Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te
leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.
Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.
voetbal boeit mij dus echt niet. Waarom worden die losers betaald als ze gewoon hun hobby beoefenen? Ik word ook niet betaald als ik ga sporten he. Man man man da ze die is gewoon drankbonnekes geven voor ne cola en een zakske chips.
Grappig dat telkens er een nieuwe topic is over de jupiler pro league of gelijk wat dat bij de eerste posts altijd enkele mensen zitten die hier omen verkondigen dat ze niet geïnteresseerd zijn in voetbal of hoe stom voetbal wel niet is.
Boi gaat ook naar OHL, lijkt met wel een goede transfer.
Devroe wordt terug sportief manager bij Roeselare.
voetbal boeit mij dus echt niet. Waarom worden die losers betaald als ze gewoon hun hobby beoefenen? Ik word ook niet betaald als ik ga sporten he. Man man man da ze die is gewoon drankbonnekes geven voor ne cola en een zakske chips.
Er mss al eens aan gedacht wat voor opofferingen die mannen hebben gemaakt in hun leven? Vooraleer ge profvoetballer wordt, hebben ze wel heel hun jeugd de plezante zaken moeten opofferen. Terwijl hun vriendjes zich bezighouden met spelen enz, moeten zij als kind dagelijks gaan trainen, en vervolgesn daarna nog eens hun schoolwerk doen. Op oudere leeftijd vertaalt zich dat in fuiven en dergelijke links laten liggen om zich volledig op het voetbal te kunnen concentreren. Ook tijdens hun carriere moeten ze vele dingen achterwege laten en moeten ze alles op het voetbal zetten.
Tuurlijk, in ruil krijgen ze dan wel een riant loon, dat ga ik niet ontkennen. Er moet echter gewoon niet gedaan worden alsof ze "zomaar wat tegen een balletje trappen"
Er mss al eens aan gedacht wat voor opofferingen die mannen hebben gemaakt in hun leven? Vooraleer ge profvoetballer wordt, hebben ze wel heel hun jeugd de plezante zaken moeten opofferen. Terwijl hun vriendjes zich bezighouden met spelen enz, moeten zij als kind dagelijks gaan trainen, en vervolgesn daarna nog eens hun schoolwerk doen. Op oudere leeftijd vertaalt zich dat in fuiven en dergelijke links laten liggen om zich volledig op het voetbal te kunnen concentreren. Ook tijdens hun carriere moeten ze vele dingen achterwege laten en moeten ze alles op het voetbal zetten.
Tuurlijk, in ruil krijgen ze dan wel een riant loon, dat ga ik niet ontkennen. Er moet echter gewoon niet gedaan worden alsof ze "zomaar wat tegen een balletje trappen"
Ja, da weet ik zelf ook wel, ik sport en train zelf ook heel veel (7 op 7 en serieus hard, niet zo is 1 keer per dag een paak km lopen) maar ik doe dat omdat ik ervan geniet. Daarom juist vind ik niet dat die sportmannen zoveel moeten verdienen, dat er zo'n belachelijke stadiums gebouwd moeten worden (ik kijk nu vooral naar china en Zuid-Afrika). Het is en blijft een hobby he, dat is toch normaal iets wat je voor ontspanning doet?
Stel je voor dat voetbal niet zo'n big buisness was, dan zou er toch geen enkele mens aan denken om zo'n zware opofferingen te maken voor zijn sport, behalve dan zij die er echt door gepassioneerd zijn of zij die zich samen met hun vrienden willen amuseren (ipv een afrikaan die ergens gekocht is).
op zich is er ook niks mis met voetbal he, gewoon de hele heisa die errond wordt gemaakt vind ik er zwaar over gaan, net zoals bij alle ander topsporten.
@Lobmans: voetballers worden SERIEUS overbetaald. Wat een opoffering? Op reis gaan en zich dan daar bezatten? Wat een opoffering. Wat betekent België op wereldvlak? Niets, noppes, nada, nil. Topsporters, wereldsporters in atletiek, wat veel meer vaardigheid vergt dan gewoon voetballer, verdienen daar geen miljoenen aan, en dat is dan op wereldvlak.
Ze trainen misschien elke dag, maar andere mensen werken ook elke dag.
Gewoon al door het feit dat er zoveel mensen naar BELGISCH voetbal kijken, naar wedstrijden gaan kijken, etcetera, vind ik persoonlijk een beetje ghoh... walgelijk? Enfin walgelijk is overdreven. Maar ik vind voetbal een chancesport - als ik mensen op voorhand hoor voorspellen hoe veel de score gaat zijn, erger ik mij reeds. De bal kan immers altijd een keertje per ongeluk aangeraakt worden door iemand en daardoor een plotse wending hebben en in het doel komen. Natuurlijk zal er wel strategie zijn, maar uiteindelijk kunt ge altijd nekeer tegenslag of meeslag hebben, en 1 keer kan al bepalend zijn voor een match. Bullshit dus.
Bovendien, waarom moeten er ELKE dag minimum 10 paginas aan voetbal nieuws komen? En waaaaaarom, als er reeds een retelang segment voetbal in het sport-gedeelte is, moet dat dan nog op de voorkant komen? "Gaat Lukaku de rode duivels redden?" de volgende dag een droevige Lukaku "Lukaku heeft de match niet kunnen redden", een week erna "Doet lukaku het nu?" WTF wa maakt da nu uit? Waarom voorpagina? En dan nog alemaal gehypte dingen?
