Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te
leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.
Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.
Vasquez, hopelijk wordt hij niet te hoog ingeschat.. 'K heb hem nog nooit zien spelen dus kan er ook niet over oordelen. Stenman, Zimling en Vleminckx daarintegen zijn 3 echte versterkingen die er altijd hun kop voor zullen leggen, en da's (persoonlijk) het enige wat ik wil zien. Worden ze dan derde, dan is het maar zo, dan hebben ze er tenminste alles voor gedaan!
" Er is officieel geen persconferentie aangekondigd voor morgen.
Morgen is er een eerste training in Neerpede waar de pers paar nieuwe spelers zal zien (Odoi, Diogo, ..) en waar nieuwe jeugdcentrum zal voorgesteld worden.
Molins zal morgen officieel tekenen en voorgesteld worden.
Voor de rest zal HVH melden dat Lukaku nog niet verkocht is (omdat chelsea niet genoeg geboden heeft en hij transferprijs wil opdrijven door te zeggen da ze met andere partijen ook spreken).
HVH zal ook zeggen dat ze nog met paar belangrijke pistes (vargas, ...) bezig zijn maar dat dit nog niet afgerond is en ze wachten op transfer Lukaku.
Voila zo zal morgen zijn... "
Van het anderlecht forum , en zal wel zo zijn ook..
Chancesport... Bij elke sport komt geluk kijken. Je kan in Parijs-Roubaix lek rijden of net niet. Bij tennis kan de bal het net raken en er net overvallen of er net niet overvallen. En waarom zou je voetbaluitslagen voorspellen ergerlijker vinden dan iets anders voorspellen? Overal komt geluk of toeval bij kijken, dus overal is 'voorspellen' even onnozel.
En waarom er zoveel voetbal in de krant staat? Omdat voetbal nu eenmaal de meest gevolgde sport is. Dat wij er niet goed in zijn heeft daar totaal niets mee te maken. Voetbal is een product, als de consument dat product wil dan gaat de industrie dat ook geven. Waarom zou je een artikel over judo op de eerste pagina zetten als maar 5% geïnteresseerd is in judo, en pakweg 50% (weet helemaal de echte verhoudingen niet) in voetbal?
En voetballers worden zoveel betaald, niet alleen omdat ze kunnen voetballen, maar omdat het marketingmachines zijn. Lukaku moet duizenden interviews geven, komt wekelijks in de krant of op tv, doet verschillende reclamecampagnes, had zijn 'eigen' tvshow (De school van Lukaku),... En door al die dingen heeft Anderlecht een hoop reclame. Dat C Ronaldo 100miljoen kostte heeft ook niet alles te maken met zijn voetbalcapaciteiten. C Ronaldo gaat waarschijnlijk op een aantal jaar al een groot deel van die som terugverdiend hebben door enkel en alleen de truitjesverkoop.
Een voetballer is een publiek figuur en wordt dus niet alleen betaald om te kunnen voetballen. Een week geleden ofzo waren er foto's op het internet gezet van spelers van de Nederlandse nationale ploeg die, buiten het seizoen, waren gaan feesten na een oefenmatch. Die werden dan aan de schandpaal genageld. Dat kan niet met iemand die geen publieke figuur is...
Ik haat mensen die zo kort door de bocht gaan omtrent topsport.
Dus mensen die naar voetbal kijken zijn wat hypocriet en gaan in op die campagnes, en gaan plots kinder bueno's eten en plots voor een andere ploeg gaan supportere omdat die een nieuwe speler hebben?
Dus mensen die naar voetbal kijken zijn wat hypocriet en gaan in op die campagnes, en gaan plots kinder bueno's eten en plots voor een andere ploeg gaan supportere omdat die een nieuwe speler hebben?
Ooit al van reclame gehoord? Zelfde principe hoor... Waarom ben je dan hypocriet?
