| |
|
xRauwrr
|
Dag Noxa!
Samen met twee vriendinnen had ik het plan om deze zomer (juli) naar Praag te gaan. Nu heeft niemand van ons (ook onze ouders niet) ervaring met goedkope vliegtuigtickets via internet boeken.
Ons oog viel al op:
Cheaptickets
Goedkope vliegtuigtickets
e-bookers
Heeft iemand hier misschien al ervaring mee of weten jullie waar we precies op moeten letten?
Als er iemand tips heeft voor dingen die we zeker moeten bezoeken: shoot
Hetzelfde voor een leuke/goede jeugdherberg (in het centrum, want ze zeggen precies allemaal dat ze daar liggen)
Merci!
|
13/05/11 18:03
|
NovocaineForTheSoul
|
Gewoon heel veel vergelijken en dagelijks prijzen checken. Kan enorm verschillen.
|
13/05/11 18:15
|
lastdayofmagic
|
ryanair
edream
ge kunt ook met de bus gaan (eurolines bv) want zo ver is praag eigenlijk nie
|
13/05/11 18:16
|
dandylullaby
|
Ryanair gebruik ik vrij vaak, als ge de instructies volgt dan kan er vrij weinig mislopen.
|
13/05/11 18:20
|
LiamT
|
Mss eens expedia checken.. Wel vanuit Amsterdam denk ik..
Expedia
|
13/05/11 18:46
|
xRauwrr
|
Ryanair was het eerste dat we checkten, maar die vliegen niet op Praag
Ja ok, vergelijken enzo weet ik nog net wel, maar het ging vooral over betrouwbaarheid en reisverzekering en annulatieverzekering (want dat vind ik precies niet op die sites).
|
13/05/11 18:47
|
easyboy
|
Ik heb ervaring met e-bookers. Zeer goede service en zeer handig omdat je je niet moet bekommeren om vliegtuigtickets: je gaat gewoon met je passport naar de check-in-desk van de vlucht waarvoor je gebooked hebt, en daar wordt je ticket uitgeprint.
E-bookers is erg handig, maar bij mijn weten worden er geen vluchten voor low-cost-maatschappijen mee aangeboden.
|
13/05/11 19:22
|
lean
|
Gewoon heel veel vergelijken en dagelijks prijzen checken. Kan enorm verschillen.
Inderdaad! Wij hebben bijvoorbeeld een maand lang elke dag zitten kijken voor Munchen en 1 dag was 't dan 100 euro ipv 234, direct geboekt ..
|
13/05/11 20:46
|
UnmarkedxGraves
|
wiij zijn met het school naar praag geweest de week voor de paasvakantie. dit was ons hotel. Het ligt in het centrum, maar dat is het dan ook. Er zijn gezamelijke badkamers maar dit valt al bij al na een dagje wennen nog wel mee. Je bent waarschijnlijk wel meer comfort gewoon (dubbel glas is gewoon twee vensters tegen elkaar) maar al bij al valt het wel mee. Op zich is er eigenlijk geen kloten te zien in praag, er is zo een drankje Becherovka dat iedereen daar drinkt maar naar peperkoek ruikt en echt ni te drinken is. en voor de rest hebt ge die astronomische klok en de karlsbrug, en ook het kasteel is wel mooi, maar dan moet ge wel een serieus stijl wandelingetje ervoor over hebben
|
13/05/11 21:02
|
UnmarkedxGraves
|
btw als ge gaat, wisselt geld in België want ik heb daar 50 euro laten wisselen omdat ik niet toe kwam en kreeg maar voor 35 euro aan kronen. er staat wel overal 0% commission maar in de tsjechische kleine lettertjes blijkbaar dat als ge voor minder dan 250 wisselt, ze er wel afhouden.
En als ge dan zegt dat da zomaar ni kan sluiten ze hun venstertje, cunts
|
13/05/11 21:10
|
lastdayofmagic
|
of haal geld af aan de atm das meestal voordeliger dan wisselen
|
13/05/11 21:54
|
lastdayofmagic
|
en in praag moet ge naar de klok gaan kijken. das wat elke toerist daar doet
|
13/05/11 21:59
|
Lina
|
wizzair!
|
14/05/11 00:52
|
soep
|
inderdaad, wizzair! Wij zijn daarmee naar Roemenië gevlogen, en is te vergelijken met Ryanair. Ik zou ook eerder geld afhalen aan een automaat dan geld te wisselen. Dan ben je zeker dat je het juiste bedrag krijgt, en bij sommige banken kost dat zelfs geen geld (leve Argenta!).
|
14/05/11 10:41
|
yanick
|
Op zich is er eigenlijk geen kloten te zien in praag
wat? ik ben pas terug van Praag en daar is immens veel te zien lol
- Praagse burgt
- dansende huis
- astronomische klok
- tynkerk
- synagogen
- joods kerkhof
- karelsbrug
- sint ignatius kerk
- vysehrad
- nieuwe stadshuis
- ...
|
14/05/11 16:03
|
yanick
|
en van geld. ik zou hier wisselen, wisselkoersen daar in kantoren trekken op geen zak . papiergeld kan je gewoon terugwisselen hier in euros. Praag is wel redelijk goedkoop dus niet al te veel meenemen +/- 3500 kronen
|
14/05/11 16:04
|
Farahhx
|
Ik ben in de paasvakantie naar Praag geweest. Wij zijn toen met Czech Airlines gevlogen en dat was eigenlijk nog wel redelijk goedkoop (+/- €110 heen en terug).
En zoals al gezegd, probeer om ginder geen geld te moeten wisselen en doe dat op voorhand
|
14/05/11 16:42
|
UnmarkedxGraves
|
wat? ik ben pas terug van Praag en daar is immens veel te zien lol
- Praagse burgt
- dansende huis
- astronomische klok
- tynkerk
- synagogen
- joods kerkhof
- karelsbrug
- sint ignatius kerk
- vysehrad
- nieuwe stadshuis
- ...
Ja ok maar het is toch niet dat je iets hebt van 'wauw, mooie stad'? overal lelijke tags, alles ziet er daar zo grauw uit, ge kunt nu wel zeggen dat het aan het land ligt maar als wereldstad viel het tegen. Maar misschien waren mijn verwachtingen wel te hoog
|
14/05/11 17:38
|
MrMagic
|
Skyscanner is voor mij altijd de beste geweest, ook geen reservatiekosten of van die dingen
|
14/05/11 18:28
|
| |
|