| |
|
| Vragen ivm aanschaffen van een amp |
astrozombie138
|
Welke amp zou ik mij het best aanschaffen om in een live setting te gaan spelen?
Ikzelf zit nu met zo een practice ampke van 15 watt, maar daarmee verdrink ik natuurlijk in de wall of sound van drums/bass.
Ik had zelf al gedacht aan een LINE 6 SPIDER IV 75, omdat die qua prijs toch nog redelijk meevielen, maar ik had graag eventueel wat tips of meningen rond die dingen gehoord of eventuele alternatieven.
Alvast bedankt.
|
28/04/11 09:00
|
InnocentBystander
|
In welke prijsklasse zoekt ge dan juist iets? Want er is heel veel deftig materiaal beschikbaar maar het is niet altijd even betaalbaar.
|
28/04/11 10:45
|
astrozombie138
|
liefst onder de 300 bij voorkeur, ongeveer tussen 200-300 pleuries
|
28/04/11 11:01
|
weird021
|
welk genre?
Nu, tussen de 200 en 300euro een deftige amp vinden is lastig. Line6 zijn heel toffe versterkers kunt ge veel mee, maar is enorm digitaal en heeft soms rare tikken/problemen. Nu, mijn eerste versterker was een line6 Spider III 75, heb er zelf regelmatig mee opgetreden maar uiteindelijk merkt ge toch dat die daar niet voor ontworpen zijn. Ik zou sparen en dan een deftige amp kopen.
|
28/04/11 11:16
|
astrozombie138
|
goh 't belangrijkste is dat die goeie clean tones kan produceren, aangezien ik veel post rock speel, heb hier toch een goei distortion pedaal liggen.
|
28/04/11 11:47
|
dissociety
|
staar je niet blind op wattages en prijsklasses.
Line 6 is zo een alleskunner, kan verschillende sounds aan, maar geen enen echt goed. Zal je wel merken na een tijdje. Het is altijd beter te gaan voor een one trick pony. Of dat nu lampen of transistoren is, maakt weinig uit, maar zoek eentje die echt zich onderscheid van de rest doordat het net jouw sound heel goed vertaalt.
In de transistor termen denk ik dan aan line6 als het echt moet, een roland cube (ziet er niet uit, maar het marcheert wel), fender frontman, vox vt series.
En in de lampen zal je daarmee zelf niet toekomen voor 2 a 300 euro tenzij echt de 1 tot max 15 watterkes. Afhankelijk van het merk.
En kijk vooral eens tweedehands he, zitten soms leuke dingen tussen zoals geloso amps uit de jaren 60-70 of H&K stuff van de 80ies, die dingen zijn niet bekend maar wel zeker goed.
|
28/04/11 12:12
|
odoaker
|
Roland cube en fender frontman zijn idd aanraders
Ik heb nen marshall dfx ofzo staan, ietske duurder denk ik maar in ieder geval zeer deftig voor een transistorversterker
|
28/04/11 12:21
|
weird021
|
deftige cleans dan denk ik inderdaad ook al rapper aan ne fender, vox of roland (jazz chorus).
en aangezien ge wilt oversturen zou ik zegge vox.
|
28/04/11 12:35
|
DEADBEATYOUTH
|
Als ge vooral een goeie clean wilt, zou ik naar iets anders kijken dan die Line 6 Spiders. Zoals dissociety zegt, daar krijgt ge verschillende sounds uit (en da's een beetje hun verkoopsargument), maar altijd met een indruk van 'net niet'.
|
28/04/11 14:59
|
astrozombie138
|
Ik moet zeggen, die fender frontman ziet er niet slecht uit qua prijs precies, al merci voor de suggesties!
|
28/04/11 17:25
|
EsseQuamVideri
|
Engl Invader is zeker aangeraden
Met een budget van 300?
Ik zou zeggen, kijk tussen Fender of Vox voor uw stijl.
Line 6 is uw geld vergooien, maar dat is u normaal al duidelijk geworden uit vorige reacties
|
28/04/11 20:11
|
plonserd
|
Heb m' buizenamp verkocht voor een transistor, jawel, een Fender Frontman, hoewel er best budget was voor iets anders.
Voor 250 euro is de frontman echt een heel leuk ding, stevig ook.
