Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
24/05/12 22:09
Online: 164
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

Seks en Relaties «    ( 1 / 7 )    »
Leeftijdsverschil

SillyDreamer

Hey,
Een paar weken geleden heb ik een jongen leren kennen (22 jaar).
Ikzelf ben 17. Het klikte van in het begin goed en ik heb het gevoel dat de gevoelens wederzijds zijn. Persoonlijk heb ik geen probleem met het leeftijdsverschil want met jongens van mijn leeftijd of 1 (of 2) jaar ouder kan ik niet zo goed opschieten , laat staan als ze jonger zijn dan mezelf.
Met iets oudere gasten lukt dat wel.

Ergens heb ik het gevoel dat het hem wel tegenhoudt, niet omdat ik me kinderachtig gedraag maar wel omdat dat cijfer daar staat. En omdat hij nu zijn laatste jaar hoger doet en ik mijn laatste middelbaar. Hij moet nadien werken en dan begin ik pas aan mijn hoger.. We gaan elkaar niet zoveel meer zien enzo daardoor..

Nuja als ik vergelijk mijn ouders , tantes en nonkels verschillen ook allemaal +-5 jaar met elkaar..
Dus een echt probleem is dat niet..

Zouden jullie dit zelf een probleem vinden en waarom dan ?

Thx!
07/08/11 12:32
destroycreateagitate

das ni zoveel, niks van aantrekke, gwn gaan
07/08/11 12:40
Lauwie

Ik zou het geen probleem vinden moest mijn vriend nog studeren en ik werken.. Als hij je graag ziet dan maakt dat leeftijdsverschil totaal niets uit.
07/08/11 12:41
FreeHug

Goh. Mijn ex was 4 jaar jonger dan mij. Toen we pas samen waren, was zij 19 (going on 20) en ik 24. Nooit echt als een probleem ervaren. Maarja, het is natuurlijk anders als ge in 2 verschillende levensfases zit he.

Op zich is zo'n leeftijdsverschil geen probleem he. Zolang jullie mentaal maar op ongeveer hetzelfde niveau zitten. Anders gaat er iemand zich op den duur beginnen te frustreren aan de andere.
07/08/11 12:45
elektroKardiogramn

Ik studeer ook nog, mijn vriend (3 jaar ouder) gaat sinds dit jaar ook al gaan werken en dat lukt perfect hoor.
Kwestie ook van tijd willen vrijmaken hé voor elkaar ^^
En 5 jaar, dat valt al bij al toch wel mee?
Go for it!^^
07/08/11 12:45
MevrouwZonderLeven

Zo groot vind ik het leeftijdsverschil niet. Als jullie op dezelfde golflengte zitten, weten wat jullie willen in het leven en elkaar respecteren met de keuzes die jullie maken (jij studeren, hij werken), zie ik geen probleem. Geef het een kans ;)
07/08/11 12:46
EternalScream

In uw geval vind ik het wel ok, maar iemand van 16 met iemand van 24 vind ik al een pak erger bv.

En dan altijd die onnozele mensen die zeggen jama jama ik ken iemand van 40 met iemand van 32.

Op jongere leeftijd is een groot leeftijdsverschil veel significanter dan op oudere leeftijd.
07/08/11 12:48
OforsakenO

is op zich geen probleem vind ik ... Maar bedenk je dat hoe jonger je bent, hoe meer dat leeftijdsverschil opvalt. Maw, neem nu dat jullie allebei 3 jaar ouder zouden zijn, het minder zou opvallen.

Zelf heb ik er geen probleem mee, ik ben 21 jaar en mijn vriend is 29 jaar, en dat werkt.
07/08/11 12:50
Vederlicht

Er zijn inderdaad meerdere koppels waarbij er een leeftijdsverschil is. Afhankelijk van in welke 'periode van uw leven' ge zit gaat dat verschil al dan niet meer opvallen.

Bij jullie zal't nu wel opvallen. Hij is hogeschoolstudent (zit op kot?), kan hierdoor vaker uitgaan tijdens de week, gaat sneller beginnen werken, ... Maar of het een probleem is? Ge bent u duidelijk zelf al bewust van de verschillen, dus 'k zou zeggen praat er samen over en beslis dan in hoeverre ge ze laat meespelen.
07/08/11 12:51
Fernando

Ik heb een ex gehad die 8 jaar ouder was, ik zat toen nog in't middelbaar en hij werkte al. Dat maakte niet eens zoveel uit, het enige dat er wel bij kwam kijken was dat hij veel serieuzer was als ik toen, praten over samenwonen en dergelijke, op den duur was dat wel hetgene dat het deed mislukken, niet de leeftijd op zich of het feit dat hij al aant werk was.
En zo groot is dat leeftijdsverschil inderdaad niet bij jullie, ge moet gewoon uitmaken of ge denkt dat ge op dezelfde manier over die relatie denkt, hetzelfde uit die relatie wilt halen. Snapt ge? Da's belangrijker dan leeftijd of werk/schoolgaan.
07/08/11 12:52
zwanstnanihe

'maar wel omdat dat cijfer daar staat'

what a load of bollocks. Ofwel gedraagt gij u wél te kinderachtig, wat ik mij wel kan voorstellen, sorry daarvoor, maar ik baseer mij op een aantal dingen. Ofwel is die dude ne wanker.

