Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
24/05/12 22:08
Online: 159
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

Aankondigingen «    ( 1 / 5 )    »
Nieuwe regel ivm vlaamse krantenartikels op Noxa.net

texke

Een goeie avond allen.
Deze ochtend heb ik een klacht ontvangen van Reprocopy ivm het publiceren (aka copy/pasten) van vlaamse krantenartikels op de site, zoals meestal gebeurt in het onderdeel actualiteit.
Vandaar dat er 2 nieuwe dingetjes zijn:

1: een nieuwe regel. Als je een krantenartikel wil posten MOET je je houden aan onderstaande voorwaarden:
- Je mag de titel gebruiken en MAXIMAAL 150 tekens van het artikel;
- Geen foto's posten, maar dit is sowieso niet mogelijk, maar toch even vermelden. Linken naar foto's mag uiteraard wel, mits vermelding van de sitenaam (bvb hln.be);
- Er moet een link naar het artikel bij, en de link MOET de naam van de website in kwestie zijn (bvb hln.be).

2: Een nieuw knoppeke onderaan elke pagina op de site "Inbreuk op copyright op deze pagina rapporteren":
Hiervan mag je gebruik maken als je waar dan ook op de site (forum, nieuwsberichten, gastenboeken, etc etc) een krantenartikel tegenkomt die niet aan bovenstaande voorwaarden voldoet. Als ze wel voldoen mogen ze blijven staan uiteraard.
Je mag gerust zijn dat diegene die hiervan misbruik maken het zullen voelen op Noxa-vlak, want daar heb ik geen geduld voor op dit moment.
Momenteel zullen alle wijzigingen nog door 1 of 2 personen gebeuren, de mods zullen zo snel mogelijk ook de middelen krijgen om bvb forumposts aan te passen.
Voor mijn part wil ik gerust zelfs 1 of andere beloning geven aan de mensen die zich hiermee bezighouden en afkomen met genuine meldingen, maja, ik heb de luxe niet meer om met vips te gooien aangezien die niet meer bestaan, ik zal er nog over nadenken of ik zie wel of er hier voorstellen komen :p

Meer info over wat specifiek wel en niet mag kan je vinden op http://www.reprocopy.be/index.php?id=19

Als we allemaal een steentje bijdragen en ons beste beentje voor zetten en al die zever, komt het wel in orde. Alvast merci aan diegenen die ooit een goede melding doen :)

14 augustus update
Vanaf nu is de tag [ krant]adres van het artikel[ -]Heel het artikel [ /krant] beschikbaar (net zoals URL), zonder de spaties uiteraard.
Om een voorbeeld te geven, hieronder heb ik een hele copy/paste gezet van dit artikel:

Het moet dé foto van de Londense rellen zijn: een vrouw springt angstig uit het raam terwijl alles rondom haar afbrandt. Voor het eerst vertelt slacht...
Lees verder op hln.be

Alles wordt verkort naar 150 tekens en de url komt er automatisch onder. De naam van de sites worden nog wel toegevoegd of gefixed.
04/08/11 00:11
EternalScream

ook geen link naar foto's?
04/08/11 00:47
texke

Links mogen, zolang de naam van de site erbij staat (voor krantensites eh)
04/08/11 00:48
FrontBlunt

Dear god, komen ze zelfs hier al zagen?
04/08/11 00:50
texke

Yessum
04/08/11 00:51
zwanstnanihe

deeplinken mag
04/08/11 00:53
Ypsilon

Ze hebben eerst google een proces aangedaan vanwege hun nieuwssite, en pas nadat ze dat hadden gewonnen durfden ze ook noxa aan te pakken. Ik zou hier graag willen linken naar die artikels over dat proces tegen google, maar ik durf niet goed.
04/08/11 00:54
candyman

Binnen dit en 5 jaar mag mondelinge doorgave van nieuws niet meer boven de 150 karakters, let op mijn woorden.
(of: in welke tijd leven die mannen van de kranten, dingen online zetten, maar eigen regels hebben ivm hyperlinks... just wow)
04/08/11 00:55
pijlbord

Klacht ontvangen als in 'kunt ge daar aub mee ophouden' of klacht ontvangen alla 'we doen u een proces aan, goeie dag nog' ?
04/08/11 00:58
MetalGirl

Quote door candyman
Binnen dit en 5 jaar mag mondelinge doorgave van nieuws niet meer boven de 150 karakters, let op mijn woorden.
(of: in welke tijd leven die mannen van de kranten, dingen online zetten, maar eigen regels hebben ivm hyperlinks... just wow)

krantenartikels die dan nog is geschreven worden door random mensen. want tegenwoordig is iedereen journalist
04/08/11 01:01
texke

Quote door pijlbord
Klacht ontvangen als in 'kunt ge daar aub mee ophouden' of klacht ontvangen alla 'we doen u een proces aan, goeie dag nog' ?

