| |
|
| Wouter Weylandt overleden na val in de Giro |
Freakske
|
Wouter Weylandt is tijdens de derde rit in de Ronde van Italië om het leven gekomen bij een zware valpartij. De renner van Team Leopard-Trek botste op zo'n 25 km van de finish in de afdaling van de Passa del Bocco tegen een muur en bleef roerloos op het asfalt liggen. Het medische team van Giro-dokter Tredici moest hartmassage toepassen bij Weylandt, die hevig bloedde. Volgens de eerste berichten zou Weylandt met zijn pedaal een muur geraakt hebben, waarna hij een twintigtal meter door de lucht vloog.
Een helikopter kwam ter plaatse om Weylandt naar het ziekenhuis af te voeren, maar het duurde een hele tijd vooraleer het toestel in de buurt kon landen. Iets na 17 uur was dat geval, ruim drie kwartier na de verschrikkelijke valpartij van Weylandt. De helikopter landde op enkele honderden meters van de rampscène, waar Weylandt op dat moment nog altijd lag.
Weylandt zou oorspronkelijk de Giro niet rijden, enkel de Vuelta stond dit jaar op zijn programma. Omdat zijn ploegmaat Daniele Bennati bij een val in de Ronde van Romandië zijn sleutelbeen brak, werd Weylandt in extremis naar de Giro gestuurd om in de vlakke ritten voor een etappezege te gaan. Vorig jaar won Weylandt de derde etappe van de Giro in Middelburg. De 26-jarige Belg wordt in september voor de eerste keer vader. (hln.be)
Allez seg, 26 jaar en ging deze zomer vader worden. En dan te bedenken dat hij eerst niet eens moest meerijden.
|
09/05/11 17:39
|
Marty
|
schokkend!
RIP
gans aant trillen
|
09/05/11 17:41
|
OMGfaq
|
Dit vind ik echt erg...
Vooral omdat hij papa ging worden...
Het leven is niet eerlijk...
|
09/05/11 17:42
|
Romaric
|
Verschrikkelijk nieuws.
RIP man, goeie coureur en grappige kerel.
En dan ging hem net vader worden, ik ben er wel kapot van...
|
09/05/11 17:43
|
SillyDreamer
|
Inderdaad erg, 't is echt snel gegaan , helaas.
En echt wel heeeel erg omdat ie in september voor het eerst vader ging worden.
Ocharme zijn vriendin
|
09/05/11 17:46
|
pijlbord
|
Ik was de etappe half aan het volgen, zeer schokkend. Altijd erg als iemand zo om het leven moet komen.
|
09/05/11 17:47
|
SUGARGUITAR
|
Aléz jong..
Het is soms zo oneerlijk
|
09/05/11 17:51
|
Wakkie
|
Ik was ook aan 't volgen, ik tril sinds die val.
Echt nie te schatten hoe erg dit is. En dan te bedenken dat hij de Giro eerst niet ging rijden...
Onbegrijpelijk...RIP
|
09/05/11 17:52
|
insecurity
|
Beelden 'live' gezien. Ook al was hij niet overleden, dit blijft voor altijd op mijn netvlies gebrand. Ik ben nog altijd aan't natrillen.
|
09/05/11 17:52
|
nimmegeers
|
Oh shit, ik las Wouter en ik dacht aan Wouter Beke. :' ) Deze Wouter ken ik precies niet. It happens éh.
|
09/05/11 17:53
|
demo
|
Wow, vreselijk gewoon. Echt meer kan ik niet zeggen, fuck.
|
09/05/11 17:54
|
TheMightyShip
|
Dit is echt vies, ik wou dat ik niet gekeken had
|
09/05/11 18:04
|
ElectricCity
|
Pfff... Ongelofelijk zeg....
RIP.
|
09/05/11 18:16
|
iMPaCT
|
Waarschijnlijk niet zo tof voor de mensen uit zijn directe omgeving. Ik ken hem niet, so I couldn't care less.
En iedereen het feit dat hij vader ging worden er maar bijhalen, alsof mensen die zich niet voortplanten het meer verdienen om te sterven.
|
09/05/11 18:17
|
Valeriehie
|
Allé mr. cynical is er ook weer bij.
Heel erg vind ik.
|
09/05/11 18:21
|
ViciousMistress
|
En iedereen het feit dat hij vader ging worden er maar bijhalen, alsof mensen die zich niet voortplanten het meer verdienen om te sterven.
Wat voor een onnozel verband trekt gij nu :' )?!
|
09/05/11 18:23
|
Torturedvision
|
RIP :/
tragisch, op die leeftijd sterven en dat tijdens een rit die hij normaal gezien niet moest meerijden.
dude, wtf? Natuurlijk maakt dat het erger. Zijn vrouw zit met een ongeboren kind dat nooit zijn/haar vader zal kennen. (en dan praten we enkel nog maar over dat jammerlijk nadeel...)
verbanden leggen-fail??
|
09/05/11 18:34
|
Koeny
|
Shit happens hè, "gelukkig" was hij op slag dood.
|
09/05/11 18:37
|
| |
|