| |
|
| ik zoek een goedkoop maar degelijk drumstel |
wablief
|
dag dag, dus ik ben pas beginnen met drummen en ik zou graag een drumstellen kopen. Liefst een dat niet te duur is ik dacht iets rond de 300 euro maar toch één dat lang meegaat en toch wel degelijk is. Maar nu heb ik geen idee welk merk ik het beste kan nemen. Dus, als er hier mensen zijn dat me daarbij kunnen en willen helpen, da zou echt heel tof zijn!
|
20/04/11 19:29
|
nimmegeers
|
Dat vraagt ze niet psychonynfuzzz, ze vraagt eerder info over welk ze best koopt... leer eens lezen.
|
20/04/11 19:38
|
Witwicky
|
Sonor heeft degelijke drumstellen die vrij goedkoop zijn
Trouwens , een klein ritje richting Duitsland en je hebt de beste merken voor een serieus goedkope prijs
MUSICSTORE!
|
20/04/11 19:38
|
easyboy
|
Check zeker de koopjeskrant, kapaza, thoma-okaze ... eens. Ik heb 10 jaar geleden m'n drumstel ook via de koopjeskrant gevonden. Voor 30000 BEF (750 euro) had ik een erg degelijke pearl Export incl. een cymbaal of 7 en met dubbele basspedaal. Ik speel er nu nog steeds op (mits de nodige vervangingen/aanpassingen natuurlijk), dus je vindt écht wel degelijk materiaal tweedehands. Voor jouw budget moet er zeker een basisdrumstel (snare, kickdrum, 2 toms, floor, ride en hi-hats) te vinden zijn waarvan je nog veel jaren zal kunnen genieten.
edit: als ik je één ding mag aanraden, ga dan voor een degelijk merk à la Pearl, Tama, Sonor... Koop geen brol als peace etc.
|
20/04/11 19:39
|
Witwicky
|
Dusja, echt een merk, ik zou zeker voor SONOR gaan, was ook mijn eerste drum en gaat nog steeds (4 jaar) mee
|
20/04/11 19:40
|
psychonynfuzzz
|
ok dan zal ik specifiek zijn, Pearl is goedkoop en degelijk.
|
20/04/11 19:41
|
jimstar
|
voor 500 euro ken ik er een een goed drumstel waar je lang meet toekomt normaal
|
20/04/11 20:36
|
jimstar
|
tip voor welke je wil: ga naar alle sites van de bekendste merken en zoek uit wat de tussenmoot is (zoals Vision bij Pearl)
Enkele merken:
Tama = goed en bekend
Sonor = goed en bekend
Pearl = goed en bekend
Mapex = goed en bekend
Fame (goedkoop maar over het algemeen NIET GOED)
Yamaha
Drum Workshop
Gretsch = goed en bekend, vooral bij jazzdrummers
Peace = oldskool merk
Crash
Ludwig = oldskool merk
DDrum
Odery
Premier Drums = oldskool merk
toch een beknopte uitleg
|
20/04/11 20:40
|
WorldWidePropaganda
|
jimstar, je bent uw uitleg bij yamaha vergeten, volgens mij mag je ook gerust zeggen dat hun drumstellen "goed en bekend" zijn
|
20/04/11 20:55
|
shotgunfuneral
|
1 tip, koop geen stagg of fame = goedkoop maar brol
belachelijk lichte hardware en ondegelijk.
Ik zou zeggen een pearl export. Heb er zelf voor het moment ook 1.
Vrij goede shells voor niet teveel geld. Goede dubblebraced hardware, en cava pedalen.
Voor een goed geluid best wel andere vellen opleggen want die fabrieksvelle zijn niks waard
Als ge dan wa meer wilt van sound, kunde nog uwe snare vervange met iets degelijker, en dan komde al een heel eind
|
20/04/11 22:28
|
shotgunfuneral
|
ok dan zal ik specifiek zijn, Pearl is goedkoop en degelijk.
