| |
|
| Moet je zijn wie je wil zijn of zijn wie je bent? |
Liggett
|
Al vele malen beiden moeten doen.. maar ben er nog niet aan uit..
Any opinion?
|
29/08/11 19:55
|
Cotto
|
als je bent wie je wil zijn, ben je ook wie je bent, dus 'k snap het niet
|
29/08/11 19:59
|
konijnenboom
|
als je bent wie je wil zijn, ben je ook wie je bent, dus 'k snap het niet
Ma nee, pak bv da ge kei verlegen zijt en ge zou graag minder verlegen zijn, da's toch ni hetzelfde?
|
29/08/11 20:02
|
josxhetxduffexei
|
Maar ge zijt niet altijd wie ge wilt zijn als ge zijt wie ge zijt he, Cotto Maar ik vind het maar een pseudo-filosofische vraag waar hieronder vrees ik vooral gezever gaat komen, aangevuld met een paar lame hipster-quotes.
Maar ok: ge moet de gulden middenweg vinden tussen uzelf blijven en iets onmogelijk ("ik word wereldheerser" ) willen worden
|
29/08/11 20:02
|
pijlbord
|
Ik heb niet genoeg gepaft voor deze vraag. Pijlbord uit.
|
29/08/11 20:03
|
Liggett
|
Ik heb niet genoeg gepaft voor deze vraag. Pijlbord uit. Ik begin net, daarmee
|
29/08/11 20:05
|
asphyxiate
|
Wat is dat toch met die pseudofilosofische topics lately!
|
29/08/11 20:08
|
Liggett
|
Ma nee, pak bv da ge kei verlegen zijt en ge zou graag minder verlegen zijn, da's toch ni hetzelfde?
Het gaat mij nu ni direct om verlegen zijn ofzo
|
29/08/11 20:09
|
PoisonedSoul
|
Maar ge zijt niet altijd wie ge wilt zijn als ge zijt wie ge zijt he, Cotto Maar ik vind het maar een pseudo-filosofische vraag waar hieronder vrees ik vooral gezever gaat komen, aangevuld met een paar lame hipster-quotes.
Maar ok: ge moet de gulden middenweg vinden tussen uzelf blijven en iets onmogelijk ("ik word wereldheerser" ) willen worden
Ik wou ook zoiets zeggen... Als ge bent wie ge wilt zijn, bent ge het toch al... Dan is er toch niks meer te willen ? :' )
|
|
asphyxiate
|
Welja, als je dan minder verlegen reageert ga je het jezelf misschien ook 'aanleren' of wordt het een automatische waardoor je vanzelf minder verlegen wordt. Niet?
|
|
overdrive
|
jup altijd beide doen, anders schiet je sowieso ergens te kort
|
29/08/11 20:10
|
Liggett
|
Ik wou ook zoiets zeggen... Als ge bent wie ge wilt zijn, bent ge het toch al... Dan is er toch niks meer te willen ? :' )
Maar als ge in de stage zit waar ge nog ni zijt wie ge wilt zijn.. Waar beide opties mogelijk zijn, misschien 3D denken?
|
29/08/11 20:11
|
Liggett
|
Welja, als je dan minder verlegen reageert ga je het jezelf misschien ook 'aanleren' of wordt het een automatische waardoor je vanzelf minder verlegen wordt. Niet?
Let us hope..
|
29/08/11 20:11
|
agarwaen
|
De wijsheid zit hem erin om in te zien dat de gouden raad 'wees jezelf' eigenlijk hetzelfde betekend als de verantwoordelijkheid over je eigen leven op te nemen. En daarmee ook de mogelijkheid tot verandering om zodoende te worden wie je wil worden.
|
29/08/11 20:14
|
Liggett
|
De wijsheid zit hem erin om in te zien dat de gouden raad 'wees jezelf' eigenlijk hetzelfde betekend als de verantwoordelijkheid over je eigen leven op te nemen. En daarmee ook de mogelijkheid tot verandering om zodoende te worden wie je wil worden. Thanks!
|
29/08/11 20:16
|
Fernando
|
Wow, als ge over zo'n dingen wilt leuteren raad ik u de pagina 'filosofisch cafe' aan op facebook, daar komt dagelijks zoiets voorbij. Maar een topic onder wetenschap en filosofie :' )
|
29/08/11 20:32
|
Malicia
|
Zijn wie je bent en wie je moet zijn. Een "volle" jezelf. (ik snap mezelf, maar ik weet niet of t zo duidelijk is voor de rest)
|
29/08/11 20:49
|
Fernando
|
Ik kan u alleen maar zeggen dat als de kloof tussen wie ge zijt, en wie ge wilt zijn, heel groot is, dat ge dan heel ongelukkig zijt.
Als ge zijt wie ge wilt zijn, geen probleem.
|
29/08/11 20:53
|
Sober
|
Dat is zelfdiscrepantie, zijn wie je wil zijn vs wie je bent (lang leve Sociale Psychologie-herexamen). Als je bent wie je wilt zijn, zal je je ook beter in je vel voelen. Want als je iemand bent die je niet wilt zijn, gaat ge u ongemakkelijk voelen en dissonantie ervaren (haha, ik kan ook es met woorden smijten!). Dus ik ga voor zijn wie je wilt zijn!
|
29/08/11 21:02
|
| |
|