Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
24/05/12 21:38
Online: 152
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

Instrumenten «    ( 1 / 1 )    »
Welk materiaal voor drumcovers?

SorenX

Hi,

Zijn er mensen die ooit al eens drumcovers hebben gespeeld (en gefilmd?)
Ik weet niet welke camera's , PA, ... er goed voor zijn.

Iemand die er verstand van heeft?

06/05/11 13:14
overdrive

Ik weet niet wat je hier precies verwacht, maar kan je nergens info hier over vinden.
Of kan je hier nergens info over vinden binnen de 3minuten?

Is vast wel online te vinden of te achterhalen in een muziekshop
06/05/11 18:23
jimstar

Voor op youtube ofzo?

Om goede kwaliteit voor enkel geluid te hebben kan ik (uit eigen kennis) een sure sm57 microfoon aanschaffen (goedkopere bestaan natuurlijk ook altijd, maar dat soort microfonen gaan ééuwen mee) en een interface in de stijl van een Tascam US-122L :p klink misschien nog Chinees, maar je bent er snel mee weg.

Trouwens: als ge heel goede informatie wilt moet ge deze zondag naar Gent gaan :p Homerecording

Voor filmpjes moet je gewoon een kwaliteit kiezen dat je wilt en u door verkopers laten verderhelpen
06/05/11 18:34
shotgunfuneral

Met ne fatsoenlijke camera ga da normaal nog wel enigsins denk ik (never tried it though). Gewoon ni te dicht. En anders idd ne sm57
07/05/11 10:06
shotgunfuneral

shotgunfuneral

whoops. schijt internet (en noxa met hun onverwijderbare comments)
hollywoodsquares

SM57 word zelden gebruikt voor instrumenten te miken
SM58 al heel wat meer.
als ge all out wilt gaan voor uw youtube drum cover
dan schaft ge u het best cubase aan, mengtafel me 12 kanalen, 3 AKG 451's voor uw cymbalen en hi-hat, MD 421 voor in uw kick en e stuk of 4 e604's clip-ons voor uw toms en eventueel uwe snare ook. ge kunt u ook eventueel nog 5 of 6 BSS gates aanschaffen en eventueel ook nog ne ne compressor of 4/5 van alesis, kwestie van alles wa strakker te laten klinken

if not, dan schaft ge u mss best gewoon nen sm 57 aan of nen anderen degelijke mic die ge aan uw videocamera hangt (als die me externe mics kan werken), da zal ook wel genoeg zijn voor youtube :p

07/05/11 12:41
jimstar

Quote door hollywoodsquares
SM57 word zelden gebruikt voor instrumenten te miken
SM58 al heel wat meer.

Volgens mij vergis je u hier wel :p sm 57 is gemaakt voor instrumenten en sm 58 is gemaakt voor vocale opnames :)
08/05/11 02:02
shotgunfuneral

idd. Hoewel ne sm57 vooral geschikt is voor gitaren. Voor een drum met 1 mic op te nemen kunt ge evezeer ne sm58 gebruike, want tis maar een overal opname. De range van ne 58 is daar goed genoeg voor, hoewel die me minder geschikt lijkt voor de lage tone zoals basdrum.
08/05/11 20:40
SorenX

Is het ook mogelijk (aangezien den termijn kort is) om da me ne gewone PA te regelen?

09/05/11 15:53
shotgunfuneral

Natuurlijk. Zolang ge maar mic(s) hebt
09/05/11 18:01
shotgunfuneral

Ma voor op youtube zou ik ni overdrijve
09/05/11 18:01
hollywoodsquares

at jimstar: true, ik had ze omgewisseld
10/05/11 21:50
SorenX

Quote door shotgunfuneral
Ma voor op youtube zou ik ni overdrijve
Ik dacht aan 1 mic voor bassdrum en mssn 2 overheads?
Of bedoelt ge da ni?

11/05/11 16:53
shotgunfuneral

Moet ge zelf zien natuurlijk. Experimenteer wat met het materiaal dat ge hebt.
2 overheads + basdrum is zeker voldoende. Zelfs 1 overhead is al voldoende (als ge een redelijk compact kitje hebt)
12/05/11 10:45
SorenX

Mijn kit besta uit een 5delige set (toms) en 5 cymbalen (incl. hihat).

1 mic voor bassdrum en 2 overheads lijkt mij echt redelijk, maar t is zoals ge zelf aanhaalt, experimenteren..

Merci voor de tips ;)

18/05/11 22:16
«    ( 1 / 1 )    »

Reageer

Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.099323 seconden.