Pearl is wel niet bepaald goedkoop. De export maybe, ma die is toch ook al wa duurder dan de random basic kit
|
20/04/11 22:30
|
jimstar
|
Ik heb ook een Pearl Export maar sinds enkele jaren zijn Session en Export samengebracht tot de Pearl Vision series (terlaatst een werkje over drums gedaan ^^)
En idd @ Yamaha, maar ik heb een probleem met het feit dat Yamaha nogal veel dingen maken (brommers, drums, ...)
Edit: je kan misschien proberen af te bieden op die drum dat ik daarjuist zei, meer info:
Bestaat uit: Snaredrum, hoge tom, lage tom, floor, bassdrum + symbalen: hihat, crash, ride en stoeltje
Merk drum: sonor
Kleur: wijnrood
Merk cymbalen: paisté (direct al goed cymbaalmerk )
|
20/04/11 23:09
|
wablief
|
bedankt allemaal voor de info! Nu weet ik toch al dat ik geen stagg moet kopen waar ik wel over aan het twijfelen was. Ik denk dat ik eens ga zoeken achter een pearl of sonor omdat meerdere mensen het hier aanraden.
+ omdat ik niet weet hoe ik mijn eerste tekst kan veranderen, bij deze sorry voor de domme fouten die er instaan
|
21/04/11 13:06
|
wablief
|
Ik heb ook een Pearl Export maar sinds enkele jaren zijn Session en Export samengebracht tot de Pearl Vision series (terlaatst een werkje over drums gedaan ^^)
En idd @ Yamaha, maar ik heb een probleem met het feit dat Yamaha nogal veel dingen maken (brommers, drums, ...)
Edit: je kan misschien proberen af te bieden op die drum dat ik daarjuist zei, meer info:
Bestaat uit: Snaredrum, hoge tom, lage tom, floor, bassdrum + symbalen: hihat, crash, ride en stoeltje
Merk drum: sonor
Kleur: wijnrood
Merk cymbalen: paisté (direct al goed cymbaalmerk )
die drum interesseert me wel, met wie moetk contact zoeken voor die drum?
|
21/04/11 13:16
|
JitterBop
|
gretsch all the way!!!, mijn eerste was een thunder, heb ik me daar een k*t aankoop mee gedaan
|
25/04/11 16:28
|
FlexYourHead
|
koop inderdaad geen brol, ga voor iets tweedehands. In jouw plaats zou ik eens bij Adams in Diest langsgaan, hebben zowel nieuwe als tweedehands drumstellen en zeker de Adams 3000 reeks is een oerdegelijke reeks en heeft een enorm goede prijs-kwaliteit verhouding.
|
25/04/11 20:39
|
dudo
|
tip voor welke je wil: ga naar alle sites van de bekendste merken en zoek uit wat de tussenmoot is (zoals Vision bij Pearl)
Enkele merken:
Tama = goed en bekend
Sonor = goed en bekend
Pearl = goed en bekend
Mapex = goed en bekend
Fame (goedkoop maar over het algemeen NIET GOED)
Yamaha
Drum Workshop
Gretsch = goed en bekend, vooral bij jazzdrummers
Peace = oldskool merk
Crash
Ludwig = oldskool merk
DDrum
Odery
Premier Drums = oldskool merk
toch een beknopte uitleg
mijn excuses voor mijn taalgebruik, maar elk merk over de zelfde kam scheren?
ik denk bevoorbeeld aan tama, een oude swingstar? daar heb je geen plezier aan...
stagg is niets mis mee, dit merk wordt gemaakt in benelux dus, geen import kosten = goedkoop
http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrument
en/drumstellen/pearl-drumstel-te-koop-88899782
.html?sort=prijs&list_cat=drumstellen&
start=399
hier enige kosten aan doen?
http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrument
en/drumstellen/schitterend-mapex-drumstel-7806
9942.html?sort=prijs&list_cat=drumstellen&
amp;start=420
,.....
ik geef je als tip om door te sparen, voor 500 euro heb je een export (pearl) ga je veel meer plezier aan hebben.
300 is weinig ( mijn set kost er 9000)
|
26/04/11 22:32
|
JitterBop
|
is die van goud ofzo ?
|
30/04/11 00:39
|
| |
|