Wat het ook is, 't valt op te lossen hé
07/08/11 12:52
Wat

Mijn beste vriendin was samen met een kerel da ook begon te werken. EN omda Gis opt unief zat, begon de wantrouwen blablabla omda ze soms eens uitging en Bob moest werken. Int begin is da allemaal leuk en voelde u onoverwinnelijk, maar da gaat na een tijdje opspelen. Want hij wilt dan samenwonen, iets beginnen.. En gij gaat da nog ni kunnen. En dan begint de onbegrip, de gezever...

Mja, Bob was ook wel douche, dus :D

Mja :) Das nauurlijk te zien hoe ge zelf zijt, wa voor job uw vriend gaat doen (Bob is iets in de IT begonnen, en had ook gwn amper tijd)

Ikzelf was samen met iemand die 24 was toenek nog 19. (heeft 4jaar geduurd) En da ging perfect. :) Allé, tot opt einde, toenek volgens hem teveel uitging en geen rek hield met hem, omda hij nmoest 'werken' (lees cheaten). Dus kzegget, hangt dervan af hoe ge zelf beiden zijt. :)
07/08/11 12:54
Ki

allemaal geen probleem dat leeftijdsverschil..
07/08/11 12:55
dfsifkmljkfg

Ik dacht stiekem hetzelfde als zwanstnanihe.
07/08/11 13:01
SillyDreamer

Quote door zwanstnanihe
'maar wel omdat dat cijfer daar staat'

what a load of bollocks. Ofwel gedraagt gij u wél te kinderachtig, wat ik mij wel kan voorstellen, sorry daarvoor, maar ik baseer mij op een aantal dingen. Ofwel is die dude ne wanker.

Wat het ook is, 't valt op te lossen hé

Ghohh ja , ik kan wel begrijpen dat je denkt : 'een 17 jarige is kinderachtig'..
Nuja hij heeft zelf in het begin gezegd dat hij mij ouder schatte dan ik in werkelijk ben (innerlijk en uiterlijk ook een beetje).. Ik krijg dat wel vaker te horen en ik voel dat ook aan...
Dus echt extreem kinderachtig ga ik me nu niet gaan gedragen , daar ik er zelf een hekel aan heb dat mensen van mijn leeftijd zich zo kinderachtig gaan gedragen.. Maar soit ik begrijp wel dat je dat denkt :)
07/08/11 13:07
MetalGirl

mja ik heb ook geen probleem met een jongen die jonger is als mij. maar ik zou het er enorm moeilijk met hebben om een relatie te beginnen met iemand die nog studeert en op kot zit en nog op de kosten van papa en mama leeft.

ik heb zelf op mijn 19 samen gewoond met iemand die een pak ouder was. Dat is misgelopen door 100 andere redenen.Maar de leeftijd is eigenlijk nooit een punt geweest.

5 jaar is geen onoverkomelijk verschil. maar ik ken genoeg koppels die uit elkaar gegaan zijn toen 1 begon te werken en de ander zat feest te vieren met de studentenclub. maar een relatie kan om meerdere redenen mislukken. als ge echt tot over uw oren verliefd zijt dan luistert ge niet naar uw verstand. probeer het gewoon en als het niet lukt tja.....dan zijt ge nog jong genoeg en hebt ge tijd zat om iemand anders te zoeken.
07/08/11 13:09
californiagirls

Toen ik 16 was had ik een vriend die 25 werd. Da ging gewoon écht ni, da was echt een 'generatiekloof'. Plus, ik was echt een puber toen nog en hij volwassen en ging werken etc. Het gaat om hoe GIJ u er bij voelt (en hij natuurlijk)! 17 en 22 gaat zeker, vind ik dan toch?
07/08/11 13:11
missmonster

5 jaar? ik vind dat echt een normaal verschil.. hangt er natuurlijk ook vanaf want 13 en 18 jaar.. dat vind ik dan weer niet kunnen.
ik vind pas vanaf 12 jaar verschil dat het echt iets is om over na te denken..
Misschien ben ik daar gewoon een beetje raar in :D

(Heb het hier natuurlijk wel over volwassenen, niet over kindjes van 15 met een relatie van 10 jaar verschil)
07/08/11 13:16
MissNemo

Goh, het hangt van situatie tot situatie af, maar als ge een beetje volwassen in uw kopke zijt is dat heel goed te doen hoor.
Ik heb ook in een lange relatie gezeten met iemand die 5j ouder was en daar nooit last van gehad. Integendeel.
07/08/11 13:16
Followmehome

Ik was 17 en mijn lief was 23 (?). Dat ging écht niet maar ik was dan ook wel vrij onvolwassen mihi :) Het is maar gewoon hoe je je gedraagt.
07/08/11 13:17
«    ( 1 / 7 )    »

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.027511 seconden.