Vazquez, niet altijd basisspeler van de reserves van Barcelona
niet te veel van verwachten, dus niet overschatten
Anderlecht haalde Safari, Mollins en die verdediger van Werder Bremen ook...
is er al nieuws van Vargas? die kwam vandaag terug in Brugge
Luis Enrique, de ex-trainer van Barça B, had daar een logische verklaring voor: Barça B heeft als doel talenten klaar te stomen voor Barça zelf, Vazquez zou waarschijnlijk nooit doorbreken op korte termijn (logisch als je geweldenaars als Xavi, Iniesta, Busquets, Keita etc. hebt lopen) en daarom verkoos hij jongere jongens op te stellen.
Ik hoop voor Brugge dat hij het talent heeft dat ze hem toedichten en dat hij het ook waarmaakt.
Luis Enrique, de ex-trainer van Barça B, had daar een logische verklaring voor: Barça B heeft als doel talenten klaar te stomen voor Barça zelf, Vazquez zou waarschijnlijk nooit doorbreken op korte termijn (logisch als je geweldenaars als Xavi, Iniesta, Busquets, Keita etc. hebt lopen) en daarom verkoos hij jongere jongens op te stellen.
Ik hoop voor Brugge dat hij het talent heeft dat ze hem toedichten en dat hij het ook waarmaakt.
der moet er ier is ene een topic maken 'wij willen zagen over voetbal' denk ik
want hier hoort over de jupiler pro league gepraat te worden..
Wat zagen!?
Dat hoort nu eenmaal bij voetbal, daar moet over gepraat worden.. Dat is juist het chique deraan.
Of zou voetbal nog interessant zijn zonder dat de supporters tegen elkaar ingaan bij een voetbalwedstrijd (zonder fysiek geweld weliswaar)?
't zou mr saai zijn, ik zie mij al zitten bij genk met alleen het geluid van 22 spelers die roepen en het geluid van tegen 'n bal sjotten, neeje DAT is pas spannend & geweldig..
Jupiler pro league is nu eenmaal over voetbal en over voetbal moet ge kunnen discussieren, point.
Voetbal is een mooie sport. Zelf volg ik het met een bovengemiddelde interesse, maar toch kan ik mij vinden in de kritieken die hier aangehaald zijn.
Ten eerste is het onvoorstelbaar voor hoeveel geld sommige voetballers van club ruilen en wat voor een riant loon ze aangeboden krijgen. Ik veroordeel de spelers niet. Een gegeven paard kijk je nu eenmaal niet in de bek. Maar hoe bepaal je die prijzen? Is dat echt nodig om zulke bedragen te betalen? Wordt bekers en titels winnen op die manier niet bijna onmogelijk voor minder kapitaalkrachtige clubs?
Ten tweede krijgt voetbal te veel aandacht in de media. Dat voetbal verkoopt, wil ik graag geloven. Maar er zijn toch ook andere sporten? Waarom krijgen die weinig tot geen aandacht? Er zijn voetballers die enorm hard werken aan hun algemene conditie, maar volgens mij zijn er atleten die veel harder trainen. Een voetballer heeft het geluk dat hij een ploegsport beoefent. Als het wat minder draait, kan zich steeds een beetje verschuilen. Een tennisspeler bijvoorbeeld kan dat niet. An-Sophie Mestach won het juniorentornooi op de Australian Open en toch hoor je relatief weinig over haar in de media.
Ten derde speelt geluk een te grote rol in voetbal. Dat geluk verklaart voor een deel het succes van het voetbal denk ik. Er is toch niets mooier dan de underdog die wint, niet? Helaas laat dat toch maar een wrange nasmaak na. Een paar voorbeelden: Lampards afgekeurde goal op het WK, Van Persie's tweede geel tegen Barça, niet gefloten penalty's etc. Misschien heb ik gewoon een naïeve opvatting over sport, maar zulke zaken zijn triest. In andere sporten speelt geluk natuurlijk ook rol, maar ik ken geen sport waar het zo'n grote rol speelt.