Goed voor optredens, slikt gemakkelijk elke pedaal.
|
28/04/11 21:16
|
dissociety
|
Idd maar die zijn ook gewoon basic niet? Geen amp modeling en effecten en verschillende gainstages. Ben je allemaal minder mee.
Zoek gewoon een amp waarvan je vind dat ie lekker klinkt clean en de rest kan je manipuleren met andere dingetjes. Heb ook gezien dat je een fender frontman hebt met DSP effecten.
Niet doen he Kan je mss leuke dingen uithalen, maar liever een goede amp dan een leuke gadget.
|
28/04/11 23:15
|
Ummagumma
|
jup, niets dan goeie ervaringen met die fender frontman
|
29/04/11 00:18
|
weird021
|
Idd maar die zijn ook gewoon basic niet? Geen amp modeling en effecten en verschillende gainstages. Ben je allemaal minder mee.
Zoek gewoon een amp waarvan je vind dat ie lekker klinkt clean en de rest kan je manipuleren met andere dingetjes. Heb ook gezien dat je een fender frontman hebt met DSP effecten.
Niet doen he Kan je mss leuke dingen uithalen, maar liever een goede amp dan een leuke gadget. heb net opgezocht en frontman heeft 2 kanalen, 1 clean en een drive (nu drive bij fender is natuurlijk niet om te scheuren gelijk hel), music store beweert dan weer van wel maar da's een verkoopstrategie in mijn ogen) Ook leuk om te weten dat hij ook reverb heeft.
Lijkt me een deftige amp voor die prijs, voor de rest zou ik niet direct een alternatief weten. Misschien 2dehands zoeken?
|
30/04/11 09:42
|
astrozombie138
|
Ik denk dat ik gwn voor die fender frontman ga gaan, lijkt gepast voor het genre dat ik wil spelen, aangezien ik vermoed dat fender toch wel een reputatie heeft op het vlak van clean tones + die ingebouwde reverb is ook weer een pedaal uitgespaard.
|
30/04/11 10:22
|
plonserd
|
De reverb in de frontman is een leuke springreverb, maar op meer dan 4 zet ik 'm nooit...
idd geen DSP-effecten en van die zever, gewoon een leuke, goedkope, steriel cleane amp waarvan ge de sound perfect kunt gaan modellen als ge der een paar leuke pedalen aanhangt. Het 'crunch'kanaal gebruik ik dus ook niet
Het grote voordeel van de Frontman voor mij is absoluut de prijs (en 2 speakers!), en het feit dat het een amp is zonder karakter of specifieke sound, waardoor ge hem eigelijk voor elk genre kunt inzetten, afhankelijk van de pedalen die ge erbij gebruikt. Hij is stevig, maar lichtgewicht, en moést hij kapot gaan zijt ge niet teveel geld kwijt en koopt ge gewoon een nieuwe
Als ik een meer karaktervolle lampenclean wil smijt ik gewoon m'n EHX English Muff'n erbij, met de gain zogoed als dichtgedraaid En ondertussen op't gemakske verdersparen tot ik een vintage Bassman kan kopen, volgens mij de énige amp waar ik nog veel geld aan wil uitgeven (of mss een Fender Super-Sonic )
|
02/05/11 08:16
|
iras
|
ik zou u er heel graag eentje aanraden om eens te testen, één klein nadeel: aangezien het eigelijk een versterker van 'de witte producten' is en tevens het huismerk van musicstore, kun je hem in principe ook alleen daar testen (in keulen dus helaas). Ik heb het over de VS 5012 combo van Fame. tot nu toe heeft dat merk (hoewel het er eigenlijk niet eens één is) mij echt al keer op keer versteld doen staan van de prijs/kwaliteit verhouding.
je hebt misschien geen 'merkenbak', maar moest je de kans per toeval krijgen om hem eens uit te testen, zeker niet twijfelen zou ik zeggen!
|
06/06/11 16:57
|
nor
|
Ik zou eerlijk gezegd ook sparen tot ge genoeg geld hebt om een deftige versterker te kopen. Want na een paar jaar ga je volgens mij een transistor amp van 300 euro niet meer goed genoeg vinden...als dat toch geen optie zou ik idd ook gaan voor een frontman
|
08/06/11 18:56
|
| |
|