| |
|
analekanale
|
Korte situatieschets:
Mijn broer, 29 jaar, is verleden donderdagochtend op reis vertrokken naar IJsland met 2 vrienden van hem. Hij komt normaal 28 augustus, een zaterdagnacht, terug.
Het probleem is dus nu dat wij nog steeds niets van hem gehoord hebben. De mama heeft hem gesmst, maar het bericht komt niet aan. We bellen hem en zijn gsm staat af.
We hebben geen contactgegevens van die 2 andere kerels, want da zijn kerels die mijn broer op een andere reis heeft leren kennen. Wij kennen die 2 kerels dus niet... Van 1 van die kerels hebben we toch de gsmnr te pakken gekregen. Maar als we hem bellen, neemt hij ook nie op...
De vraag:
what the fuck ? Oké, mijn broer is nie iemand da elke dag gaat smsen hoe het daar is, maar hij had normaal al lang iets gestuurd als hij aangekomen was. Ik persoonlijk maak me nog geen grote zorgen, want hij is een grote en flinke jongen. Maar mijn moeder zit al bijna doodskaartjes te schrijven.
Heeft iemand enig idee hoe we mijn broer zouden te pakken kunnen krijgen of wat dan ook?
Ze werken in IJsland blijkbaar niet met sis-kaarten ofzo, moest iemand van jullie dat willen voorstellen...
|
15/08/11 16:07
|
bigpinkbow
|
En hij heeft geen gegevens achtergelaten van zijn slaapplaats(en)? Ook niet erg slim, tenzij hij gaat kamperen
|
15/08/11 16:10
|
analekanale
|
Hij heeft geen gegevens achtergelaten nee .. Ik dacht wel da ze daar op een camping zoude gaan liggen..
Volgens mij heeft hij geen gegevens achtergelaten omdat hij altijd zoiets heeft van: Ma, laat mij gerust, ik trek mijne plan wel.
Wa ook wel terecht is. Maar toch hij is nu 5 dagen weg en da's toch raar ze, zelfs voor hem.
|
15/08/11 16:11
|
FreeHug
|
Belgische ambassade in Ijsland contacteren, vragen of hij verblijfsgegevens heeft achtergelaten. Bellen naar het buitenland kent altijd wel problemen, dus dat lijkt mij geen reden tot paniek te zijn.
Op zich zou ik mij ook geen zorgen maken. Ijsland staat bekend als een redelijk criminaliteitsloos eiland. Voor hetzelfde geld ligt hij gewoon ergens straalbezopen in een hotel zijn roes uit te slapen of heeft hij een ijslandse schone ontmoet en zit hij daar al enkele dagen de local cuisine te proberen.
|
15/08/11 16:12
|
LyNNekeeuuh
|
Wrs slechte verbinding, of iets mis met het netwerk? Ik zou gewoon wachten tot 28 augustus Als er ECHT iets mis zou zijn, had iemand via zijn pas ofzo al lang de familie proberen te bereiken...
Het lijkt me redelijk CSI-achtig om de politie of dergelijke op hen af te sturen Maar ik hoop dat alles goed is met uw broer!
|
15/08/11 16:12
|
analekanale
|
Alles wa jullie zeggen heb ik ook al bedacht. Het probleem is gewoon da ik da ons ma nie kan vertellen want die gelooft da niet. Strontvervelend maar het is nie anders. Erger nog; als ik over mijn broer begin, snauwt ze mij half af.
|
15/08/11 16:13
|
Sober
|
Misschien is er, waar zij zitten, geen goeie ontvangst.
In IJsland werkt je GSM prima. Helaas enkel in gebieden waar mensen wonen. In de praktijk dus totaal geen ontvangst in de binnenlanden. Dat begint dus al 10-20 km vanaf de ringweg. Dat is voor degene die van de geijkte grotere binnenwegen afwijkt een groot probleem.
