Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
24/05/12 22:04
Online: 166
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

Culinair «    ( 3 / 3 )    »
simpele gerechten op kot

analekanale

Gewoon thuis tegen u mama zeggen da ze van alles wa ze klaarmaakt, wa dingen extra maakt zoda gij die kunt invriezen en dan zo kunt ontdooien op kot. Simpelste van t simpelste.
08/08/11 13:07
Carabel

Zo leer je wel niet koken :p
08/08/11 19:03
Wakkie

Zolang ge maar blijft variëren.
09/08/11 22:10
analekanale

Quote door Carabel
Zo leer je wel niet koken :p

/care. Het ging toch over zo snel mogelijk iets binnen hebben, dacht ik?
10/08/11 15:15
Wakkie

Neen, over simpele, snel bereidbare gerechten.
10/08/11 16:31
Bulgur

ik word altijd een beetje triestig van mensen die niks zelf kunnen maken
16/08/11 17:51
NonkelSneeuwbal

gewoon wokken :) ge kapt alles in 1 pot en 't gaat nog rap ook :)
17/08/11 21:36
paljaske

Wok all the way, simpel en snel.
19/08/11 02:47
Ayel

Wokken, maar doe daar een Knorr of Maggi kruidennootje in. 1 nootje voor 2 personen. Anders is ne wok echt nie lekker :D .

Ik maak soms spaghetti carbonara. Fancy, maar gemakkelijk :) . Voor 1 persoon :
- gewoon pasta koken zoals anders en in een pan spekjes bakken
- voor de saus : 1 heel ei en nog 1 eierdooier, klein beetje melk (een scheutje) en parmezankaas (naar eigen lusten) in een ander potje mengen.
Echte carbonara wordt met lichtelijk andere ingrediënten klaar gemaakt (minder ingrediënten eigenlijk... zonder melk bijvoorbeeld.. maar dat moet ge zowat zelf uitproberen).

Als de spaghetti klaar is, samen in de pan met de spekjes doen! En dan de saus erbij gieten maar blijven roeren.. uw ei mag niet stollen ;) . Olijfolie bijgieten et voila :) . Enige moeilijke is zorgen dat de saus niet stolt... Maar een half minuutje ofzo mee in de pan.. en blijven roeren!!!

Ook nog : spaghetti met spinazie en zalm in witte saus.

- spaghetti koken, spinazie in een pan.
- saus en stukjes gerookte zalm bij in de pan kieperen tot het warm is. Kruiden zoals ge zelf wilt (ik gebruik geen zout, zalm is zout genoeg. Ik heb een potje Italiaanse kruiden en dat gebruik ik bijna voor alles).

Pasta erbij doen et voila :) .

Een koude pasta is ook altijd gemakkelijk :
- pesto, kerstomaatjes, pasta
- kip, mayonaise, erwtjes

Ge kunt ook altijd wat experimenteren met gehakt :D . Meng vanalles door het gehakt (kaas, uitjes, paprika,...) en maak daar balletjes van.. heerlijk :) .

Valt het op dat ik geen patatten lust?

En ohja : een croque machine kopen! Daar kunt ge ook vanalles mee doen. Topper : gerookte zalm met mozarella en ipv ketchup pesto nemen als dipsaus :)
19/08/11 20:27
paljaske

wok ni lekker? dan wordt het tijd dat je leerd koken! :p
19/08/11 23:04
Bulgur

wow gast, wat een taalfout

anyway, ik ben de laatste tijd vooral fan van pasta
cheap en snel
ik heb mijn periodes
22/08/11 01:49
Vierge

Pasta idd, met boursin cuisin is een sausje erbij ook supersnel gemaakt! Da's mijn truc als ik snel moet zijn en toch iets lekkers en redelijk vers wil eten (veel groentjes erbij dan, die koop je evt zelfs voorgesneden in de winkel)

of

aardappelen in de microgolf, met groentjes erbij en een visfilet ofzo.
Mmmm! Saus ook gemakkelijk gemaakt met magere melk, bindmiddel en mosterd en wat kruiden.

23/08/11 19:15
Wakkie

Quote door Ayel
Wokken, maar doe daar een Knorr of Maggi kruidennootje in. 1 nootje voor 2 personen. Anders is ne wok echt nie lekker :D .

Ik maak soms spaghetti carbonara. Fancy, maar gemakkelijk :) . Voor 1 persoon :
- gewoon pasta koken zoals anders en in een pan spekjes bakken
- voor de saus : 1 heel ei en nog 1 eierdooier, klein beetje melk (een scheutje) en parmezankaas (naar eigen lusten) in een ander potje mengen.
Echte carbonara wordt met lichtelijk andere ingrediënten klaar gemaakt (minder ingrediënten eigenlijk... zonder melk bijvoorbeeld.. maar dat moet ge zowat zelf uitproberen).

Als de spaghetti klaar is, samen in de pan met de spekjes doen! En dan de saus erbij gieten maar blijven roeren.. uw ei mag niet stollen ;) . Olijfolie bijgieten et voila :) . Enige moeilijke is zorgen dat de saus niet stolt... Maar een half minuutje ofzo mee in de pan.. en blijven roeren!!!

Als ge nu uw saus eens niet bij de spekjes gooit, wat eigenlijk de bedoeling is, hebt ge da stolprobleem niet ? :)
12/09/11 20:47
Ayel

Ge moet die toch warm krijgen?
13/09/11 17:58
«    ( 3 / 3 )    »

Reageer

Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.020742 seconden.