11 12:26
zwanstnanihe

Aldus sprak zarathoestra van Nietzsche begint zo-o-o sterk, maar wordt dan zo-o-o saai. :( echt echt jammer
30/08/11 12:30
ikbenfluffy

Ik vond 'the boy in the striped pyjama's' zwaar tegenvallen. Op het einde is da zo van: oke onze zoon is dood. Paar maanden verder: oke door met ons leven. Zo helemaal geen climax. Dit is dan ook één van de weinige boeken waarvan ik de film stukken beter vind. Er zijn er nog maar die kan ik me niet herinneren.
30/08/11 12:32
Matva

De Avonden - Gerard Reve

HOLY FUCK, is me dat een saai boek :' ) Nooit voorbij hoofdstuk 2 geraakt.
30/08/11 12:46
Bulgur

Journey to the East van Herman Hesse vond ik best een teleurstelling eigenlijk
of misschien waren mijn verwachtingen te hoog gespannen
30/08/11 12:59
LostInConfusion

De boeken waar de serie Pretty little liars op gebaseerd is. Ik wou die lezen toen ik een jaar of 15 was en ben halverwege het 1e boek gestopt.

En the catcher in the rye ja, man wat een kuuuuuutsaai boek. En ik moest dat verplicht voor school lezen.

Ik denk dat dat de enige tweeboeken zijn die ik nooit uitgelezen heb.
30/08/11 13:05
astrozombie138

Quote door zwanstnanihe
Aldus sprak zarathoestra van Nietzsche begint zo-o-o sterk, maar wordt dan zo-o-o saai. :( echt echt jammer

Allez, dat wor net beter naart einde toe!
Qua teleurstellingen spant Dan Brown toch wel de kroon ze, wat een saaie kutboeken zijn da.
30/08/11 13:34
lean

The catcher in the rye, ew, zelf niet uitgelezen en ik was er toch nog door op de toets nadien! :D En bij perfume die ellenlange beschrijvingen, ik heb die keivaak gewoon overgeslaan omdat het soms tè lang was (voor de rest wel uitgelezen :p ).
30/08/11 13:45
Justpurrrfect

Die ellenlange beschrijvingen geven net dat tikkeltje meer sfeer aan Het parfum. Dat vond ik wel een geweldig boek.
30/08/11 13:51
KingBuzzo

Ik vond de ellenlange beschrijving van perfume juist heel ontspanned en leuk voor te lezen, gaf me echt een soort van droomgevoel.

Saaiste boek ooit moet voor mij de zaak Alzheimer zijn....eigenlijk elke politie-thriller. Man wat is dat saai!
30/08/11 13:53
Valeriehie

Ik vond "de correcties" van Jonathan Franzen eigenlijk tegenvallen. Daar was heel wat rond te doen en het werd omschreven als een boek dat een beeld gaf van onze maatschappij en bla bla, maar het was echt niet mijn ding. Het was duidelijk dat het een epos over een bepaalde familie moest zijn en zo een tijdsgeest moest weergeven, maar vergelijken met de èchte epossen (zoals bvb tolstojs boeken) kwam het toch wel een maatje te kort. Ik had echt te hoge verwachtingen denk ik.

Iemand zei hier ook iets van Baudolino. Ik had nog nooit iets van Eco gelezen en ben er onlangs in begonnen, maar ik moet me er toch ook doorworstelen.. Ik dacht dat het gewoon mijn stijl niet was, maar misschien moet ik zijn ander werk toch een kans geven dan!

Er zullen nog wel boeken zijn, maar dit zijn de recentste teleurstellingen die ik me kan bedenken :)
30/08/11 14:18
«    ( 1 / 3 )    »

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.034997 seconden.