| |
|
Koeny
|
Veel en lang poepen?
|
23/03/11 18:54
|
Onvoorspelbaar
|
5 km lopen kunt ge via start to run
20 km fietsen , da is toch niks, ik deed er al 30 toen ik 10 jaar was ofzo
|
23/03/11 20:00
|
Vierge
|
Natuurlijk kan ik op dit moment wel 20km fietsen, maar 't is de combinatie die het moeilijker maakt eh... Sjongejonge
|
24/03/11 09:31
|
paljaske
|
ge kunt 20km fietsen en ge hebt geen basisconditie? das precies toch al een mooie basis
|
29/03/11 08:22
|
Vierge
|
Daar hoef je toch geen conditie voor te hebben? Lopen en fietsen is nog wel enooorm verschillend trouwens, ik kan best fietsen (ook niet super snel en liefst niet teveel heuvels), maar lopen kan ik echt amper.
Ik geraak maar moeilijk op gang met dat lopen precies...
|
29/03/11 08:48
|
paljaske
|
voor lopen heb je trouwens echt goede schoenen nodig. of je kan problemen krijgen met ofcourse je voeten, maar ook knieen en rug.
en voeding is ook heel belangrijk...
voor 20km te fietsen heb je echt wel een basisconditie nodig. aleja op een degelijk tempo, niet zoals ons oma die elk moment kan omvallen.
|
29/03/11 08:51
|
Vierge
|
Het tempo is niet zo belangrijk, ik moet de afstanden gewoon uit doen
|
29/03/11 13:46
|
paljaske
|
ik wens je succes
|
31/03/11 11:19
|
Wakkie
|
20 km is naar leuven centrum en terug, dat valt best te doen zonder basisconditie hoor
|
03/04/11 08:15
|
paljaske
|
no way dat ik tot in leuven geraak. ik ben al kort van adem als ik den trap op loop... xD
|
03/04/11 13:24
|
karrrlien
|
Ik heb gisteren da start-to-run programma op mijn ipod gezet omdat ik mijn conditie ook wat wil opbouwen. in 10weken tijd loop je 5km aan 1stuk, dus ik zou da gewoon op u ipod zetten en beginnen! of als ge ni zo goed kunt lopen met muziek gewoon die schema's afdrukken en zo beginnen.
|
05/04/11 11:58
|
demo
|
Koop eerst degelijke loopschoenen, da's wat iedereen vergeet die begint met start to run.
Allez, dat is toch wat ik zie voor zover die bij ons nekeer op de piste lopen.
+ na elke keer dat je wat loopt goed stretchen.
5km is belachelijk weinig zeker als ge het gewoon moet uitlopen en daarna efkens recupereren op de fiets.
|
06/04/11 10:28
|
Midnightlove
|
Ik dacht net hetzelfde. Je kan beter volgens het start to run principe beginnen; 1 min lopen 1 min wandelen, 2min lopen 1min wandelen, 3 min lopen 1min wandelen.
Allez, weet niet meer juist hoe het gaat maar dat kunt ge wel vinden op internet. Dat is tenminste haalbaar om mee te beginnen en dan kunt ge dat opbouwen.
Meteen een uur moeten lopen zou voor mij al genoeg zijn om het op te geven!
Het principe is 1 min lopen 1 min wandelen 2 min lopen 2 min wandelen enzovoort
|
09/04/11 10:29
|
ChangeTheWorld
|
Heb je veel tijd? Ga dan 3x per week aan gemiddeld tempo lopen (120-140BPM hartslag) en bouw dit geleidelijk aan op.
Bvb:
- Week 1: 10 min x3
- Week 2: 20 min x3
- Week 3: 30 min x3
- Week 4: 40 min x3
Overzet je zeker niet! Bij ongebruikelijk stekende pijn in de voeten (of knie), stop onmiddelijk en doe het wat kalmer aan. Ikzelf heb de fout gemaakt om door te blijven gaan wanneer ik lichte steken in mijn voet had (ik liep toen wel zo'n 2 uur per dag ) en had hierdoor een blessure ontwikkeld waardoor ik zo'n dikke 12 weken geen cardiovasculaire training kon doen (althans niet waarbij ik benen/voeten gebruik!). Wat langzamer je doelstellingen bereiken is beter als een blessure oplopen, want blessure = game over. Alhoewel ik niet denk dat je daarop veel kans loopt bij een relatief lage frequentie en intensiteit zoals ik aanbevolen heb.
Wissel cardio ook af: zolang je bezig blijft, behoud je je conditie. Je kan fietsen, zwemmen, touwtjespringen, handbiken, boksen, sprintjes trekken op een heuvel (aanrader! wel slopend). Wel rekening mee houden dat 1u fietsen bvb niet gelijk staat aan 1u lopen. Maar dat zul je zelf wel voelen natuurlijk.
Heb je minder tijd, maar wil je toch een uitstekende conditie hebben, dan raad ik afwisseling tussen HIIT (High Intensity Interval Training) en low-intensity duration training aan. Als je daarover meer informatie wil, moet je maar vragen.. Levert veel resultaat op maar vereist ook wel een hoop wilskracht!
die hartslagzones zijn wel erg laag!
|
12/04/11 23:06
|
Gertjakkee
|
Het is ook belangrijk om zéér goed op u voeding te letten. Voedingsschema's zijn gemakkelijk terug te vinden via het internet.
|
13/04/11 21:09
|
Reageer
Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen
| |
|