Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
24/05/12 21:48
Online: 159
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

Instrumenten «    ( 1 / 1 )    »
versterker stuk?

Thomasske15

hallo,

ik zit met een kapote versterker vrees ik,
het gaat om een fender bassman '59 LTD.
ik heb na het spelen perongeluk ineens de power knop afgezet (ja ja niet slim i know) ipv de versterkeer eerst op stand by te zetten..
en nu krijg ik hem gwn niet meer op ?
kan het zijn da mijn voeding stuk is ?
of zit er een soort van thermische veiligheid op ofzo?

10/06/11 14:40
ruzzell

Ge zijt zwaar geowned, waarschijnlijk is uw lampje gesprongen. En da laten vervangen kost wel wat geld ;) .

Daarmee da ge hem altijd op standby moet zetten, dan heeft da de tijd om af te koelen ;)
10/06/11 16:00
Jaikalymaa

kdenk da et lampke stuk is
10/06/11 16:38
nor

Ook al een paar x perongeluk gedaan bij mijn Bassman...maar gelukkig nog geen problemen mee gehad. Maar dat je hem helemaal niet meer aankrijgt kan toch niet aan de lampen liggen DENK ik? Maar ik ken er dan ook niet zoveel van
10/06/11 16:43
Flork

doe 'm hier 'ns binnen... Dude heeft massa's ervaring
Al 'ns naar je zekeringetjes gekeken?
10/06/11 17:11
eatenbyasandwich

Lampentechnieker zoeken...

Stefaan in Gent is goed... Yves in Tongeren ook. Zullen in Antwerpen ook wel wat goede techs zitten.
10/06/11 18:44
Freethinker

Als je geluk hebt is het gewoon de zekering die gesprongen is (doet hij om zichzelf te beschermen) kost twee keer niks. Als je minder geluk hebt is het de transfo, maar die gaan normaal gezien zo snel niet kapot..
10/06/11 20:18
WholeLottaRosie

Quote door Freethinker
Als je geluk hebt is het gewoon de zekering die gesprongen is (doet hij om zichzelf te beschermen) kost twee keer niks. Als je minder geluk hebt is het de transfo, maar die gaan normaal gezien zo snel niet kapot..

Inderdaad. Ik hoop voor u dat het de zekering maar is! Want transfo's zijn idd duur.
10/06/11 21:38
catpower

waarom zou de transfo stukgaan bij het uitzetten, sorry, is onzin.
heel waarschijnlijk een zekering. ik heb voor elke versterker altijd zekeringen op voorraad
want mijn zekeringen springen nog al eens vaker; ligt aan mijn stroomnet in het repetitiekot.

11/06/11 00:45
Freethinker

ik heb op twee maanden tijd 2 transfo's kapotgespeeld, het hoeft niet altijd "zinnig" te zijn bij electronica ;)
dingen gaan kapot.
11/06/11 03:02
Thomasske15

oke bedankt voor de reacties..
nu ja ik en electronica of gewoon elektriciteit komt niet goed :)
laten we idd hopen dat het een zekering is .. en waar ergens kan ik die vinden?
en zien die zekeringen er het zelfde uit als bvb een autoekering ?

12/06/11 10:55
Thomasske15

oh ja .. lampJE ?
welk lampje bedoelen julie ?
als het gwn de 6L6 is of die van men Pre amp .. kan ik zelf tog steken eh :)

ja i know ben een leek in electriche dingen :p

12/06/11 11:21
eatenbyasandwich

"dingen gaan kapot"

Idd...

Mijn heeft gister een klap gekregen. Waren nogal gehaast, dus snel ingeladen. Andere versterker omgevallen bovenop de mijne.

Hapert soms een beetje bij het opstarten :( .

Is al bij de tube doctor.
12/06/11 12:07
Thomasske15

ik heb da FUSE houdertje er is uitgedraaid en ik heb gezien da het draadje doorgesmolten was :)
dus ik heb geluk .. we zullen zien eh
zo'n zekering hebben ze dat in de standaard muziekwinkel(key music)???

12/06/11 13:53
spylacopa

normaal wel, bij mij hebben ze het toch gefixt, ik heb em wel binnegedaan.
+ als het de lamp was hoorde die normaal springe ze, das een heel geklingel.
12/06/11 18:09
core2x

Lampen vervang je niet zomaar, ge moet dat dan opnieuw biassen. Een zekeringske vervangen is inderdaad maar een minuutje werk.
13/06/11 08:55
core2x

Je transfo('s) kunnen ook stuk gaan, maar dat gebeurt meer als je de lampen voor dood hebt gebruikt.
13/06/11 09:00
Partisan

Komt door inductiepiek, eender wat gevoelig is hieraan in uw versterker kan kapot zijn, lijkt me wel verdacht anders, ge zoudt denken dat zo'n dingen daartegen beveiligd zijn.
13/06/11 17:52
Flork

zekeringetje kan je ook gewoon in 'n electronica zaak halen, gewoon de kapotte meepakken en tonen...
13/06/11 18:43
«    ( 1 / 1 )    »

Reageer

Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.020359 seconden.