| |
|
| fantasie boeken/schrijvers |
Elkinos
|
Hey
ik lees heel graag, maar ben voor het moment door mijn boeken lijst heen. Alle toch ongeveer, de boeken die ik wil lezen hebben ze niet onze bieb en ik heb voor het moment geen geld om ze aan te kopen.
Dus nu is mijn vraag weet er iemand goede fantasie boeken/schrijvers.
Liefst met korte samenvatting bij.
Paar schrijvers die ik reeds las:
Terry Goodkind
Terry Brooks
Christopher Paolini
Deborah Chester
En nog paar andere die mij nu ontglippen.
Alvast bedankt voor de hulp.
|
13/05/11 22:07
|
LyNNekeeuuh
|
De saga van Darren Shan!
Vampiersleerling. 'k Vond dat zalige boeken ^^ Voor tieners, dus helemaal niet moeilijk, maar echt, toffe boeken
|
13/05/11 22:25
|
OforsakenO
|
Raymond E. Feist met zijn reeks van magiėr.
Als ge alle boeken van die reeks gaat lezen, zijt ge wel ff zoet ^^
|
13/05/11 22:33
|
easyboy
|
Raymond E. Feist is ook een aanrader. Beginnen met magiėr en zien of die je bevalt, zo ja: doorgaan Leukste chronologie is (naar mijn mening) deze: (aantal boeken tussen haakjes)
1) De saga van de oorlog van de grote scheuring (5)
2) De keizerrijktrilogie (3) (deze kan je in feite ook meteen na Magiėr (boek 1 van 1) lezen)
3) Legenden van de oorlog van de grote scheuring (3) (zijverhalen, niet noodzakelijk in de chronologie)
3 De houtjongen (1) (Boekje van een 60 pagina's dacht ik)
4) De krondor-trilogie (3)
5) De boeken van de slangenoorlog (4)
6) Het Conclaaf der Schaduwen (3)
7) De saga van de duistere oorlog (3)
8) De saga van de demonenoorlog (2)
9) De saga van de chaosoorlog (3) - boek 1 wordt in het Nederlands verwacht tegen midden augustus
Elke zichzelf respecterende bib heeft Feist wel in de rekken staan, dus probeer het daar eens uit Ik ben nu op lange termijn de hele reeks aan het aanschaffen, omdat ik er zoveel van geniet.
Als je de reeks echt volledig chronologisch wil lezen, dan kan je hier de volledig chronologische leesvolgorde terugvinden. Ik raad je echter aan om reeks per reeks te lezen, omdat je anders waarschijnlijk wat dingen door elkaar gaat slaan. Herlezen is wel leuk in deze volgorde Als addict heb ik de volledige reeks nu een keer of 4 gelezen, elke keer opnieuw ontdek je details die je vergeten was of die je de vorige keer niet goed kon plaatsen, dus het is echt wel een herleesbare reeks.
Edit: @hierboven: haha, ik heb precies efjes over m'n post gedaan xD
|
13/05/11 22:46
|
aaroneke
|
Terry Pratchett ! Zalige fantasie/satire
weis & hickmann - De poorten des Doods en andere reeksen
George R.R. Martin
enzovoort
|
13/05/11 23:23
|
MetalGirl
|
in de boekenwinkel van een kennis van mij kunt ge een boek binnen doen en dan kunt ge een ander boek terug meepakken. het is wel alleen maar fantasy etc. maar als ge geen geld hebt misschien wel een oplossing
|
14/05/11 00:07
|
Epifyt
|
Raymmond E. Feist heb ik rond mijn 14de gelezen, inderdaad een mooie saga! George R. R. Martin vond ik ronduit slecht.
|
14/05/11 07:16
|
jimstar
|
Tolkien is misschien een beetje voor de hand liggend, maar ik geniet steeds van de boeken (dit zijn er 5, vooral de Silmarillion is interessant)
Voor de rest is Jack Vance een aanrader, hij schrijft wel tussen science fiction en fantasy in.
En mijn favoriete reeks fantasy boeken is van David Gemmell; De Drenai series (11 boeken in totaal). Dit zijn meer volwassen boeken, gebeuren ook veel verkrachtingen in en griezelige monsters
|
14/05/11 10:07
|
Elkinos
|
\o/ series, ik ben enorm zot van serie boeken!
