| |
|
Blanche
|
Dag noxa,
Zoals wel meer mensen ga ik dit jaar op kot en dat betekent dus ook koken voor mezelf.
Ik weeet dat ik niet altijd de tijd en moeite zal willen doen om een uitgebreide maaltijd klaar te maken uit de kookboeken of heel het jaar door pasta, eieren en cakes te maken. En het is ook niet de bedoeling dat ik continu dingen ga afhalen of kant-en-klaar maaltijden ga verorberen. Vandaar mijn vraag;
Hebben jullie een aantal simpele gerechten die snel zijn klaar te maken? (zowel hoofgerecht als dessert als versnapperingen,..)
(Daarnaast zijn algemene tips voor op kot ook altijd welkom, dingen die het kotleven aangenamen/gemakkelijker maken, etc)
|
21/07/11 19:01
|
improperburial
|
kip, met knorr saus en pasta/rijst
scampi's met boursin cuisine saus en pasta
ik doe eigenlijk amper moeite om vlees/vis te maken op kot omdat dat "zoveel" werk is. creatief wezen met pasta
|
21/07/11 19:08
|
JuicyLove
|
eten op school! en op kot cornflakes, spaghetti (saus van de mama meepakken ), vidé (ook van de mama natuurlijk), ... soms 'wok' ik ook is, dan koop ik van die wokgroenten in een pakske en een stukske kip en rijst en currysaus, kvind da echt superlekker pannekoeken met pannekoekenmix eet ik ook vaak, da zijn wel zo van die vettige en slappe pannekoeken vind ik, ma nog redelijk eetbaar!
|
21/07/11 19:09
|
improperburial
|
wokken doe ik ook vaak op mijn kot. je kan voorgesneden groentjes kopen in de winkel, daar wat gemarineerde kip en noodles bij en je bent klaar.
wat ik ook altijd doe is veel te veel maken, zodat'k er de dagen nadien nog van kan eten zonder moeite te doen
|
21/07/11 19:10
|
findus
|
ik maak vaak champignonnen, dit gewoon in een pan met andere groentjes of met appel en fetakaas.
ook snel klaar is witloof of venkel
witloof gewoon stoven en er een beetje kaas bij doen ofzo en venkel is gewoon doorsnijden, kaas of olie op doen en een paar minuten in een potje in de microgolf. er zijn alleen niet zoveel mensen die dat eten
couscous is ook super snel klaar, maar de saus neem ik wel van thuis mee
ik maak meestal enkel pasta als het niet enkel voor mezelf is
|
21/07/11 19:19
|
Bulgur
|
bonen in tomatensaus
beste ooit
en zo goedkoop
|
21/07/11 19:20
|
JuicyLove
|
oh en appelschijfkes in de pan en dan tussen de boterham met suiker op, zaaaaaalig en echt geen werk
|
21/07/11 19:34
|
jesss
|
afspreken met iemand of met enkele andere studenten om één keer in de week samen te eten en dan om beurt te koken. Dan mag het al wat meer werk zijn vind ik
|
21/07/11 19:37
|
Sstig
|
tomaat + courgette + wortel + ajuin + kip + zachte currysaus + tagliatelli.
YUMYUM (en supereasy)
|
21/07/11 19:51
|
xxNatje
|
pasta met kaas en ham. heel simpel en heel snel gereed!
of spaghetti bolognaise uit potten.
anders zoals al gezged: wokken. kleinere brokken vlees zijn sneller gereed.
|
21/07/11 20:15
|
findus
|
idd alma!
of nog: pasta met boontjes en gerookte zalm, met hier dan room en parmazaanse kaas bij. echt super lekker en snel klaar
|
21/07/11 20:23
|
MissNemo
|
1) Tortilla's. Gewoon een pakje pannenkoekjes kopen, vlees en groenten naar keuze in de pan zwieren (ik neem meestal gemengd gehakt, tomatenblokjes, paprika, courgette en ajuin), beetje bijkruiden et voila.
2) nasi goreng uit de aldi. Simpeler kan niet, superlekker, niet al te ongezond en spotgoedkoop.
3) witloofrolletjes/pastaschotels uit de aldi. Zie 2 voor argumenten.
|
21/07/11 20:55
|
Fruity
|
puree met vis & prei in witte saus!
|
21/07/11 21:07
|
LostInConfusion
|
Zelf pizzabroodjes maken ^^. (met homemade spaghettisaus van de papa uit de diepvries )
Macaroni met kaas en ham (moet ge wel kaassaus leren maken, ma da kunt ge op 5min)
Pitta of tortilla's met groentjes en gehakt/pitavlees
Tagliatelli met kip en tomatensaus
Kip met rijst en curry
Eigenlijk eten wij op kot alles wat wij thuis ook eten :' ).
Oplossing omdat ge geen patatten wilt schillen en koken: rosti's in de oven!
(of gewoon diepvries patattenschijfjes of blokjes bakken in de pan (wel goed kruiden))
|
21/07/11 21:16
|
FreeHug
|
Vrienden uitnodigen om samen te koken/eten/opruimen/afwassen. Dan kunt ge uw mad culinary skills tonen en zijt ge gemotiveerd om iets deftigs te eten.
Maar maak uzelf niks wijs. De eerste weken leeft ge wrs in ne constante sugar rush.
|
21/07/11 21:16
|
Iphigenia
|
couscous + groenten + yoghurtdressing + zalm
|
21/07/11 21:45
|
GetYourFreakOn
|
kzal k ik voor u kome koke meiske die boecht van de alma zou ik echt wel afblijven eerlijk gezegd
|
21/07/11 22:14
|
Aemilia
|
Pasta met gebakken spekskes, stukjes appel, blokjes kaas, een blikje erwten, mais, een ei in schijfjes en een kwak mayo. Heel lekker, kunt ge makkelijk in een grotere hoeveelheid maken en twee keer van eten.
Geroosterd brood met schifjes mozarrella en tomaat ertussen, en Italiaanse of provençaalse kruiden erbij. Of als croque, dat de kaas een beetje smelt.
Gezond tussendoortje: kippenwit met wat Boursin tussengesmeerd. Of hesp met kaas. Of een schijfje mozarella met daarop een schifje tomaat en dan een tiental minuten in de oven.
Van die kant en klare spaghettisaus, een pak gehakt en spaghetti. Easy enough, en daar kan je ook twee keer van eten.
Een notenmix kopen, in een kom zwieren, kruiden naar eigen goesting erbij, niet te weinig zout, wat op kamertemperatuur boter ertussen mengen en een halfuurtje in de oven. Een ietwat gezonde snack (in vergelijking met chips of zo).
Brownie in de microgolf, dat recept staat hier ergens. Vind ik nog lekker en 't is heel snel klaar.
|
21/07/11 22:29
|
| |
|