| |
|
DEADBEATYOUTH
|
Kids,
Ik zoek een degelijke basversterker voor repetities en kleine tot middelgrote venues. Mijn budget ligt rond de €700-800 voor het totaalpakket, dus een €300-400 voor de head. Ampegs en Oranges liggen dus boven het budget. Ik weet dat er wel enkele gear geeks op Noxa zitten, dus daarom mijn vraag of er iemand ervaring heeft met de volgende amps:
- Ashdown MAG 300H
- Gallien Krueger Backline 600
- Hartke HA 3500
- Laney RB 9
Of zijn er nog andere mogelijkheden waar ik niet aan denk? Merci!
|
29/04/11 16:51
|
Nielsog
|
http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/Basses/Bas
s-amps-cabinets/TC-Electronic-BG500-210-500-Wa
tt-2x-10-Speaker/art-BAS0004977-000 (das de nieuwe shit volgens mij)
http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/Basses/Bas
s-amps-cabinets/SWR-WorkingPro-15-Combo-/art-B
AS0002246-000
|
29/04/11 18:22
|
weird021
|
vriend van mij verkoopt zen basmateriaal voor 500euries, head + cab. Moet ik vragen wat het precies is?
En moest ik uit die mogelijkheden kiezen zou ik de Ashdown MAG 300 kopen.
|
29/04/11 18:29
|
NOTinterested
|
Ik heb zelf nen ashdown. Klinkt wel lekker
|
29/04/11 19:02
|
ErrorInTheBrains
|
hartke ha3500 ga ik zelf aanschaffen, in combinatie met hartke vx410, om later uit te breiden met de vx150.
hartke ha3500 is ideaal als head, want je kan kiezen tussen pre-lampen en electronisch en heeft geen onderhoud nodig.
als je een lampenversterker gaat kopen zit je met onderhoud, véél gewicht en je moet die laten opwarmen en afkoelen... lampensound is de beste, en met de ha3500 heb je die zo goed als maar je hebt niet al de nadelen van een echte lampenversterker.
in het geval dat je budget meer als verdubbelt zou ik uitzien naar SWR, da's gewoonweg het allerbeste.
|
29/04/11 20:30
|
J72826
|
Ik zou toch niet voor de Hartke gaan. Heel degelijk materiaal altijd dat goed in elkaar zit, maar je hebt er altijd een iets te droge klank mee.
Die TC Electronics die Nielsog postte is wel HEEL dik de moeite. En Gallien Kruger kunt ge eigelijk ook amper fout mee gaan.
En ja zoals hierboven, wacht tot je een SWR kan betalen. Want jezusmina wat voor materiaal is dat.
Als ge ooit de kans hebt, zelfs niet teste, gewoon direct kope. Ge gaat het u NOOIT beklage.
|
29/04/11 20:37
|
dissociety
|
Je moet vooral eens testen jong Vroeger had ik als gitarist van Pff basamps klinken allemaal hetzelfde maar dat is dus niet waar
Vroeger tijdens de ampzoektocht van mijn bassist samen met hem heel België afgeschuimd en er zijn inderdaad wel heel wat verschillen. Zoek je een diepe wollige sound of een cleane gedefinieerde sound enzenz. Ik ben zelf vooral verliefd geworden op class D amps en heb nu zelf een Markbass LMK250. Voor MIJ dé perfecte amp. Genoeg power, superdraagbaar en de sound is heel basic maar kan je serieus aan tweaken. Mij staat in het vet omdat het misschien gewoon ook niet jouw sound is. Maar ik kom elke keer terug op Markbass amps, hoe lelijk ze ook zijn.
Ben ook een grote fan van de Ashdowns, de MAG's zijn tof, maar de EBM EVO vind ik wel iets vetter en gedefinieerder klinken. GK en SWR vind ik te droog klinken. Heel veel definitie maar ik mis dynamiek en body. Dus best eens rondkijken he LMK250 past zelf in je head budget. Heb er zelf nog een custom FAD 1x12" cab bijgekocht met custom 700w speaker van FAD zelf. Combo is ook erover eigenlijk, ik snap niet hoe mensen soms 1000w bassamps kopen en die zelf ook ooit kunnen opengooien. Nuja mijn mening he
|
29/04/11 20:43
|
EsseQuamVideri
|
Ik heb met die Backline gespeeld (nog altijd eigenlijk, maar minder nu ik enkel nog sessie speel), klinkt echt wel goed in mijn oren. Ik heb er intussen al 2 albums mee opgenomen, dus heb er niet over te klagen, makkelijk af te stellen.
Maar ik zou zeggen, ga naar een winkel en probeer ze zelf eens uit! De beste manier om iets te vinden wat in uw oren goed klinkt
|
29/04/11 21:09
|
Ummagumma
|
ashdown mag series, absoluut goeie amps voor relatief weinig geld
(maar 't hangt er natuurlijk van af wat je wenst van sound he, hoewel die echt wel goed overweg kunnen met fx enz-)
|
30/04/11 03:09
|
Nielsog
|
Ik ben dus absoluut geen fan van die Ashdowns haha
|
30/04/11 12:58
|
dissociety
|
Duidelijk genoeg zeker voor topicstarter Ik ben ook geen fan van SWR Dus verschillende smaken hier online.
|
30/04/11 13:03
|
Marty
|
ashdown is de shit
|
30/04/11 14:36
|
Nielsog
|
Duidelijk genoeg zeker voor topicstarter Ik ben ook geen fan van SWR Dus verschillende smaken hier online.
trve, Maar toch... Ashdown en Hartke (heb ik zelf ook gehad) hebben zo'n algemene klank vind ik.