Ten slotte is het volgens mij een misvatting dat voetbal mensen dichterbij brengt en onschuldig spel is. Kijk maar naar de rellen de laatste maanden. Nergens voor nodig! Ik weet dat clubs daar weinig aan kunnen veranderen. Tegenwoordig moet je al schrik hebben als er gevoetbald wordt, want iedere match kan wel leiden tot rellen...
Wat zagen!?
Dat hoort nu eenmaal bij voetbal, daar moet over gepraat worden.. Dat is juist het chique deraan.
Of zou voetbal nog interessant zijn zonder dat de supporters tegen elkaar ingaan bij een voetbalwedstrijd (zonder fysiek geweld weliswaar)?
't zou mr saai zijn, ik zie mij al zitten bij genk met alleen het geluid van 22 spelers die roepen en het geluid van tegen 'n bal sjotten, neeje DAT is pas spannend & geweldig..
Jupiler pro league is nu eenmaal over voetbal en over voetbal moet ge kunnen discussieren, point.
OVER VOETBAL jah
maar hier wat komenz egge dat je voetbal stom vind.. wa heeft da er nu mee te maken
discusies over spelers ploegers trainers enzovoort horen er zeker bij en vind ik ook heel
leuk en daarvoor dient deze topic
Ten slotte is het volgens mij een misvatting dat voetbal mensen dichterbij brengt en onschuldig spel is. Kijk maar naar de rellen de laatste maanden. Nergens voor nodig! Ik weet dat clubs daar weinig aan kunnen veranderen. Tegenwoordig moet je al schrik hebben als er gevoetbald wordt, want iedere match kan wel leiden tot rellen...
Die rellen van de voorbije weken was voornamelijk met mensen die wellicht zelden of nooit een voetbalstadion langs de binnenkant zien. Gewoon een bende marginalen die van de gelegenheid gebruik maakten om zich eens uit te leven...
In en rond de stadions is er nagenoeg amper nog geweld te bespeuren.
Die rellen van de voorbije weken was voornamelijk met mensen die wellicht zelden of nooit een voetbalstadion langs de binnenkant zien. Gewoon een bende marginalen die van de gelegenheid gebruik maakten om zich eens uit te leven...
In en rond de stadions is er nagenoeg amper nog geweld te bespeuren.
Voetbal is een mooie sport. Zelf volg ik het met een bovengemiddelde interesse, maar toch kan ik mij vinden in de kritieken die hier aangehaald zijn.
Ten eerste is het onvoorstelbaar voor hoeveel geld sommige voetballers van club ruilen en wat voor een riant loon ze aangeboden krijgen. Ik veroordeel de spelers niet. Een gegeven paard kijk je nu eenmaal niet in de bek. Maar hoe bepaal je die prijzen? Is dat echt nodig om zulke bedragen te betalen? Wordt bekers en titels winnen op die manier niet bijna onmogelijk voor minder kapitaalkrachtige clubs?
Ten tweede krijgt voetbal te veel aandacht in de media. Dat voetbal verkoopt, wil ik graag geloven. Maar er zijn toch ook andere sporten? Waarom krijgen die weinig tot geen aandacht? Er zijn voetballers die enorm hard werken aan hun algemene conditie, maar volgens mij zijn er atleten die veel harder trainen. Een voetballer heeft het geluk dat hij een ploegsport beoefent. Als het wat minder draait, kan zich steeds een beetje verschuilen. Een tennisspeler bijvoorbeeld kan dat niet. An-Sophie Mestach won het juniorentornooi op de Australian Open en toch hoor je relatief weinig over haar in de media.
