Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
24/05/12 17:13
Online: 102
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

Reizen «    ( 1 / 2 )    »
Fietsen naar Parijs.

Ayel

14 september vertrek ik naar Parijs, met de fiets. Het is ongeveer 450 kilometer en we plannen om 70km per dag te fietsen.
Zijn er mensen die dit hebben gedaan? Mijn ouders lachen mij vierkant uit : gij kunt dat niet.

Is het mogelijk voor een sportleek om dit te doen? Hoe kan ik mij eventueel nog voorbereiden?
19/08/11 18:45
Hanimal

mijn pa is vorig jaar naar andere kant van duitsland gefietst, heeft em kleine maand over gedaan.
dit jaar ging hij naar denemarken fietsen, maar is gevalle in tramspoor en is moeten trgkeren met pijn aan knie en rug.

70km per dag valt mee. fiest op een goei tempo ma ni te snel, want dan hou je het ni vol. fiets je alleen of met meerdere?
19/08/11 18:50
Ayel

Meerdere mensen. Tzijn allemaal geen sporters, ma ik ben de enige roker (gelegenheidsroker, ik rook geen pakje per dag).
19/08/11 18:51
osculum

Fijn! Vrienden van mij zijn nu in afrika aan het fietsen, misschien kan je voor fietstips ook wel eens terecht bij hen of de site.

En hier op noxa is dinges, SeksenLiefde, naar Parijs gestept, als dat enige vergelijking kan bieden.
19/08/11 18:53
nimmegeers

De ouders van een vriendin van mij hebben dit vorige maand gedaan, dus lijkt me wel doenbaar. Maar ik denk wel dat die een goeie conditie hebben enz. dus geen idee of het doenbaar is.
19/08/11 18:53
ilseDeZwakke

hmm ik ben ook een fietsleek en toen ik met de gordel de 50km deed was ik echt wel kapot... Ik had toen ook wel 8km heen en 8km teruggefietst ook (dus int totaal 66km) maar dat jaar dacht ik echt van 'nooit meer'...
maar das ondertussen ook al enkele jaren geleden, ik denk dat ik een jaar of 15 moet geweest zijn. Misschien zou ik het nu wel aankunnen, maar door die ervaring durf ik niet meer goed :p

70km per dag lijkt mij dus wel veel voor een leek.
19/08/11 18:55
Hanimal

kdenk ni da je veel last gaat hebben van da roken :)

laat u ouders lache en bewijs ze het tegendeel
heb je trouwens een beperkte tijd? of kan je het u permiteren om maar eens 50km te rijden en er paar daagjes langer over te doen
19/08/11 18:55
Hanimal

als ge tege 17/uur rijd ist maar goei 4u fietse per dag. en 17/uur is ni heel snel
19/08/11 18:57
findus

mijn mama heeft het 2 jaar geleden ofzo gedaan op 5 dagen en wou het eens terug doen met mij en mijn zus erbij dus ik denk dat het wel vrij doenbaar is, want wij zijn ook niet de meest sportieve mensen, alle ja, ik en mijn zus toch niet
maar ge kunt toch best zorgen dat ge op voorhand al wat gaat fietsen zodat ge toch al een beetje traint
19/08/11 19:02
lean

Met school zijn wij in 't lager 60 km gaan fietsen (8 uur vertrokken, 16 uur terug op school), dus dat moet echt wel lukken hoor .. 't Is niet dat wij toen in topconditie waren en we waren nog maar 11 ofzo dusja. :p
19/08/11 19:04
PoisonedSoul

Als ik het zou doen, zou ik gigantisch falen! :' )
19/08/11 19:12
jaansaurus

Seksenliefde is ondertussen ook al naar Barcelona gestept. En heeft misschien wel de perfecte route voor u ?
19/08/11 19:13
draw

moest ik tijd hebben, zou ik da ook eens willen doen :p
19/08/11 19:16
Sstig

ik heb 100 km op 1 dag gefietst vorige week voort kamp.

da was ni zo moeilijk maar mijn billen waren zo aan verzuren, kendet? da was echt PIJNLIJK en bleef 4 dagen duren
19/08/11 19:23
Ayel

Ja, daar gaan we van die fietsbroekjes voor kopen :p .
19/08/11 19:25
stoffelmans

ik heb 5 dagen lang dagelijks 90-120 km gefietst en das dus doenbaar, want mijn conditie is niet geweldig ;)
19/08/11 19:40
HoxtonHero

Volgens mij is da vrij doenbaar als ge weinig bagage mee hebt. Ik ken er veel van de jeugdbeweging die dit en vorig jaar naar de Limburg zijn gefietst, en die zijn ook nie bepaald sportief aangelegd.
19/08/11 19:43
Sstig

Quote door Ayel
Ja, daar gaan we van die fietsbroekjes voor kopen :p .

ik had ook een fietsbroekje hoor, het waren mijn bovenbillen + onderbenen dat heel erg aant verzuren waren, ik zou ni weten hoe ge da voorkomt! ik ken dan ook niets van fietsen :D
19/08/11 19:45
NicolasJazz

Quote door Sstig

ik had ook een fietsbroekje hoor, het waren mijn bovenbillen + onderbenen dat heel erg aant verzuren waren, ik zou ni weten hoe ge da voorkomt! ik ken dan ook niets van fietsen :D

Meer ademen
19/08/11 20:00
Vierge

Zeker zo'n fietsbroekje dragen. Ik denk dat die afstand wel moet lukken, ik heb toch ookal een paar keer 50km gedaan en dat was dan meestal maar op een drietal uurtjes ofzo. Als je in de voormiddag vertrekt, regelmatig eens stopt en verder goed doorfietst, moet dat zeker lukken.
Leuk initiatief wel, hopelijk heb je wat geluk met het weer!
(en anders stap je de trein op met je fiets ergens eh ;) )
19/08/11 20:33
«    ( 1 / 2 )    »

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.063228 seconden.