(De gewone reeksen toch). Zeker niet slecht, maar qua klank wat gewoontjes.
SWR heeft meer een herkenbare klank
|
30/04/11 15:52
|
DEADBEATYOUTH
|
De meningen lopen inderdaad uiteen. Alleen Laney is nog niet vermeld, is die te vermijden? Ik ben vooral op zoek naar een hardere sound, die zelfs lichtjes 'vuil' en overstuurd mag klinken, maar zonder dat de nuance erin verloren gaat. Niks te 'warm' dus.
Ik ben vandaag de Gallien Krueger en de Hartke gaan testen, en de GK bevalt me eigenlijk iets meer dan de andere. Volgende keer is de Ashdown aan de beurt. Aanschaf is voor redelijk binnenkort en budget is zoals gezegd beperkt, dus SWRs, Ampegs en Oranges zullen nog niet voor meteen zijn.
|
30/04/11 17:09
|
Nielsog
|
SWR is eerder warm dan vettig ze, Gallien Krueger vindek ok vet klinken!
|
30/04/11 20:30
|
dissociety
|
Goh laney, nog niet (veel) op gespeeld en ook weinig waargenomen. Trace Elliot heb ik trouwens ook nog niet horen vallen. En als je met harder bedoelt wat ik denk dat je bedoelt gaan ashdown en markbass en ampeg je minder bevallen. Die zijn eerder diep en wollig, niet hard. Ale ja afhankelijk uiteraard van welk model.
|
01/05/11 11:55
|
DEADBEATYOUTH
|
't Is uiteindelijk een Hartke HA3500 met VX410 geworden. Iemand had er een op 2dehands.be gezet. Nog geen half jaar oud, maar moest weg van zijn vrouw. Zwaar onder de prijs verkocht dus, het zoekertje had nog geen twee dagen online gestaan. Deze week uitgebreid met een Boss ODB-3.
|
26/05/11 13:13
|
eatenbyasandwich
|
Je moet vooral eens testen jong Vroeger had ik als gitarist van Pff basamps klinken allemaal hetzelfde maar dat is dus niet waar
Vroeger tijdens de ampzoektocht van mijn bassist samen met hem heel België afgeschuimd en er zijn inderdaad wel heel wat verschillen. Zoek je een diepe wollige sound of een cleane gedefinieerde sound enzenz. Ik ben zelf vooral verliefd geworden op class D amps en heb nu zelf een Markbass LMK250. Voor MIJ dé perfecte amp. Genoeg power, superdraagbaar en de sound is heel basic maar kan je serieus aan tweaken. Mij staat in het vet omdat het misschien gewoon ook niet jouw sound is. Maar ik kom elke keer terug op Markbass amps, hoe lelijk ze ook zijn.
Ben ook een grote fan van de Ashdowns, de MAG's zijn tof, maar de EBM EVO vind ik wel iets vetter en gedefinieerder klinken. GK en SWR vind ik te droog klinken. Heel veel definitie maar ik mis dynamiek en body. Dus best eens rondkijken he LMK250 past zelf in je head budget. Heb er zelf nog een custom FAD 1x12" cab bijgekocht met custom 700w speaker van FAD zelf. Combo is ook erover eigenlijk, ik snap niet hoe mensen soms 1000w bassamps kopen en die zelf ook ooit kunnen opengooien. Nuja mijn mening he
LOL, Ik draai vaak een LMII door een custom FAD 1x15... Ik stel me voor dat dat op neutral niet zo heel verschillend zal klinken.
Ivm die duizend watters... Mijn vaakst gebruikte gig-set-up is een FAD amp door die FAD 1x15... Dat is honderd watt door één speaker en ik haal het binnen een band met drie tamelijk noisy gitaristen.... Ik heb ook nog een oude trace 2x15 en de Little Mark II (500 watt) achter de hand, maar ik moet nog een situatie tegenkomen waar deze noodzaak zouden zijn.
om het on topic te houden... Ga naar music store, test veel. En hou de tweedehands sectie van "www.basgitaarforum.nl" in de gaten. Het zijn jouw oren die ermee gaan moeten leven, niet die van eender welke expert.
Wat MIJN oren me zeggen...
SWR vind ik vaak scooped klinken (modern, minder mids) en zijn dus al helemaal niets voor mij.
Je zei dat je graag overstuurt hoort? Wat bedoel je? Een oldschool verzadigd geluid? Dan zou ik je een lampenbak aanraden. Fender bassmannetjes gaan rond voor +/- 500 à 600 euro als je goed zoekt op de tweedehands markt.
Als je met vuil bedoelt: wat schuren (grind) in het hoog (flea-sound)... Dan zou ik zeker Gallien Krueger es gaan testen.
Ik vind allebei de sounds wel tof tbh...
|
30/05/11 19:42
|
Reageer
Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen
| |
|