Klacht als in: doe alles weg (trimmen naar 150 chars en links aanpassen) binnen 10 werkdagen of minnelijke schikking.
04/08/11 01:03
pijlbord

Holy crap wat een zeikers. Zijt ge niet beter van alles te verwijderen in het forum van actualiteit? Als ge u daarmee moet bezighouden. En dat moet ook aangepast worden in eventuele nieuwsposten, gb'en? Ik kan begrijpen dat ge goed pissig zijt amai.
04/08/11 01:05
Ypsilon

Quote door pijlbord
Holy crap wat een zeikers. Zijt ge niet beter van alles te verwijderen in het forum van actualiteit? Als ge u daarmee moet bezighouden. En dat moet ook aangepast worden in eventuele nieuwsposten, gb'en? Ik kan begrijpen dat ge goed pissig zijt amai.

én in quotes van die forumposts :p ik zeg het maar al, voor we ook die vergeten na te kijken bij de gemelde topics
04/08/11 01:07
Morthagg

... Are you kidding me? Holy crap. We doen toch niet alsof we die artikels zelf geschreven hebben en bij het overgrote deel van de artikels staat er wel iets als "Bron: HLN" of weet ik veel. En geen foto's posten.. Dit is het internet. Denken ze nu echt dat de prentjes die die gebruiken in online artikels alleen tot die artikels beperkt blijven? In de tijd dat je een afbeelding kan kopiëren met een rechtermuisklik?
Gaan we dan ook de lettertjes in het gekopieerd artikel tellen? :D Allee.
Ik snap het ook niet goed.. Willen die dat alle gekopieerde artikels op heel Noxa aangepast worden op twee weken? Echt?

Dat is jouw schuld natuurlijk niet he texke, ik wou maar even mijn onbegrip tonen. We zullen wel zien dat het nageleefd wordt zeker.
04/08/11 01:13
candyman

@MetalGirl zeker als je de kwaliteit eens goed bekijkt... ze smijten alles toch maar op hun site, "journalisten"... ze kijken zelfs geen bronnen meer na. Professionele bloggers zijn het.
Schrijven kunnen ze ook al niet meer, en het doet mij pijn te zien dat iemand die "voor zijn werk" moet schrijven het slechter doet dan mij.

Zo kwam er gisteren nog op de BBC (en via verschillende andere kanalen) hoe gebruikers van Internet Explorer dommer en agressiever zijn.
Bleek een hoax na even snel google te raadplegen. Maar dat hadden de journalisten dus zelfs niet gedaan, voor ze het de wereld in gingen sturen.
Die krijgen dat binnen poef direct op de website, op de TV en in de krant...
Eén dag later dan "update" op het artikel en vermelden dat het een hoax was.

Dan achteraf klagen over hoe je de link(!!!) naar hun artikel opmaakt(verplichte volledige vermelding van hun naam) en hoeveel karakters je mag gebruiken uit "hun" (voor zover je nieuws kan bezitten) content...
Ze zijn daar duidelijk goed bezig... de komende tijd zal ik geen krant aanschaffen. 't was toch al meer zever en reclame dan écht nieuws.

04/08/11 01:15
texke

Er zijn zoveel opties
- Gewoon alle topics handmatig overlopen, eventueel volk in dienst nemen ervoor zodat we niet met 5 man elke topic 5 keer opnieuw checken
- Alle topics onzichtbaar maken en beginnen overlopen en langzaamaan terug zichtbaar maken
- Topics deleten en zo 10 jaar content gewoon wegsmijten
- Hopen op genoeg rapporteringen van jullie
- etc

Ik heb alvast laten weten aan reprocopy dat alles handmatig gebeurt en dat ik reken op hun begrip. Want zelfs met 5 man die er aan werkt kan je dat niet volbrengen in 10 werkdagen...
04/08/11 01:15
MetalGirl

kunnen die niet gewoon zeggen 'vanaf nu'
04/08/11 01:16
texke

Quote door Morthagg

Gaan we dan ook de lettertjes in het gekopieerd artikel tellen? :D Allee.
Ik snap het ook niet goed.. Willen die dat alle gekopieerde artikels op heel Noxa aangepast worden op twee weken? Echt?

Voor diegene die er al staan zal ik wel een scriptje gooien die automatisch die letterkes telt zodat we rap posts kunnen aanpassen.
En ja, die verwachten dat :p
04/08/11 01:20
MetalGirl

verwijder dan gewoon heel het onderdeel 'actualiteit' daar zijn sowieso alleen de laatste topic's boeiend. en dan moet ge al een pak minder na kijken?
04/08/11 01:23
nimmegeers

Goed. Het is tijd om ... eraan te beginnen! Een bezigheid voor de volgende dagen! :p
04/08/11 01:25
«    ( 1 / 5 )    »

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.034281 seconden.