| |
|
| Valve announces counter-strike: Global Offensive (Cs:go) |
nimmegeers
|
Next Gen Console, PC, and Mac Release Targeted for Early 2012
Valve, creators of best-selling game franchises (such as Counter-Strike, Half-Life, Left 4 Dead, Portal, and Team Fortress) and leading technologies (such as Steam and Source), today announced Counter-Strike: Global Offensive (CS: GO).
Targeted for release via Playstation Network, Xbox Live Arcade, and Steam (for PC and Mac) in early 2012, CS: GO will expand upon the team-based action gameplay that it pioneered when it was launched exactly 12 years ago (CS beta 1, August 1999).
CS: GO features new maps, characters, and weapons and delivers updated versions of the classic CS content (de_dust, etc.). In addition, CS: GO will introduce new gameplay modes, matchmaking, leader boards, and more.
"Counter-Strike took the gaming industry by surprise when the unlikely MOD became the most played online PC action game in the world almost immediately after its release in August 1999," said Doug Lombardi at Valve. "For the past 12 years, it has continued to be one of the most-played games in the world, headline competitive gaming tournaments and selling over 25 million units worldwide across the franchise. CS: GO promises to expand on CS' award-winning gameplay and deliver it to gamers on the PC as well as the next gen consoles and the Mac."
CS: GO is being developed by Valve in cooperation with Seattle-based Hidden Path Entertainment. The title is targeted for release in early 2012 and will be playable at this year's PAX Prime and Eurogamer Expo 2011.
Ik ben benieuwd wat het gaat worden!
|
15/08/11 20:20
|
Vivisplekkie
|
Ik vind het wel goed dat ze professionele CS-gamers om hun mening vragen! Meer ontwikkelaars zouden dat moeten doen!
|
15/08/11 20:37
|
laandloaper
|
klinkt interessant al blijft cs 1.6 bij mij toch mijn lievelings !
|
15/08/11 20:56
|
GlennVansp
|
K zie er al naar uit se !
|
15/08/11 22:03
|
nimmegeers
|
Heb ook al gehoord over molotov grenades, ben blij dat er zo wat vernieuwing in komt.
En flashes zouden ook minder effective zijn wanneer ge er met uw rug naar staat zoals in 1.6.
|
15/08/11 22:07
|
haqer
|
nice! ga ik zeker spele!
|
16/08/11 01:34
|
nimmegeers
|
Hier het verhaal van één van de mensen die het getest heeft. Staat best veel in eigenlijk.
|
16/08/11 04:47
|
zwanstnanihe
|
ook voor console, da gaat vreemd zijn denk ik.
|
16/08/11 13:35
|
Fridge
|
Zal zeker eens testen. Toch zal het de 1.4 en 1.5 niet overtreffen denk ik. Wie weet ...
|
16/08/11 19:22
|
paljaske
|
cs heeft voor mij afgedaan sinds begin 1.6. source was zelfs nog erger. mij zie je niet meer terug in cs o/
|
17/08/11 15:41
|
mutszonderbluts
|
CS blijft nog altijd een van men lievelings fps
ben blij dat ze er een nieuwe draai aan geven
hopelijk zal de zombie mod er ook snel terug bij zijn
|
19/08/11 16:26
|
nimmegeers
|
Misschien terug eens in een clan meespelen als 't uit is. Wel zin om terug wars te doen.
|
20/08/11 02:07
|
lordomega
|
Volgens mij kijken fans meer uit naar Half-life dan naar CS. Dit wil zeggen dat ze ofwel bezig zijn aan een meesterwerk, of dat ze niet (meer) geloven in de franchise.
|
20/08/11 08:52
|
nimmegeers
|
Zitten vrij veel nieuwe dingen in momenteel:
Molotov grenades: create a pool of fire on the ground which slows movement speed of players crossing it and causes area of effect damage
Decoy grenades: emit fake weapon firing sounds to confuse enemies about your team’s position
New taser melee weapon – one use only, one hit kill <- Lol :' )
Weapons have been rebalanced to make weapon selection more interesting (so that players use more than the typical AK, M4, AWP, and Desert Eagle) <- En terecht, gaat het leuker maken volgens mij.
de_train – only has one bomb site now <- Whut, maar 1 bomspot?
Alle veranderingen/nieuwe dingen staan hier trouwens.
|
21/08/11 04:11
|
paljaske
|
ak, m4, awp en desert?
zelden gebruikte ik die wapens.
scout en glock ftw!
de rest is veel te simpel!
|
21/08/11 04:19
|
mutszonderbluts
|
ze moeten van die dogtags erin steken zoals bij BF BC zodat ik nog meer wil gaan knife
|
21/08/11 19:17
|
| |
|