Ten derde speelt geluk een te grote rol in voetbal. Dat geluk verklaart voor een deel het succes van het voetbal denk ik. Er is toch niets mooier dan de underdog die wint, niet? Helaas laat dat toch maar een wrange nasmaak na. Een paar voorbeelden: Lampards afgekeurde goal op het WK, Van Persie's tweede geel tegen Barça, niet gefloten penalty's etc. Misschien heb ik gewoon een naïeve opvatting over sport, maar zulke zaken zijn triest. In andere sporten speelt geluk natuurlijk ook rol, maar ik ken geen sport waar het zo'n grote rol speelt.
Je komt maar in de media als het 'volk' het wilt zien. Is niemand (of een minderheid) geïnteresseerd in een sport, dan komt die ook niet in het nieuws.
Waarom zou het feit dat je alleen je sport beoefent een parameter moeten zijn om te bepalen of je in de media komt of niet? In een ploegsport kan je inderdaad gedragen worden door je team, maar je kan ook op je eentje je team beter doen spelen. Je moet bij tennis nooit met een medespeler rekening houden, dat is het moeilijke aan een ploegsport. Het vergt trouwens veel meer tijd om al die tactieken en automatismen te trainen dan enkel techniek en conditie (bij een sport waar je alleen speelt). Het mooie aan een ploegsport is net hoe goed spelers op elkaar zijn ingespeeld, elkaar blindelings aanvoelen,...
Trouwens, jij haalt daar An-Sophie Mestach aan, maar in het volleybal zijn de jeugd (meisjes) Olympisch Kampioen, in het kickboxen en karate zijn we ook bij de beste in Europa, we hebben nu een golfer die bij de 'beste' meedoet, we hebben een F1-piloot, we hebben tennissers, we hebben Luca Brecel, we hebben Maaseik en Roeselare die beiden elk jaar meestrijden voor een plaats bij de beste 4 van Europa, we hebben basketbalploegen die Europees meedoen, we zijn bij de beste korfballanden in de wereld, we hebben een zeer goede paardensport,... Moet ik doorgaan? Je kan nu eenmaal niet elk 'talent', of elke sport waarin we goed zijn tonen. Je toont dat waar de meeste mensen in geïnteresseerd zijn. En dat is voetbal, wielrennen en tennis (momenteel). En daar zijn 2 sporten bij waar we bij de beste in de wereld zijn.
Geluk speelt bij voetbal evenveel als bij elke andere sport. Bij volleybal kan een bal ook net aangeraakt worden of niet, bij handbal kan de bal ook net op de paal gaan of net niet, bij tennis kan de bal ook net over het net of net niet over het net vallen, bij wielrennen kan je lekrijden of kunnen je tegenstanders lekrijden, bij basket kan hij op de ring vallen of er net in,... Het is toch ronduit belachelijk dat je bij één sport zegt dat je daar meer geluk moet bij hebben dan bij alle anderen. De underdog wint echt niet veel in voetbal. Barcelona en Manchester zijn de beste op dit moment en die stonden toch wel in de finale van de CL zeker? Spanje is het beste land en die zijn toch wel wereldkampioen en Europees kampioen zeker? De top 5 van de Belgische competitie waren Genk, Standard, Anderlecht, Brugge en Gent; oftewel de G4 + Standard, dus de 5 beste ploegen van België, al jaren lang.
En voetbal brengt, net als de meeste sporten, mensen bij elkaar. Ik heb meermaals mensen die elkaar totaal niet kennen elkaar in de armen zien vliegen bij een goal, mensen die elkaar niet kennen die samen gaan feesten omdat hun ploeg gewonnen heeft,... Sport, net als muziek of kunst, verenigd mensen omdat ze een eigenschap gemeenschappelijk hebben.
Over de lonen geef ik je gelijk, maar er zijn zoveel mensen/beroepen die overbetaald worden. Voetballers moeten daar nog eens bijnemen dat ze publieke figuren zijn, in tegenstelling tot bepaalde toplui of managers die bijna niemand zou herkennen moesten ze voor je staan.