| |
|
| Hotel probleem in buitenland |
Followmehome
|
Kunde nie gewoon terug naar huis gaan en volgende keer naar een ander land op vakantie gaan?
haha pittaman toch
|
22/08/11 15:52
|
Followmehome
|
Na het sturen van mijn dreigbrief kreeg ik een een antwoord nuja waarschijnlijk gewoon procedure shit. Want ze antwoorden niet op mijn vraag en bellen niet eens de pussies.
"Dear Mrs Anouk H*,
We have contacted the hotel supplier Holiday Brokers to request refunds for the unused nights, as soon as we have an update we will contact you. We had been advised by the supplier that the booking was confirmed. On return you can send a formal complaint. Our customer relations team deal with all complaints, compensation and refunds. Please send your complaint to Customer Relations*. If you wish to submit your complaint via email please send to * Please be advised that complaints are a formal procedure. Customer Relations aim to resolve cases within 28 days however in some cases this may take longer. Kind Regards Travel Republic""
Zo ik ga nu een poging doen om nog van mijn vakantie te genieten, als ik terug ben ik belgië start ik de klachtenprocedure... betalen zullen ze hoewel ik liever een oplossing en verontschuldigingen (incl) had gehad maar blijkbaar is dat teveel gevraagd.
Een klachtenbrief zou ik wel moeten kunnen schrijven maar tegen dan zit ik weer in de les (rechtspraktijk laatste jaar hoera) en zal ik wel vragen of mijn docenten mij misschien kunnen 'helpen'.
|
22/08/11 16:10
|
Followmehome
|
"travelrepublic.co.uk - Customer Satisfaction Survey"
haha hahaha seriously?
|
22/08/11 20:22
|
playnow
|
Sorry maar ge zijt wel een beetje naief als ge u zo laat doen he. Waarom komt uwe vriend ni gewoon naar hier op vakantie? Voor zover ik volg zijt gij al verschillende keren naar daar geweest, als hij van u houd komt hij toch gewoon eens naar hier? Dat gij eens kunt chillen gelijk hij al elke keer kon chillen. Nee als ik u was dan ging ik nooit meer terug naar daar. Niet voor de hotels , niet voor de service en al zeker niet voor uw 'vriend'. Er is een reden dat mensen met zulke verhalen lachen he , zoals je zelf zei , omdat er gewoon 1000en verhalen zo zijn. Het kan inderdaad zijn dat uw vriend het wel goed met u bedoeld , maar wat als het niet zo is? Dan gaat ge het u serieus beklagen & uw portefeuille ook volgens mij.
|
01/09/11 14:23
|
Followmehome
|
Sorry maar ge zijt wel een beetje naief als ge u zo laat doen he. Waarom komt uwe vriend ni gewoon naar hier op vakantie? Voor zover ik volg zijt gij al verschillende keren naar daar geweest, als hij van u houd komt hij toch gewoon eens naar hier? Dat gij eens kunt chillen gelijk hij al elke keer kon chillen. Nee als ik u was dan ging ik nooit meer terug naar daar. Niet voor de hotels , niet voor de service en al zeker niet voor uw 'vriend'. Er is een reden dat mensen met zulke verhalen lachen he , zoals je zelf zei , omdat er gewoon 1000en verhalen zo zijn. Het kan inderdaad zijn dat uw vriend het wel goed met u bedoeld , maar wat als het niet zo is? Dan gaat ge het u serieus beklagen & uw portefeuille ook volgens mij.
Ik denk da je het niet zo goed begrijpt.
Die optie hebben we al zeker overwogen hoor maar als je dus zou kijken naar de visum voor belgië want dat hebben ze nodig voor naar belgië te komen heb je allerlei documenten nodig. Documenten waarvoor ik niet kan zorgen aangezien ik nog student ben (ik moet kunnen aantonen dat ik 1000 euro per maand verdien). Geloof me vrij ik heb al in rade geweest bij verschillende mensen in de zelfde situatie en ze zeggen dat het praktisch onmogelijk is om als student zoiets te regelen.
Bovendien is België veel duurder dan turkije niet alleen qua eten maar ook voor verblijf.
We verdelen trouwens altijd de kosten. Als ik de vlucht betaal zorgt hij voor verblijf en eten. Toen we samen naar gumbet gingen (dit is trouwens 2000 km van zijn woning) moet hij ook de vlucht betalen en hij heeft het hotel tenslotte wel betaald hé voor 3 weken... dus mocht hij echt geen moeite doen denk je nu serieus dat ik dan zou blijven 'afkomen' ik ben heus niet achterlijk of marginaal.
Bovendien zijn zulke vragen hier niet aan de orde het gaat over een probleem dat niets te maken heeft met mijn relatie.
Ik heb uiteindelijk zo goed als geen verlies gehad door deze zaak DANKZIJ deniz anders zat ik voor 3 weken in turkije zonder hotel.
Ik heb nu eindelijk na 2 maanden wachten een mail ontvangen en ze willen niet terugbetalen...
Heb ook al contact opgenomen met het ECC maar dat gaat ook nog 2 maanden duren.
Hij zegt dat ik het moet laten vallen maar 400 euro is niet niets uiteindelijk. Ik heb er recht op.
|
09/11/11 18:05
|
Followmehome
|
Update 2/01/2012 (6 maanden later ...)
Ik had een klachtenbrief geschreven na mijn terugkomst in belgiëland. Normaal gezien kreeg ik binnen 28 dagen een antwoord (dus ten laatste 13/10). Ik kreeg echter tot ergenis 2 mails dat ze jammer genoeg vertraging hadden en kreeg mijn antwoord uiteindelijk op 9/11 dat ik niets terugkreeg aangezien het mijn fout zou zijn. Ik heb mijn gegevens doorgestuurd naar ECC zoals mijn docent mij had aangeraden. Zij lieten weten dat ze wel 2 maand vertraging hadden. Ik had mijn moed laten zakken en het 'opgegeven' maar nu heeft het ECC mijn 2 mails gestuurd dat ik al mijn documenten moest doorsturen en dat ik mogelijk mijn gelijk kan halen. Bijgevolg heb ik nu een klachtendossier doorgestuurd met al mijn e-mails en informatie. Hierover binnenkort een update als ik meer weet van het ECC.
*ECC = European consumer center
|
02/01/12 13:08
|
Followmehome
|
ECC update 3/01/2012 (enkele stukken van de e-mail)
"Verder blijft uw deel van de reservatie wel geldig en zelfs indien ze hem de toegang weigeren, kunnen ze ons inziens uw kamer niet zomaar annuleren en u de toegang weigeren. U voldeed immers wél aan de gestelde voorwaarden."
" Als dusdanig lijkt het ons dat ook uw partner recht had op het verblijf in dat hotel, op basis van het EVRM."
"Het terugvorderen van uw gedeelte van de prijs, lijkt ons haalbaar (maar we kunnen natuurlijk geen garantie geven). Wat betreft het gedeelte van uw partner, liggen de zaken heel wat moeilijker. In het extreme zou u het tegen de Turkse staat zelf moeten opnemen in een jarenlange procedure. "
|
03/01/12 14:34
|
Followmehome
|
9 maand later
helft van het hotel terug woop woop !
|
25/04/12 19:45
|
Reageer
Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen
| |
|