Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
24/05/12 21:21
Online: 129
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

Wetenschap en Filosofie «    ( 1 / 2 )    »
boeken over occultisme

AEnesidem

hallo noxanen

ik ben altijd al zeer gefascineerd geweest door wetenschap, spiritualiteit, psychologie, religie, filosofie en van al dat gedoe.

nu laatst is mijn interesse in de alchemie(spirituele vorm meer dan de fysieke) uitgegroeid naar interesse in occultisme/alchemie.
en ik ben op zoek naar wat boeken om erover te lezen

ik had al:
Alchemie : de kunst van transformatie van Jay Ramsay
en de alchemist van Paulo Coehlo gelezen.
deze boeken waren zeer interessant en nu zoek ik dus boeken die meer naar het occultisme gericht zijn.
ik zou graag het boek: The Book of the Law van Aleister Crowley lezen en ik weet dat er nog een paar "grote" boeken van het occultisme bestaan

dus de vraag:
-weet iemand van jullie een paar boeken over occultisme die erg interessant zijn, en ik zeker eens gelezen zou moeten hebben?
- en weet iemand of de boeken van Aleister Crowley nog verkrijgbaar zouden zijn in de winkel?
- laatste vraag, wete iemand hier meer over de belgische occulte verenigingen want ik vind er precies niet veel van
ps: ik geloof hier niet in ik vind het gewoon zeer interessant en ergens wel leerrijk.
07/03/11 17:20
spitsprinkhaan

In hasselt is er ergens een esotherische winkel "merlijn"... kunt daar eens gaan rondzien.
07/03/11 17:51
nimmegeers

Inderdaad, die winkel heeft mijn naam. Onlangs nog een foto van gezien. :p
07/03/11 18:01
agarwaen

"en van al dat gedoe" :|

anyway, als ge u serieus met alchemie en occultisme wilt bezig houden: De Occulta Philosophia libri III van Heinrich Cornelius Agrippa, of andere van zijn werken. Hebben invloed gehad op veel denkers waaronder Giordano Bruno (die zeker ook de moeite waard is). Allemaal 16de eeuw.
07/03/11 18:58
FlyingMonkeyMaster

Ik moest ook lachen met die opsomming en dan "en van al dat gedoe". Heel uw opsomming is totaal onsamenhangend.

In ieder geval kan ik denk ik niet op uw vragen antwoorden.
Voor vraag 2: De Slegte?
07/03/11 19:03
MyLoveForBlack

Plaatselijke bib?
07/03/11 19:57
Glasgowkiss

Leer en ritueel der hogere magie van Eliphas Levi
The Book of Abramelin the mage
De geheime leer van Helena Blavatsky
The Goetia
de boeken en geschriften die door Samuel Liddell MacGregor Mathers vertaald en ingeleid zijn
de boeken van Anton LaVey zijn ook interessante lectuur
Abraxas van Stefan de Raedt-van Wien

voor de rest klikt ge
hier maar.
07/03/11 20:10
Glasgowkiss

En als ge The Book of the Law wilt lezen, tis redelijk zware lectuur ze. Vooral de oude Engelse grammatica en woordenschat is met momenten behoorlijk moeilijk te begrijpen.
07/03/11 20:24
AEnesidem

@spitsprinkhaan is dat da klein winkeltje met zon grote boeddha of houten dingen buitenstaan? en zo heel veel planten geloof ik. zo kort bij de JnR, is het dat?.

@ agarwaen en flyingmonkeymaster
wel met de opsomming bedoel ik gewoon algemeen alles wat er is maar niet zichtbaar is en vooral de psyche van de mens ik vind dat religie psychologie en wetenschap nogal zeer dicht bij mekaar liggen. maar je kan het wel zien als onsamenhangend als je wil.

@glasgowkiss
interessante boeken lijkt me wel, ik ga ze allemaal opzoeken.
en ja locale bib ja daar hebben ze bijna geen een interessant boek alleen over tarot en eigenlijk weinig informatie over de verenigingen enzo en eigenlijk niks van Crowley zelf

en the book of law zal inderdaad wel zware lectuur zijn ik zie nog wel wat ik daar mee doe ma ik wil het zeker eens bekeken hebben en toch wel eens de inhoud ervan min of meer weten.
07/03/11 21:32
Mycaelis

Newton heeft zich serieus wat bezig gehouden met alchemie, maar ik weet niet of die bevindingen ooit als verzameld werk gedrukt zijn of wat dan ook.
07/03/11 22:32
Morthagg

Quote door agarwaen
"en van al dat gedoe" :|

Lol, idd. Geweldig dat 'wetenschap' daar ook zo ergens tussen geflanst staat.
07/03/11 23:26
AEnesidem

Quote door Morthagg

Lol, idd. Geweldig dat 'wetenschap' daar ook zo ergens tussen geflanst staat.

oei ik wist precies nog niet dat die "en al dat gedoe" niet gepast was.

08/03/11 10:59
Morthagg

Het komt gewoon nogal naief over :D Maar kom.
08/03/11 11:22
AEnesidem

ja dat komt zo misschien wel over maar ik ben meer verstrooid dan naïef : p
ik gooi het meestal in één grote pot omdat het mijn interesses zijn en over het algemeen de dingen zijn die mij interesseren maar niemand anders van mijn leefomgeving buiten een paar dan : p

allé zo zal het ergens wel liggen, en anders was ik gewoon verstrooid op dat moment.
08/03/11 13:02
Iepel

Ik kan je zeker Green Tea van de Victoriaanse griezelaar Sheridan le Fanu aanraden. Net zoals zowat alle verhalen, overigens, van HP Lovecraft. Verhalen die dezelfde ijzige sfeer uitstralen, weze het dan dat zij strikt gezien niet echt 'occult' te noemen zijn, zijn die van Jorge Luis Borges en van diens discipel Julio Cortazar. En aangezien we tenslotte in 2011 leven, wil ik je ook dit niet ontzeggen.
11/04/11 21:45
Iepel

Quote door Morthagg
Het komt gewoon nogal naief over :D Maar kom.

Is naief dan niet gewoon een lelijk woord voor oprecht?
11/04/11 21:47
Morthagg

Quote door Iepel
Is naief dan niet gewoon een lelijk woord voor oprecht?

Neen? Tenzij jij onervaren en goedgelovig in dezelfde lijn legt als oprecht.. Ze sluiten elkaar niet bepaald uit, natuurlijk.
11/04/11 22:16
gelosea

The Secret Teachings of All Ages van M.P. Hall. Goed om mee te starten - al is een basiskennis van filosofie wel handig. Bij het bestuderen van occultisme altijd véél belang hechten aan symboliek en ritueel.

Good luck.
12/04/11 03:00
Iepel

Quote door Morthagg

Neen? Tenzij jij onervaren en goedgelovig in dezelfde lijn legt als oprecht.. Ze sluiten elkaar niet bepaald uit, natuurlijk.

zijn volgens mij gewoon twee manieren om hetzelfde te bekijken
12/04/11 11:58
ikbenlara

Quote door Iepel

zijn volgens mij gewoon twee manieren om hetzelfde te bekijken

ik denk dat ik deze zin al bijna erger vind dan wetenschap tussen occultisme en religie gooien.
01/05/11 17:41
«    ( 1 / 2 )    »

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.078451 seconden.