| |
|
manontjeh
|
Ik heb de slechtste conditie ooit en ik heb wel al een paar keer 50 kilometer op een dag gedaan. Voor iemand met een iets betere conditie moet 70 dus ook wel lukken Achteraf wel pijn aan mijn poep, maar ja. Fietsbroekje kan dus wel een handige tip zijn
Nu, of ik dat meerdere dagen op rij zou kunnen volhouden, da's ook nog de vraag...
|
19/08/11 20:53
|
overdrive
|
Ik ben er vrij zeker van dat die 70km een onderschatting is, afstand skaters (longboarders) doen met goed wegdek 100km/dag op trips. Natuurlijk kan regen, wind en slechte wegen de boel bemoeilijken.
Ik zou 't ook een dergelijke trip wel is per longboard willen doen, hou alleen niet van parijs dus die bestemming moet ik nog uitzoeken. Alvast succes en zie da uw zadel écht fijn is.
|
19/08/11 22:48
|
Hellogloomy
|
Hehe mijn tante heeft dat vorig jaar gedaan met 2 vriendinnen. Ze vond het meevallen maar mijn tante is dan wel iemand die sport als een gek en elke week minstens 3x kilometers gaat lopen. Ze vond het aangenaam, mooie routes en natuur.
|
20/08/11 02:19
|
tequilatokillya
|
iemand die ik ken van vroeger is op z'n eentje met de step zonder problemen naar Parijs gegaan, dus met de fiets is zeker te doen
|
20/08/11 02:28
|
Torturedvision
|
Ik had hetzelfde plan een hele tijd, maar het komt er gewoon niet van.
70km per dag is helemaal niet veel als je aan eigen tempo fietst.
Ik fiets wel vaak, al is het helemaal niet op topniveau en zou daar echt niet meer dan 4u per dag over doen dan denk ik.
Vandaag nog 40-45km in anderhalf uur gefietst.
Neem dat je er 5 dagen over wilt doen (90km per dag) en je fietst dat aan 15km per uur (wat tergend traag is op een fiets, zal je zelf wel merken) dan fiets je daar 6u per dag op. Dan heb je nog 18u aan je dag om onnozel te doen etc...
Gewoon hopen op goed weer, genoeg drinken en comfortabele kleren.
(en een extra binnenband of 2 just in case)
|
20/08/11 17:34
|
judogans
|
70 km per dag is perfect te doen. Wij gaan met de jeugdbeweging ook elk jaar met de fiets op kamp, dat is normaal gezien een dag want we blijven in België, maar dan rijden we dus ook ongeveer 70 km op een dag. Vorig jaar moesten we 130 km doen dus dat was dan over 2 dagen. Perfect te doen, maar wel pijnlijk aan de poep. En ik heb mij laten vertellen dat die fietsbroekjes met zeemvel niet al te veel helpen (zei iemand van de jeugdbeweging die het getest heeft tijdens de fietstoch). Pak een kussen mee voor op u zadel zou ik zeggen
|
20/08/11 21:11
|
SeksEnLiefde
|
Google: Paul Benjaminse, onbegrensd fietsen. Die Route moet je hebben. Je kunt ze kopen in de Nomade in Leuven op het Hooverplein. Kost tussen de 15 en de 20 euro denk ik. De route is perfect te doen voor fietsleken omdat de stijgingspercentages zo laag mogelijk worden gehouden. Ik deed de route per step en ik ben niet extra sportief.
Niet te veel over nadenken, gewoon doen. Da's 't motto!
|
20/08/11 23:21
|
SeksEnLiefde
|
Vragen staat vrij op m'n profiel. Mijn luiheid verbiedt me 't forum te volgen.
|
20/08/11 23:22
|
Onvoorspelbaar
|
Volges mij ist niet de conditie dat u parten gaat spelen , maar wel zadelpijn als ge bijna nooit fietst
|
21/08/11 11:28
|
OmdatikInezben
|
heb op 2 dagen 190 km gefietst en ik fietst zo goed als nooit.. dus het is doenbaar enkel en erg pijnlijk gat zulder aan overhouden!
zie dage voorzien zijt op alle weersomstandigheden enal, ge weet nooit hé!
en verder, ik vertrek binnenkort mee t fietske naar zee!
Fietsvakanties zijn echt leuk ^^
veel succes hé!
|
21/08/11 12:00
|
Ayel
|
Gedaan!!!
7 dagen over gedaan. Geen last van zadelpijn of spierpijn. Paar hellingen waren mij wel echt te veel... Kheb er heel wat moeten opwandelen. Uithoudingsvermogen nihil.. Ik sport niet en rook.. Maar ik wandelde even snel als dat een kameraad de heuvels opfietste.. dus ze hebben niet moeten wachten op mij .
Het was super!
|
21/09/11 21:39
|
Reageer
Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen
| |
|