Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
24/05/12 21:30
Online: 142
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

Opmerkingen «    ( 1 / 2 )    »
Probleem: Foto toevoegen

flakes

Geen idee of het in het juiste onderdeel staat, ik wist niet goed waar het anders bij te zetten.

Het zit dus zo : het is bij mij blijkbaar niet mogelijk om nieuwe profiel foto's toe te voegen hier op Noxa. ( geen idee waarom :D )

Ik ga naar mijn profiel, klik op mijn foto's en selecteer "Foto toevoegen / bewerkopties".
In dat volgende venster kies ik dus een foto (degene die ik net gebruikte was nog geen 400k B) en ik klik op "Toevoegen".

Vervolgens wacht ik tot de foto "geupload" is, om daarna tot de vaststelling te komen dat de foto helemaal niet wordt toegevoegd. Ik heb dit al enkele keren getest, ook met Safari ipv Firefox. Maar bij Safari lijkt het een eeuwigheid te duren voor er iets gebeurt.

Kan iemand mij vertellen wat ik hier aan kan doen, of waar het door komt?
Alvast bedankt!
18/03/11 20:00
texke

Welke extensie heeft de foto? (.JPG, BMP, PNG,...
18/03/11 20:03
flakes

Standaard .PNG ..... (Van screenshots op macbook, worden automatisch als PNG opgeslagen)

Vermits er bij Help - Fotoalbums het volgende staat:
"Voor Mac: Druk op appeltje, shift en 4. Maak nu een selectie op het beeld. Je kan je afbeelding terugvinden op je harde schijf. "
En vermits PNG zowat overal wordt geaccepteerd , leek mij dat geen probleem.

Verder vond ik op die pagina geen enkele info over eventuele extensies.
(Ook niet op de pagina waar ik profielfoto's zou kunnen toevoegen...)
18/03/11 20:07
homecoming

ge kunt geen png's toevoegen op noxa, ofja, dat is mij toch nog nooit gelukt dus ik neem aan dat dat niet gaat
18/03/11 20:14
flakes

Quote door homecoming
ge kunt geen png's toevoegen op noxa, ofja, dat is mij toch nog nooit gelukt dus ik neem aan dat dat niet gaat

That's pretty lame imho :s
-Het staat er zowat nergens bij (toch niet dat ik heb gezien)
-PNG is zo standaard dat het bijna overal wordt geaccepteerd
-Als tip geven dat ge Mac screenshots kunt uploaden, die bij mij standaard als .PNG worden opgeslagen zolang ik mij kan herinneren, maar dat dan niet accepteren bij een upload?

Logica?
18/03/11 20:19
texke

En paint slaat meestal standaard op als BMP, dus daar is het vant zelfde.
PNG is er nog niet gekomen omdat het vroeger nogal vloekte met IE 6 en ouder, en het is er nooit van gekomen dit aan te passen wsl (nog van voor mijn tijd). Ik zal hier binnenkort eens voor zien.
18/03/11 20:34
Mokeponn

Lol, kijk eens bij help & profielfoto's

Ik citeer:
" Op je profiel kan je een foto (jpg-bestand) plaatsen. Je doet dit door eenvoudigweg op 'Post foto' te klikken. Je kan daar ook een onderschrift ingeven.

Je hebt ook nog de mogelijkheid om 96 extra foto's te posten. De lijst van je extra foto's kun je zien door op je profielfoto te klikken. Wanneer je extra foto's wil toevoegen of bewerken dan klik je bovenaan in je profielmenu op 'Foto toevoegen/bewerkopties'.
Je kan dan tot 4 foto's tegelijk uploaden met extra uitleg, een tag om je foto's te sorteren en je kan andere noxaleden aanduiden op de foto zodat die ook bij die persoon's foto's terecht komt.

Maximale grootte: 5 Mb.
Automatisch herschaling naar: 700 x 700 pixels. "
18/03/11 20:34
flakes

Fuck paint :p serieus, fijn overdreven kwaliteitsverlies.... Neenee, daar doe ik niet aan mee (ik heb niet eens paint op mn Mac)
En fijn dat ge het eens wilt bekijken, het is toch wel n beetje ambetant dat enkel JPG's worden toegelaten.

En @ Mokeponn:
Waarom de onnozele "Lol" ? :|
Ik keek bij de info over fotoalbums, vermits ik bij HELP aan het zoeken was naar "Foto's" en dit als eerste tegenkwam. Daar staat ook amper iets bij over de extensies. Enkel helemaal onderaan bij "Voor PC: bewaar het als jpg-afbeelding."
Maar vermits ik een Mac heb, heb ik hier over gelezen en het niet opgemerkt.
Daarbij kreeg ik ook nergens een foutmelding en zag ik bij het uploadvenster ook nergens uitleg. Zoek dan maar eens uit waar het aan ligt, als die foto op alle andere sites wel werkt.
Weet ik veel dat noxa enkel JPG's accepteerd...
18/03/11 20:44
Equilis

Gebruik GIMP :) . Kan je ook gemakkelijk je foto's eventueel omzetten in iets anders en aardig wat bewerkingen uitvoeren.

O en volledig gratis en werkt op Windows, Mac en linux, yay!
18/03/11 20:57
flakes

Quote door Equilis
Gebruik GIMP :) . Kan je ook gemakkelijk je foto's eventueel omzetten in iets anders en aardig wat bewerkingen uitvoeren.

O en volledig gratis en werkt op Windows, Mac en linux, yay!

Ik doe grafisch ontwerp, ik heb Photoshop, maar dat is het probleem helemaal niet.
PNG is gewoon een fijn formaat, goede kwaliteit, kleine bestandsgrootte.
En vermits er bij de weinige info die ik vond stond dat Mac screenhots geupload kunnen worden, en dat bij mij niet ging, stelde ik mij vragen :p
18/03/11 21:05
Jillcore

ik heb ook al PNG's geupload, printscreens van m'n mac dusja.. :p
19/03/11 09:27
flakes

Quote door Jillcore
ik heb ook al PNG's geupload, printscreens van m'n mac dusja.. :p

Hier op Noxa lukt dat bij mij dus niet.. Ik krijg ook geen foutmelding ofzo, de foto komt er gewoon niet bij staan.
19/03/11 10:05
KTD

Ik heb da ook
19/03/11 12:16
ThisxIsxIt

awel k heb da soms ook ma probeer het nog eens & laat het dan ff zo want ik had toen 4keer de zelfde foto das gwn foutje by noxa zelf denk ik
19/03/11 12:39
spitsprinkhaan

is mij ook nog nooit gelukt en ik vind dat echt ballen... ge kunt overal pngs uploaden behalve hier precies :s
19/03/11 13:10
ourbrokenparts

da heeft niks te make me png ofzo...
da ligt gewoon aan noxa :)
19/03/11 15:21
nimmegeers

Met andere woorden, 't ligt dus wel aan PNG aangezien dat hier niet gebruikt kan worden... :p
19/03/11 15:26
MaartenWuyts

Ge opent uw png in voorvertoning --> bewaar als --> jpg kiezen geen enkel probleem ;)
19/03/11 16:24
Hanimal

"Foto upload (jpg, max 5M B) "
toch vrij duidelijk da het geen PNG moet zijn e
19/03/11 20:30
Jillcore

awel moet ge me toch eens uitleggen waarom mij dat wel lukt? :p
19/03/11 22:46
«    ( 1 / 2 )    »

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.021284 seconden.