Merci al voor de post, daar kan ik wel effe mee verder XD
Maar nieuwe schrijvers en boeken zijn altijd welkom.
|
14/05/11 10:37
|
ruzzell
|
Heb je elke wet van de magie van Terry Goodkind al gelezen? Anders gewoon die allemaal lezen
|
14/05/11 10:54
|
Elkinos
|
Ik heb ze onlangs nog maar uitgelezen. Ben enorm fan van die boeken, heb ze ook allemaal thuis staan. XD
En nu zitten ze nog iets te vers in mijn geheugen om ze opnieuw te lezen
|
14/05/11 11:08
|
ruzzell
|
Ik ben er al 6 jaar over aant doen . En ik zit nu aan de 5e boek . Ma ik lees wel enkel in de grote vakantie, dan lees ik da op een weekske uit ofzo
|
14/05/11 11:53
|
easyboy
|
Lol @ ruzell Probeer je zomervakantie zo in te delen dat je iedere week een nieuw boek uithebt, dan ben je tegen het einde van de vakantie zeker klaar
Goodkind ben ik momenteel ook aan het herlezen, vorig jaar heb ik ze samengespaard met ECI, en was elke keer 3 dagen lezen, 27 dagen wachten op het volgende deel Dus nu lees ik ze in één ruk uit . 'k Ben nu halverwege Fantoom (10° boek), dus binnenkort zal ik weer klaar zijn om iets anders te beginnen lezen.
|
14/05/11 13:20
|
Sober
|
Oooh, heerlijke topic!
Darren Shan is echt hilarisch en awesome!
De boeken van 'Stravaganza' van Mary Hoffman vond ik ook heel mooi.
"De magiėrs van Lev Grossman vond ik ook goed. Quentin Coldwater is een briljante maar wat trieste jongeman. Op zijn zeventiende is hij nog steeds stiekem in de ban van de fantasy-romans die hij als kind verslond en die zich afspeelden in het magische land Fillory. Geen wonder dat hij blij verrast is als hij onverwacht toegelaten wordt tot een zeer exclusieve - maar ook zeer geheime - universiteit in de staat New York, waar hij een gedegen opleiding krijgt in de moderne magie.
Natuurlijk komt hij ook in aanraking met al die andere zaken waarmee je als jonge student wordt geconfronteerd: vriendschap, liefde, seks, drank en verveling. Maar toch ontbreekt er iets; de magie brengt Quentin niet het geluk en het avontuur waarvan hij altijd heeft gedroomd.
Tot het moment dat hij en zijn vrienden een spectaculaire ontdekking doen en zijn kinderdroom ontaardt in een nachtmerrie... "
|
14/05/11 14:38
|
underdogworldstrike
|
* weis & hickman: - Poort des Doods reeks
- Doodszwaard reeks
- Roos van de profeet
- Brond der Duisternis
* Terry Pratchet: Alles
* Terry Goodkind: Wetten van de magie
* Sergei Lukyanenko: Nightwatch (briljante reeks)
* Tad Williams: Heugenis, Smart en het Sterrenzwaard
* Walter Moers: Stad der dromende boeken
* Susan Cooper: Rising Dark
* Clayton Emery: - Whispering Woods
- Shattered Chains
- Final Sacrefice
* Stan Nicols: Orcs (hele reeks is geweldig)
* Elisabeth Wood: Wat je er maar van vind
* D. Gabaldon: De Reiziger
* Reis van de Jerle Shanara - Zwaard van Fortriu
- Kolos van Shan
- Heks
* Ann Rice wat je maar kan vinden
* Kenn Follet: Pilars of the earth en alle andere boeken die hij geschreven heeft (werkelijk geniaal)
* Charlaine Harris: Sookie Stackhouse reeks
|
14/05/11 15:42
|
LolitaDoll
|
Een vriendin van mij heeft een goed fantasyboek geschreven: Eline Nijs - de amulet van Merdur. Echt een aanrader. Ik weet alleen niet of hij nog te verkrijgen is in de winkel, maar via haar kan ik nog wel aan een kopietje komen als je dat wil.
|
14/05/11 17:05
|
easyboy
|
* Reis van de Jerle Shanara - Zwaard van Fortriu
Hoe kon ik Terry Brooks met zijn shannara-reeks ooit vergeten! Die heb ik ooit gelezen toen ik een jaar of 12 was, en ik weet nog dat ik ze heel goed vond. Ga ik zeker nog eens opzoeken (m'n vader had hier dacht ik in zijn gigantisch boekenrek nog wel een aantal boeken van staan)
edit: @ hierboven: het is online zeker nog te verkrijgen, en ziet er best goed uit! Ga ik zeker in m'n achterhoofd houden
Ik denk dat ik dit topic maar aan m'n bookmarks toevoeg, ik heb zo het gevoel dat hier nog veel interessants boven gaat komen
|
14/05/11 17:25
|
theHeretic
|
Het Rad des Tijds door Robert Jordan (echte naam James Oliver Rigney Jr.)
Dikke knotsen van boeken. Deze vakantie maak ik tijd om een groot deel hiervan te lezen, maar ik ben al veel goede reviews tegengekomen.
De originele schrijver is overleden voor hij nummer 12 in de reeks kon afwerken. Brandon Sanderson, een andere schrijver, is dan gekozen om de reeks tot een goed einde te brengen. Momenteel bestaat de reeks uit 13 boeken, het 14de en laatste boek komt in uit in 2012.
|
14/05/11 19:03
|
EmoAmy
|
Die Feistkerel heeft precies niet stilgezeten.
|
14/05/11 20:28
|
| |
|