-> dat vind ik op een website toch.
|
15/08/11 16:14
|
analekanale
|
Hmm... Ja ik durf nie zeggen waar ze juist zitten. Ik heb van hem begrepen da ze eerst 3 dagen gingen "rondtrekken" en da ze pas vanaf daarna op een vaste plek zoude slapen en van daaruit vanalles zouden gaan doen/bezichtigen. Meer weet ik er ook nie van.
|
15/08/11 16:15
|
pijlbord
|
Uw moeder moet een beetje chillen. Zoveel jaar terug hadden ze ook geen internet en gsm om iets te laten weten. De kans dat alles goed gaat is onnoemelijk veel groter dan dat er iets aan de hand is.
|
15/08/11 16:18
|
Sober
|
Wel, dan zijn de 3 dagen rondtrekken rond deze tijd ook terug gedaan 't Is heel vervelend dat je moeder zo denkt, maar ik snap het ook wel. Maar de kans is wel 'groot' (beeld ik mij in) dat hij dan vanavond terug in the middle of somewhere zal zijn, waar hij wel kan bellen/sms'en. Nog effe uw mama onder controle houden
|
15/08/11 16:18
|
FreeHug
|
Ik zou uw moeder extra de kast opjagen met verhalen over vreemde verdwijningen in Ijsland sinds de jaren 60.
|
15/08/11 16:27
|
MrsLindeee
|
Mijn zus is deze vakantie naar Oostenrijk geweest.
Oke, dat was met school en maar 1week en ze is maar 14jaar... Maar ze had ook beloofd om sms'en te sturen of het daar allemaal goed was, maar we hebben niets gekregen. De eerste 3dagen is dat nog te snappen, te druk fso.. Maar na een tijdje begon mijn mama haar ook ongerust te maken; haar smsen kwamen niet aan bij mijn zus, we konden haar ook niet bellen, de school had alleen thuisnummers van de meegaande leerkrachten gegeven (best wel dom mja).
Toen ze terug thuis was kwam bleek dat ze als enigste geen bereik had, vorige week zijn we naar nederland op reis geweest en daar kon ze haar gsm ook effectief niet op een nederlands netwerk aansluiten..
Mss is er ook zo iets aan de hand met u broer?
|
15/08/11 16:28
|
SeksEnLiefde
|
Ik heb gehoord over Japanse gezelschapsdames die kokend water spuwen in IJsland.
|
15/08/11 16:32
|
pijlbord
|
Mijn zus is deze vakantie naar Oostenrijk geweest.
Oke, dat was met school en maar 1week en ze is maar 14jaar... Maar ze had ook beloofd om sms'en te sturen of het daar allemaal goed was, maar we hebben niets gekregen. De eerste 3dagen is dat nog te snappen, te druk fso.. Maar na een tijdje begon mijn mama haar ook ongerust te maken;
En uw ma denkt echt dat uw zus daar op haar schoolreisje een dodelijk ongeval gaat hebben en dat de school het gaat nalaten om haar familie te waarschuwen?
Nog maar eens bewezen dat moeders niet altijd even slim zijn als ze zich zorgen maken om hun kroost
|
15/08/11 16:38
|
passievrucht
|
Vervelende situatie, maar ik denk idd dat uw mama zich niet te veel zorgen moet maken...
Wrs heeft hij idd geen bereik (dus kan hij jullie zelf niks sturen).
Of hij ligt idd ergens bij een IJslandse schone (mijn nonkel is zo ooit in zijn jonge wilde jaren met de toenmalige Miss IJsland op zwier geweest toen hij daar op reis was )
Ik denk ook niet dat IJsland zo 'gevaarlijk' is momenteel: alé, in de winter (enorm koud, rap donker) is de kans groter dat je verdwaalt of verzwakt, maar nu is't zomer
|
15/08/11 16:49
|
MetalGirl
|
Eum ik contacteer mijn ouders nooit als ik op reis ben. En ik ga altijd alleen en ik laat nooit een adres achter van waar ik ben. Het enige wat mijn vader vroeger deed was mij de nummer van zijn reisbijstandsverzekering mee geven. Mijn gsm staat doorgaans ook uit als ik op reis ben.
In Ijsland is het ook niet zo raar dat ge geen ontvangst hebt he. Als die nu echt ergens hele hoge bergrotsen met sneeuw is gaan beklimmen, dan zou ik mij zorgen maken.....
Maar kom die is ocharme 5 daagjes op reis met zijn vrienden, laat die is gerust
|
15/08/11 16:58
|
MetalGirl
|
O ja de kans is groot dat als hij effectief ergens dood gevonden was of in een ziekenhuis lag, dat je dan al wel iets gehoord had.
|
15/08/11 16:59
|
findus
|
mijn papa en mijn broer zijn in het begin van deze zomer ook een trektocht gaan maken en we hebben daar ook dagen niks van gehoord omdat ze een ontvangst hadden
|
15/08/11 17:15
|
| |
|