| |
|
| Wouter Weylandt overleden na val in de Giro |
venkske
|
Zou wel goed kunnen dat ik nummers dooreen haal ^^.
Ik snap gewoon niet hoe mensen een oordeel kunnen vellen over situaties die ze zelf nooit hebben meegemaakt. Persoonlijk vind ik het niet echt tof als ik zeg dat ik het moeilijk heb en als dan iemand antwoordt "oké, dat is erg maar uw zus en broer hebben het wel veel erger, die hebben uw mama gekend". Voor mij komt het gewoon heel erg gevoelloos over als ik lees wat sommige mensen hier schrijven, maar dat komt waarschijnlijk gewoon omdat het mij net wel allemaal zo gevoelig ligt.
|
12/05/11 18:45
|
FlyingMonkeyMaster
|
Ja maar ja, wie letterlijk zoiets tegen u gaat zeggen is dan ook wel serieus sociaal gehandicapt e. Ge kunt zoiets mss wel denken, maar dat spreekt ge niet uit, zeker niet op zo'n manier. Gij hebt het moeilijk met uw situatie en dan moet er daar naar gekeken worden, dan moeten er idd geen "ja maar het kan ook erger...". Zelfs me banale dingen doet ge dat niet. Als iemand verdrietig is om 1 buis op zijn rapport, gaat ge ook niet afkomen met een "ja maar het hadden er vijf kunnen zijn en dat is erger". Allee ja, vind ik toch.
Ik wil in ieder geval zeker niet gevoelloos overkomen. Het is gewoon mijn kijk op beide situaties en, idd, vanuit een neutraal standpunt dat nog geen van beide heeft meegemaakt. Maar zelfs als ge iets niet zelf hebt meegemaakt, kunt ge daar nog steeds een standpunt over hebben. Dat heeft gewoon een andere fundering dan.
|
12/05/11 18:48
|
Justpurrrfect
|
Ik denk da ge cijferkes doorheen aan het gooien zijt.
Maar ik snap niet wat er jammer is aan het feit dat mensen voor zichzelf beslissen dat ze het één erger vinden dan het ander. Nogmaals: dat betekent niet dat ge het ander plots niet erg vindt ofzo he.
Als je echt zegt dat het uw persoonlijke mening is, dan is het çava, he. Het is gewoon dwaas om ronduit te verkondigen dat 1) minder pijnlijk is dan 2), want alweer, pijn kun je onmogelijk meten. Ik denk ook gewoon dat de meeste mensen voor 1) gaan omdat ze weten hoe 2) voelt, iedereen heeft al eens een dierbaar iemand (dieren kunnen ook meetellen) verloren.
|
12/05/11 19:01
|
FlyingMonkeyMaster
|
Ik denk dat veel mensen voor 1 zullen kiezen omdat ze redeneren in termen van "wat je niet hebt gehad, zal je niet/minder missen" dan iets wat je hebt kunnen ervaren en jaren lang hebt kunnen koesteren en plots van u weggenomen wordt. Voor bepaalde situaties zal dat algemeen wel kloppen. Voor dit soort situatie, hangt het idd af van persoon tot persoon, wat pijlbord al zei. De ene zal daar makkelijker mee om kunnen gaan dan de ander.
|
12/05/11 19:07
|
manontjeh
|
Ik snap gewoon niet hoe mensen een oordeel kunnen vellen over situaties die ze zelf nooit hebben meegemaakt. Persoonlijk vind ik het niet echt tof als ik zeg dat ik het moeilijk heb en als dan iemand antwoordt "oké, dat is erg maar uw zus en broer hebben het wel veel erger, die hebben uw mama gekend". Voor mij komt het gewoon heel erg gevoelloos over als ik lees wat sommige mensen hier schrijven, maar dat komt waarschijnlijk gewoon omdat het mij net wel allemaal zo gevoelig ligt.
Ho, wacht he. Ik veronderstel dat je het daarmee onder meer over mij hebt. Het is niet mijn bedoeling om gevoelloos te zijn of zo, en ik zou nu ook niet bepaald tegen mensen zitten zeggen "hé, zaag eens niet zo, persoon X heeft het lastiger hoor" (wie doet dat?!).
Maar als ik de keuze had tussen heel goed weten wat ik mis of slechts in mindere mate weten wat ik mis... Ik zou niet lang moeten nadenken hoor.
Allez, ik weet dat het niet hetzelfde is, maar ik vind het ergens toch te vergelijken: als je moet kiezen tussen geboren worden zonder linkerbeen of je linkerbeen verliezen als je 20 bent, dan kies je toch sowieso niet voor het tweede?! Van niet beter weten en je er al van bij het begin van je leven aan aangepast hebben versus volledig opnieuw moeten beginnen en constant geconfronteerd worden met wat je ooit had en nu niet meer? Allez.
Dat betekent dus niet dat ik het niet in beide gevallen erg vind dat die mensen hun been kwijt zijn he, verre van. Maar als ik moest kiezen...
|
12/05/11 19:28
|
venkske
|
Ergens begrijp ik jullie redenering echt wel hoor. Maar het is niet omdat het gebeurd is op een moment waarvan ik geen herinneringen meer heb dat ik er niet meer elke dag mee geconfronteerd word. Niet in de zin van "ik had vroeger dat en nu heb ik dat niet meer" maar eerder in de zin van "anderen praten constant over wat ze doen met hun mama en ik zal nooit iets fijns met mijn mama kunnen doen". En u als klein kind aan iets moeten aanpassen is inderdaad veel gemakkelijk dan wanneer ge iets ouder zijt maar dit is zo'n situatie waarbij ge het later gewoon nog eens opnieuw meemaakt, alleen op een heel andere manier. Ik weet natuurlijk niet of dit bij iedereen het geval is maar toen ik in mijn puberteit kwam heb ik de dood van m'n mama opnieuw beleefd, omdat ik me toen opeens vragen begon te stellen enzovoorts.
|
12/05/11 19:59
|
Justpurrrfect
|
Laten we het er gewoon op houden dat je pijn niet kunt meten noch vergelijken. Sommige mensen zullen zelfmoord plegen omdat ze geboren zijn zonder been, anderen zullen zich relatief gemakkelijk aanpassen aan hun pas kwijtgespeeld been.
|
12/05/11 20:01
|
venkske
|
Laten we het er gewoon op houden dat je pijn niet kunt meten noch vergelijken. Sommige mensen zullen zelfmoord plegen omdat ze geboren zijn zonder been, anderen zullen zich relatief gemakkelijk aanpassen aan hun pas kwijtgespeeld been.
Inderdaad, wijze woorden.
|
12/05/11 20:09
|
Wakkie
|
Niet echt gepast, maar Tondo is ook overleden.
Geplet tussen de garagepoort
|
23/05/11 21:59
|
Reageer
Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen
| |
|