| |
|
Halcyon
|
Hallo,
aan alle piano-helden, last-minute-vraagje hier.
Is er iemand die zich verveeld en zin heeft om me dit uit te leggen :
morgen moet ik voor mijn examen zang op een piano aanduiden van waar tot waar de sopraan,mezzo sopr,alt,tenor,bariton,bas liggen. Ook nog iets met hoofdletters en kleine letters wat ik moet aanduiden.
Zoals aan mijn uitleg waarschijnlijk wel te merken is snap ik er vrijwel niets van. Ik heb het voor mijn test 'ongeveer' gesnapt en wat ik me nog herinner van de uitleg was : neem de centrale do en dan een octaaf naar boven dan hebt ge de sopraan. Maar dat is dus vrijwel alles wat ik 'weet'.
Bedankt
|
21/03/11 20:25
|
mattike
|
De tessiture van elke stem vind je wel makkelijk op het internet.
bijvoorbeeld
Die letters zijn eigenlijk gewoon andere benaming van de noten.
A= la
B= si
...
tot G= sol
Je kan dan ook aanduiden of het kruis of mol is. Mol is, dacht ik, altijd -es na de letter. Si mol wordt dan B-es dus Bes. En ik dacht dat kruis dat dat -is was, maar daar kan ik me in vergissen (is al lang geleden ).
|
21/03/11 20:43
|
Sohodoll
|
Mattike heeft gelijk
|
21/03/11 20:56
|
Joeri6
|
Een meisje dat piano speelt heeft net dat beetje extra!
Tot zover mijn toevoeging aan dit topic.
|
21/03/11 22:09
|
Jorunn
|
Yess!
|
21/03/11 22:34
|
Jolene1
|
Jongens zelfs nog een beetje meer extra!
+ Succes Lieselot
|
22/03/11 00:12
|
Halcyon
|
bedankt, de link hierboven heeft me goed geholpen! (en ook het zien van het examen van mijn voorganger was handig) danku jolien,ik ben er sowieso door zei ze dus!
|
23/03/11 14:24
|
Halcyon
|
en jolien, den tom speelt keigoe piano he
|
23/03/11 14:27
|
Reageer
Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen
| |
|