Als er een grote tenniswedstrijd of dergelijke wordt gewonnen, of stel een wereld match judoka ofzo, staat dat altijd ergens, nog achter de voetbal, ook al was er 0 nieuws in de voetbal.
En op de radio "we houden jullie op de hoogte van de score!", "een alles of niets match!", "alle belgen volgen deze wedstrijd', och ik haat veralgemeningen.
@Lobmans: voetballers worden SERIEUS overbetaald. Wat een opoffering? Op reis gaan en zich dan daar bezatten? Wat een opoffering. Wat betekent België op wereldvlak? Niets, noppes, nada, nil. Topsporters, wereldsporters in atletiek, wat veel meer vaardigheid vergt dan gewoon voetballer, verdienen daar geen miljoenen aan, en dat is dan op wereldvlak.
Gewoon al door het feit dat er zoveel mensen naar BELGISCH voetbal kijken, naar wedstrijden gaan kijken, etcetera, vind ik persoonlijk een beetje ghoh... walgelijk? Enfin walgelijk is overdreven. Maar ik vind voetbal een chancesport - als ik mensen op voorhand hoor voorspellen hoe veel de score gaat zijn, erger ik mij reeds. De bal kan immers altijd een keertje per ongeluk aangeraakt worden door iemand en daardoor een plotse wending hebben en in het doel komen. Natuurlijk zal er wel strategie zijn, maar uiteindelijk kunt ge altijd nekeer tegenslag of meeslag hebben, en 1 keer kan al bepalend zijn voor een match. Bullshit dus.
Bovendien, waarom moeten er ELKE dag minimum 10 paginas aan voetbal nieuws komen? En waaaaaarom, als er reeds een retelang segment voetbal in het sport-gedeelte is, moet dat dan nog op de voorkant komen? "Gaat Lukaku de rode duivels redden?" de volgende dag een droevige Lukaku "Lukaku heeft de match niet kunnen redden", een week erna "Doet lukaku het nu?" WTF wa maakt da nu uit? Waarom voorpagina? En dan nog alemaal gehypte dingen?
Als er een grote tenniswedstrijd of dergelijke wordt gewonnen, of stel een wereld match judoka ofzo, staat dat altijd ergens, nog achter de voetbal, ook al was er 0 nieuws in de voetbal.
En op de radio "we houden jullie op de hoogte van de score!", "een alles of niets match!", "alle belgen volgen deze wedstrijd', och ik haat veralgemeningen.
Is er al iets bekend van spelers van genk?
debruyn, ogunjimi, vossen, courtois,.. ?
Er zijn al wel enkele boden geweest. (oa van Chelsea voor Courtois) maar tot nader orde is er nog geen enkele transfer in de maak hoor.
Genk zal er alles aan doen om de ploeg bij elkaar te houden, enkel tegen echte hoge bedragen kunnen ze moeilijk neen zeggen. (en met echte hoge bedragen bedoel ik niet Anderlecht dat vijf miljoen biedt voor Debruyne )
Chancesport... Bij elke sport komt geluk kijken. Je kan in Parijs-Roubaix lek rijden of net niet. Bij tennis kan de bal het net raken en er net overvallen of er net niet overvallen. En waarom zou je voetbaluitslagen voorspellen ergerlijker vinden dan iets anders voorspellen? Overal komt geluk of toeval bij kijken, dus overal is 'voorspellen' even onnozel.
En waarom er zoveel voetbal in de krant staat? Omdat voetbal nu eenmaal de meest gevolgde sport is. Dat wij er niet goed in zijn heeft daar totaal niets mee te maken. Voetbal is een product, als de consument dat product wil dan gaat de industrie dat ook geven. Waarom zou je een artikel over judo op de eerste pagina zetten als maar 5% geïnteresseerd is in judo, en pakweg 50% (weet helemaal de echte verhoudingen niet) in voetbal?
En voetballers worden zoveel betaald, niet alleen omdat ze kunnen voetballen, maar omdat het marketingmachines zijn. Lukaku moet duizenden interviews geven, komt wekelijks in de krant of op tv, doet verschillende reclamecampagnes, had zijn 'eigen' tvshow (De school van Lukaku),... En door al die dingen heeft Anderlecht een hoop reclame. Dat C Ronaldo 100miljoen kostte heeft ook niet alles te maken met zijn voetbalcapaciteiten. C Ronaldo gaat waarschijnlijk op een aantal jaar al een groot deel van die som terugverdiend hebben door enkel en alleen de truitjesverkoop.
Een voetballer is een publiek figuur en wordt dus niet alleen betaald om te kunnen voetballen. Een week geleden ofzo waren er foto's op het internet gezet van spelers van de Nederlandse nationale ploeg die, buiten het seizoen, waren gaan feesten na een oefenmatch. Die werden dan aan de schandpaal genageld. Dat kan niet met iemand die geen publieke figuur is...
Ik haat mensen die zo kort door de bocht gaan omtrent topsport.