Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
24/05/12 21:56
Online: 177
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

Internet «    ( 1 / 2 )    »
Telenet trekt ten strijde tegen torrents

Asrael

Telenet zou op het torrent verkeer van hun gebruikers traffic shaping toepassen waardoor ze tragere snelheden zouden behalen als ze torrents downloaden. Via tweakers.net weten we dat Telenet nog niet gereageerd heeft op deze aantijgingen. Bij tweakers.net op het forum waren al reeds vele telenet gebruikers hierover komen en klagen en ook op tik.be, waar de problemen als in mei zouden begonnen zijn..

Het is deze laatste die de problemen in kaart heeft gebracht een gaat aankaarten bij telenet. Dit zijn de problemen die ze aankaarten:

De snelheid wordt gelimiteerd tot een vaste snelheid per toepassing (bv. Usenet/torrent)
torrents te samen aan max 200 kb/s, vanaf 22u 500 kb/s
De problemen zijn niet te wijten aan de uploadsnelheid van de uploader
versleuteld torrent verkeer wordt niet herkend door telenet
De problemen doen zich niet voor bij andere operatoren, en zijn dus enkel beperkt tot Telenet
Andere services, zoals downloaden via HTTP, doen het de hele tijd nog aan de volle beloofde snelheid

Hierover zijn ze van mening dat enerzijds adverteren met hoge snelheden en dan net verkeer van programma’s gaan limiteren die baat hebben bij deze hogere snelheden. Verder is de techniek van traffic shaping onaanvaardbaar omdat deze ingaat tegen de regels van de netneutraliteit, deze stellen dat alle trafiek gelijk moet behandeld worden.

Nu willen ze natuurlijk dat ze hiermee stoppen, en op zijn minst transparant als ze zulke technieken toepassen, en zich houden aan de Europese richtlijn hierover. Telenet laat enkel weten dat het probleem is doorgestuurd naar de Network Engineers.

- Bron
29/06/11 23:06
ChangeTheWorld

500 kb/s mag mijn internet ook gerust halen ze. Die limiet is best ok, 200 haalt ge sowieso, maar 500 is bij mij uitzonderlijk..
29/06/11 23:11
greyhoundgames

ik haal 5,4Mb/s normaal.
29/06/11 23:16
nimmegeers

Lol die bron...
Ik heb telenet en ik merk daar toch niets van hoor. :p
29/06/11 23:18
nullsleep

Heb onlangs in de standaard daar ook iets over gelezen dat ze dat willen toepassen, is dat een bron die je wel aanstaat ...

In ieder geval zeer belachelijk, ik betaal voor een abonnement die mij een bepaalde snelheid beloofd en ik wil die snelheid overal kunnen halen.
29/06/11 23:37
Asrael

Quote door nimmegeers
Lol die bron...
Ik heb telenet en ik merk daar toch niets van hoor. :p

Bij mij gaat 'ie momenteel 82mb/s en ik ben 4.08gig aant downloaden

29/06/11 23:38
nimmegeers

82mb/s ... ? :p
29/06/11 23:46
MetalGirl

dat van mij ging niet trager, maar dat heeft de laatste week al 2 keer stil gelegen. ik vroeg mij al af of dat hier iets mee te maken heb. nu ik ken niks van torrents maar de mensen waar ik mijn verbinding met deel, allicht wel.
29/06/11 23:57
Jaikalymaa

Quote door Asrael

Bij mij gaat 'ie momenteel 82mb/s en ik ben 4.08gig aant downloaden

ik zeg dat je liegt
30/06/11 01:09
ThickAsBlood

zij bedoelt waarschijnlijk 82gb/s ..
30/06/11 01:19
pandarne

mijn harde schijf is net gecrasht, dus ik heb alles opnieuw moeten installeren en instellen
en ik weet niet of het momenteel aan mn instellingen van µtorrent ligt of niet
maar ik haal extreem veel lagere snelheden dan vroeger
zelfs met massas seeders

DAMMIT TELENET

waarom zou een mens anders de grootste internetformule nemen?
30/06/11 01:56
Levitated

meh sowieso 500 manieren om dat te omzeilen
30/06/11 07:06
Relatief

lol @ sommige reacties.
30/06/11 09:03
Elkinos

Downloadsnelheid van torrent hangt van verschillende factoren af.

Zoals:
het aantal seeds: hoe meer hoe sneller
Het aantal peers (hoeveel andere het ook aan het downloaden zijn): hoe meer hoe trager

Bij mij thuis hangt het er ook vanaf hoeveel mensen op het internet zitten en wat ze aan het doen zijn.
Als mijn broer ook aan het downloaden is, gaat het bij mij ook trager, omdat hij meer bandbreedte heeft.
30/06/11 09:29
Bkevin

Trouwens, Wie zegt dat Belgacom dat niet doet? Telenet komt er eerlijk voor uit, terwijl er ook duidelijk gezegd wordt dat het dient om iedereen op een gelijkwaardige manier te laten surfen. Belgacom kan dat ook al doen hoor, zij melden het gewoon niet aan het grote publiek..
30/06/11 09:54
JonasIsInThaHouse

Het meeste torrent verkeerd is al versleuteld (private trackers) worden niet 'vertraagd' door telenet.
Daarbij, is het een slechte trend om als een provider p2p te gaan blokkeren, aangezien dat toch echt niet enkel word gebruikt voor illegale downloads.

Daarbij, zou men beter eens hun problemen met bepaalde 'streaming' video's eerst aanpakken xD.
30/06/11 11:32
HaroldSaxon

Ik vind het grappig dat er beweerd wordt "dat dat allemaal zever is" gewoon omdat de persoon zelf er geen last van heeft. Dus als gij er geen last van hebt dan is het compleet onmogelijk en liegt iedereen die daar wel last van heeft? 'aight.
30/06/11 13:30
RevolutionForSale

Ik zit bij Belgacom, en na drie dagen massaal that 70's show te downloaden komt mijn downloadsnelheid nie meer boven 60 kB/s. KB eh! Ik kom der echt ambetant van. En echt alles laadt trager, op alle computers hier in huis. Problem?
30/06/11 13:36
Asrael

Ja hup eerst 1.2 Mb/s en nu opeens weer 18 kb/s geweldig!
30/06/11 14:42
brennekeh

hmm nog geen last van gehad :D
30/06/11 15:02
«    ( 1 / 2 )    »

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.024185 seconden.